Skip to main content

Και οι τρεις υποψήφιοι για τον ΟΛΘ στον δεύτερο γύρο των προσφορών

Άνοιξαν οι δεσμευτικές προσφορές για το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Μεγάλες αποκλίσεις τουλάχιστον σε δύο από τα τιμήματα που προσφέρθηκαν.

Και οι τρεις υποψήφιοι για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε. περνάνε στον επόμενο γύρο των βελτιωμένων δεσμευτικών προσφορών,  για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα υπάρχουσες, αποκλειστικές, πληροφορίες της Voria.gr, η αποσφράγιση των δεσμευτικών προσφορών, σήμερα στο ΤΑΙΠΕΔ, έδειξε ότι ένας εκ των τριών υποψηφίων ήταν αποφασισμένος να μπει δυνατά στη διεκδίκηση, συμπέρασμα που προκύπτει από την πληροφορία ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των τιμημάτων που προσφέρθηκαν.

Συμπερασματικά, αυτές οι αποκλίσεις δεν μπορεί παρά να αφορούν τους δύο με τα υψηλότερα τιμήματα αφού, για να περάσει στον επόμενο γύρο ο προσφέρων το τρίτο σε ύψος τίμημα, θα πρέπει η προσφορά του να είναι τουλάχιστον στο 80% εκείνης του δευτέρου πλειοδότη.

Εκτιμάται ότι ο υποψήφιος με το υψηλότερο τίμημα, προσέφερε ποσό κοντά ή πάνω από το fair value, που μαζί με το premium του 25% στην κεφαλαιοποίηση, έχει υπολογιστεί κοντά στα 160 εκατ.ευρώ για το 67% που πωλείται.

Υπενθυμίζεται ότι δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν από τα εξής σχήματα:

- International Container Terminal Services Inc (Φιλιππίνες)
- The Peninsular and Oriental Stream (DP World, Ντουμπάι)
- Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD (όμιλος Ιβάν Σαββίδη) and Terminal Link SAS (CMA CGM, Γαλλία).

Η CMA CGM που είναι στο σχήμα των '3', με την Terminal Link διαχειρίζεται 14 τέρμιναλ, από τα οποία κοντά στα νότιο- νοτιοανατολικά της Ευρώπης ένα είναι στη Μάλτα και δύο στο Μαρόκο. Η CMA Terminals, επίσης θυγατρική του Ομίλου, είναι διαχειρίστρια 12 terminals.

Η DP World, στην οποία ανήκει η άλλοτε βρετανική P&O, έχει βάσεις στην ευρύτερη μας περιοχή στην Kωστάντζα της Ρουμανίας, διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα container terminals της Τουρκίας, στην περιοχή του Μαρμαρά, το terminal Yarimca, ενώ τον Απρίλιο του 2015 ανέλαβε και το terminal του λιμένα της Λεμεσού.

Η ICTS από τις Φιλιππίνες έχει μπεί το λιμάνι Ριέκα της Κροατίας, είναι στο Γκντίνια της Πολωνίας και στο Βατούμ της Γεωργίας με συνολική παρουσία ανά τον κόσμο σε 28 λιμένες/terminals.

Σημειώνεται ότι σήμερα, δεν άνοιξαν μόνο οι δεσμευτικές προσφορές των υποψηφίων αλλά και οι εκθέσεις των ανεξάρτητων αποτιμητών. Εν τω μεταξύ το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

"Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοινώνει ότι κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποσφράγισης των τριών δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την διάθεση ποσοστού 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΟΛΘ Α.Ε., τις οποίες κατέθεσαν οι εταιρείες:

- International Container Terminal Services Inc.

- The Peninsular and Oriental Stream.

- Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD και Terminal Link SAS.

Σύμφωνα με τους όρους της ανωτέρω διαδικασίας, ζητήθηκε η υποβολή βελτιωτικών προσφορών, οι οποίες θα αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ".

Σημειώνεται ότι η διαδικασία των προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα μέσα Μαΐου οπότε θα ανακοινωθεί ο προσωρινός πλειοδότης. Στη συνέχεια θα καταρτισθούν οι συμβάσεις, θα σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αφού εγκριθούν θα υπογραφεί το sale purchase agreement. Ακολούθως αφού δώσει το πράσινο φως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να περάσει από το Κοινοβούλιο ώστε να γίνει η καταβολή του τιμήματος και να μεταβιβαστεί το μετοχικό πακέτο.