Skip to main content

Kia Stonic:To κόμπακτ crossover σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία

Το Stonic είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Kia που έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει σε μια νέα και ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία

του Νικου Χριστόπουλου

Το Stonic είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Kia που έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει σε μια νέα και ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία. Το B-SUV segment αυτή τη στιγμή απαριθμεί 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως στην Ευρώπη – περίπου το 7% της συνολικής αγοράς – με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2020.

Το νέο Kia Stonic συναρπάζει με την δυναμική του σχεδίαση και το ευρωπαϊκό του στιλ, όντας το μοντέλο της Kia με τις μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Οι σχεδιαστές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα κόμπακτ crossover με στιλ SUV. Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση που εμπνέεται από το σχήμα, την αισθητική και την αυτοπεποίθηση που εκπέμπουν τα μεγαλύτερα SUV της Kia. Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω (830 mm και 730 mm αντίστοιχα), σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής, (1.520 mm ύψος αμαξώματος), δίνουν μια ιδιαίτερα σπορ υπόσταση στο Stonic, χωρίς ωστόσο να θυσιάζουν την ψηλή θέση οδήγησης που οι οδηγοί περιμένουν από ένα κόμπακτ SUV. Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προσθέτουν λουκ περιπέτειας στο συνολικό ντιζάιν, ενώ οι ράγες οροφής ενισχύουν τη λειτουργικότητα.

Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα τις επιθυμίες των Ευρωπαίων οδηγών έτσι ώστε να προσφέρουν συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο και το αμάξωμα συμβάλλει σε κράτημα και άνεση υψηλού επιπέδου, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το Stonic κινείται από τους πλέον προηγμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχει να επιδείξει η γκάμα της Kia, σχεδιασμένους έτσι ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη οικονομία καυσίμου, απόδοση και απόλαυση.

Προεξέχουσα θέση στη γκάμα έχει ο ελαφρύς, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης 1.0 T-GDI. Ο τρικύλινδρος κινητήρας προσφέρει αμεσότητα στις επιταχύνσεις και οικονομία καυσίμου, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος στον εμπρός άξονα (σε σύγκριση με κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού και αντίστοιχης απόδοσης) ωφελώντας την οδική συμπεριφορά. Ο 1.0 T-GDI αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ps στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 172 Nm από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 rpm. Από τα μέσα του 2018, θα είναι διαθέσιμη και μια ακόμη έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα με ισχύ 100 ps.

Σε σχέση με παλιότερα μοντέλα που κινούνται με τον κινητήρα 1.0 T-GDI, στην περίπτωση του Stonic υπάρχει ένα ξεχωριστό σύστημα ψύξης για το μπλοκ και την κυλινδροκεφαλή, καθώς και η νέα, δύο σταδίων και υψηλής πίεσης αντλία λαδιού. Διατηρείται η ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, η ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης και το τούρμπο μονής εισαγωγής (single-scroll), στοιχεία που μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις. Ο κινητήρας των 120 ps επιταχύνει από το 0 στα 100 km/h σε 10,3’’ και πετυχαίνει μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμου μόλις 5,0 L/100 km. Οι εκπομπές CO2 είναι επίσης χαμηλά στα 115 g/km (NEDC, συνδυασμένος κύκλος).

Άμεσα διαθέσιμοι είναι και οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης MPI (multi-point injection). Ο κινητήρας των 1.25 λίτρων αποδίδει ισχύ 84 ps και ροπή 122 Nm, με εκπομπές CO2 118 g/km (NEDC, συνδυασμένος κύκλος). Οι αντίστοιχες επιδόσεις του κινητήρα των 1.4 λίτρων είναι 100 ps, 133 Nm και 125 g/km (NEDC, συνδυασμένος κύκλος). Αμφότεροι διαθέτουν διαιρούμενο σύστημα ψύξης και βαλβίδα διακοπής της ροής ψυκτικού υγρού, στοιχεία που βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου χάρη στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της θερμοκρασίας του κινητήρα κατά την οδήγηση αλλά και στο μειωμένο χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει το μοτέρ στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας κατά την εκκίνηση.

Ο πιο αποδοτικός κινητήρας του Stonic είναι ο diesel των 1.6 λίτρων, με απόδοση 110 ps και 260 Nm ροπής, εκπομπές CO2 από 109 g/km και κατανάλωση καυσίμου 4,2 L/100 km (NEDC, συνδυασμένος κύκλος). Μια βαλβίδα παράκαμψης λαδιού επιτρέπει στον κινητήρα να φτάνει πολύ πιο σύντομα σε θερμοκρασία λειτουργίας σε σχέση με το παρελθόν, ενώ η νέα αντλία λαδιού διαρκούς μεταβαλλόμενης χωρητικότητας επιτρέπει την καλύτερη χρήση του λιπαντικού καθώς αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα.

Όλοι οι κινητήρες του Stonic συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων ειδικά εξελιγμένα για βέλτιστη αποδοτικότητα και λειτουργία. Μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων εξοπλίζουν ολόκληρη τη γκάμα, με εξαίρεση τον κινητήρα 1.25 MPI που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Τα μηχανικά κιβώτια του Stonic έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να έχουν μειωμένες τριβές συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου και σε πιο ευχάριστη αίσθηση στις αλλαγές σχέσεων.

Το 2018 θα είναι διαθέσιμο και το βελτιωμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia σε συνδυασμό με κάποιες εκδόσεις του κινητήρα 1.0 T-GDI.

Το Kia Stonic είναι ένα από τα πιο έξυπνα μοντέλα της κατηγορίας του, με μια σειρά τεχνολογιών που αναβαθμίζουν την οδική συμπεριφορά, την ασφάλεια, την άνεση και την λειτουργικότητα. Η ευφυής εκμετάλλευση χώρων συντελεί σε μια ευρύχωρη καμπίνα και προσφέρει υψηλό επίπεδο πρακτικότητας.

Το Stonic εισάγει έναν συναρπαστικό οδηγικό DNA στην κατηγορία B-SUV, με κράτημα και κύλιση που αποτελούν αποτέλεσμα δοκιμών σε μια ποικιλία διαδρομών στην Ευρώπη, έτσι ώστε να ικανοποιούν τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων οδηγών. Στόχος της ομάδας εξέλιξης ήταν να συνδυάσει την ακρίβεια και το σπορ κράτημα με την ευθυβολία και την ποιοτική κύλιση στις υψηλές ταχύτητες.

Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο μοντέλο παραγωγής της Kia, οι μηχανικοί της εταιρίας έδωσαν προτεραιότητα στα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά και την αμεσότητα στις αντιδράσεις. Γι’ αυτό το Stonic ενσωματώνει νέες ρυθμίσεις στην εμπρός και πίσω ανάρτηση που εξασφαλίζουν έναν ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Τα εμπρός υδραυλικά αμορτισέρ είναι ειδικά ρυθμισμένα για να προσφέρουν ομαλότερη απόσβεση σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα να περιορίζουν τις τάσεις πλεύσης του αμαξώματος σε υψηλότερες ταχύτητες.

Το νέο κόμπακτ crossover αποτελεί καρπό στενής συνεργασίας του σχεδιαστικού στούντιο της Kia στην Ευρώπη με το αντίστοιχο της Κορέας. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari (Κορέα) και καλύπτεται από τη μοναδική εγγύηση 7 χρόνων ή 150.000 χιλιομέτρων.

Σε συνεργασία με το GOnews