Skip to main content

Καθηλώθηκε ο... "Γιωρίκας"

Θα χρειαστούν τουλάχιστον 15 ημέρες για την επιδιόρθωση. Κανονικά προχωρούν τα έργα στην άλλη σήραγγα.
Καθηλωμένος επί τουλάχιστον δέκα ημέρες είναι ο ένας μετροπόντικας, που διανοίγει τη σήραγγα του μετρό Θεσσαλονίκης. Μία βλάβη, που δεν ανακοινώθηκε από την πλευρά της εταιρίας, τον έχει καθηλώσει στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου και είναι άγνωστο πότε θα επιδιορθωθεί. Το νέο πρόβλημα που δημιουργήθηκε θεωρείται βέβαιο από παράγοντες του μετρό πως θα προκαλέσει νέα καθυστέρηση στο έργο, το οποίο ήδη έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.

Ο συγκεκριμένος μετροπόντικας ("Γιωρίκα" τον είχε βαφτίσει ο ΥΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς) ξεκίνησε το υπόγειο ταξίδι του δεύτερος στη σειρά, καθώς η πρώτη σήραγγα έχει προχωρήσει κατά πολύ και σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, αφού βρίσκεται ήδη κοντά στην Καμάρα. Ο έως τώρα ρυθμός προώθησης των δύο γιγαντιαίων μηχανών ήταν ικανοποιητικότατος. Ο καθένας τους κατασκευάζει πλήρη σήρραγα μήκους 17 μέτρων ανά 24ωρο.
Είναι ενδεικτικό πως μηχανικοί του μετρό δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να χρειαστεί να διακόψει τις εργασίες διάνοιξης της σήραγγας, επειδή δεν θα είναι έτοιμες οι υποδομές των σταθμών, ειδικά στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Παρά δηλαδή τους αρχικούς υπολογισμούς, η σήραγγα κατασκευάζεται πιο γρήγορα από τους σταθμούς!


Με αφορμή τη βλάβη του μετροπόντικα, αναπτύχθηκε νέα παραφιλολογία σχετικά με την εξέλιξη του μεγαλύτερου έργου που γίνεται στη Θεσσαλονίκη και αν θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2012, όπως έχει οριστεί. Αλλωστε και από την πλευρά της Αττικό Μετρό τονίζεται διαρκώς πως μέχρι σήμερα το έργο εξελίσσεται κανονικά χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις και πως ακόμη και αυτές έχουν καλυφτεί στο μεγαλύτερο μέρος τους. Από την άλλη, δυσοίωνες προβλέψεις εκφράζουν τοπικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και ειδικά ο νομάρχης Πα. Ψωμιάδης, ο οποίος θεωρεί βέβαιο πως το μετρό δεν θα είναι έτοιμο ούτε το 2013.

Παράλληλα, εκτός των καθυστερήσεων που έχουν προκληθεί στις εργασίες, εξακολουθεί να είναι αν όχι πολεμικό, τότε σίγουρα «βαρύ» το κλίμα μεταξύ των στελεχών της εταιρίας στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Ο καυγάς ξέσπασε όταν είδαν το φως της δημοσιότητας επιστολές στις οποίες κορυφαίοι παράγοντες της εταιρίας διαφωνούν με τις πρακτικές που ακολουθούνται στο έργο. Σε μία μάλιστα ο πρόεδρος της "Αττικόν Μετρό" Γ. Γιανής αποκαλεί "άσχετο" τον διευθυντή του μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγ. Γαλούση.
Ο τελευταίος αποδοκίμασε την πρώτη επιστολή δημόσια, όπως φυσικά και τον συντάκτη της.
Ζητήματα που τίθενται από την πλευρά του εκπροσώπων του μετρό στη Θεσσαλονίκη, έχουν να κάνουν με τον συντονισμό των υπηρεσιών, οι οποίες είναι συγκεντρωμένες στην πρωτεύουσα και δημιουργούνται διαδικαστικά ζητήματα, που καθυστερούν και την εξέλιξη των εργασιών.

Χαρακτηριστική είναι η νέα διαφωνία που προκλήθηκε πρόσφατα, σχετικά με τα ονόματα που θα δοθούν στις στάσεις του μετρό. Ο διευθυντής του μετρό στη Θεσσαλονίκη καθηγητής Ευάγγελος Γαλούσης ζήτησε να αλλάξουν τα ονόματα τριών σταθμών και συγκεκριμένα του Στριβανίου, των Πανεπιστημίων και της οδού Πατρικίου. Το θέμα από τα κεντρικά της εταιρίας φαίνεται ότι θεωρήθηκε μικρής σημασίας και είναι ενδεικτικό πως δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη τι θα γίνει.