Skip to main content

Κοινό βηματισμό επιδιώκουν οι φορείς για τα έργα της Θεσσαλονίκης

Οι περισσότεροι από τους φορείς σημείωσαν ότι είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων για ένα στρατηγικό πλάνο για τα έργα της πόλης.

Τις βάσεις για συνεργασία και για ένα ενιαίο σχεδιασμό για τα έργα της Θεσσαλονίκης τα επόμενα χρόνια έβαλαν οι φορείς της πόλης κατά τη διάρκεια του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου με τίτλο «Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον».

Οι περισσότεροι από τους φορείς που πήραν τον λόγο κατά την πρώτη θεματική ενότητα για το αστικό περιβάλλον και τη βιώσιμη κινητικότητα σημείωσαν ότι είναι απαραίτητη η συνεργασία για ένα στρατηγικό πλάνο. Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του προέδρου του ΟΛΘ Γιάννη Παντή, ο οποίος έκανε λόγο για οργάνωση των παρεμβάσεων ώστε να υπάρχει θετικό αποτέλεσμα, καθώς επίσης και του προέδρου του ΚΕΠΑ Νίκου Ευθυμιάδη ο οποίος από την πλευρά του ότι «η συνεργασία των φορέων είναι πλέον μονόδρομος».

Κατά την παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΟΛΘ Γιάννης Παντής σημείωσε πως είναι απαραίτητος ο εκσυχρονισμός του λιμανιού καθώς και να προχωρήσουν οι αναγκαίες επενδύσεις.  «Εάν σαν πόλη και λιμάνι δεν ακολουθήσουμε τις διαδικασίες και τις εξελίξει, θα χάσουμε το τρένο. Σήμερα έχουμε ένα λιμάνι Γ' κατηγορίας. Μπορεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης να παίξει ένα ρόλο; Υποχρεωτικά πρέπει να γίνει μια επένδυση περί τα 50 εκατ. ευρώ» τόνισε. Ανακοίνωσε ότι στα τέλη Οκτωβρίου ολοκληρώνεται το master plan του ΟΛΘ και το Νοέμβριο το business plan για τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν. Πρόσθεσε ότι το λιμάνι θα πρέπει να συνδεθεί με την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό και τον σιδηρόδρομο.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλιας τόνισε ότι «χρειαζόμαστε υποδομές, οργάνωση της λειτουργίας της πόλης, οργάνωση δικτύου ελεύθερων χώρων και πρασίνου, μείωση των αναγκαίων μετακινήσεων,  μείωση της χρήσης του ΙΧ, εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης».  «Είναι απαράδεκτο μετά από 3 ΚΠΣ και ένα ΕΣΠΑ το δεύτερο μεγαλύτερο Πολεοδομικό Συγκρότημα της χώρας να έχει ένα και μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς. Είναι τα έργα στη Θεσσαλονίκη να χρειάζονται  20 και 30 χρόνια για να ωριμάσουν, όπως το μετρό ή να σαπίσουν όπως η Υποθαλάσσια. Την Υποθαλάσσια μάλιστα την πληρώσαμε για να μη γίνει και αμέσως μετά την επαναφέραμε ως σχέδιο και  με το ΕΣΣΥΜ 2020 και με το Θεσσαλονίκη 2012 που μάλιστα την προέβλεπε και διπλή. Έργα και δράσεις που υλοποιούνται, σχεδιάζονται ή απλώς εξαγγέλλονται, αντιμετωπίζονται σαν ντέρμπι ΠΑΟΚ – ΑΡΗ. Το χειρότερο είναι ότι – για τα έργα μιλάω – δεν κερδίζει κανείς. Απλώς πέφτουν στη Β’ Εθνική» σημείωσε.

Στην ικανότητα της Εγνατίας Οδού να αναλαμβάνει την υλοποίηση δύσκολων τεχνικών έργων αναφέρθηκε ο αναπληρωτής προϊστάμενος τομέα έργων Αλέξανδρος Μαραβάς. Κάλεσε τους φορείς να μην «κάνουν φαραωνικα έργα και να ελέγχουν τη σχέση κόστους - ώφελους στην πολη».

Ο πρόεδρος του ΚΕΠΑ και του Τεχνολογικού Πάρκου Νίκος Ευθυμιάδης σημείωσε από την πλευρά του ότι «θα κάνουμε μια καινούργια προσέγγιση για να δούμε πως μπορεί το Τεχνολογικό Πάρκο να αποτελέσει έναν φορέα επιταχυντή της καινοτομίας και της τεχνογνωσίας. Πώς μπορεί να βοηθήσει τα διάφορα έργα».  
 
Κλείνοντας την ενότητα ότι ο σύμβουλος συγχρηματοδοτούμενων έργων στο δήμο Χρυσόστομος Καλογήρου σημείωσε ότι θα επεξεργαστούν οι προτάσεις όλων των φορέων και σε νέα ημερίδα θα παρουσιαστεί συνολικά το πλαίσιο των κοινών παρεμβάσεων και ο υπηρεσιακός σχεδιασμός στο τέλος Οκτωβρίου. Έκανε λόγο επίσης για ένα διαφορετικό μοντέλο διεκδίκησης για την πόλη και πως ο σχεδιασμός δεν περιορίζεται μόνο με το ΕΣΠΑ, αλλά προστίθενται και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.