Skip to main content

Έκπληξη με το Μετρό: Παράδοση το 2020 και μέχρι τον Σταθμό

Σίγουρη η σύνδεση από Νέα Ελβετία μέχρι Πλ. Δημοκρατίας και Ν.Σ.Σ. Στην α΄φάση ο σταθμός Αγ. Σοφίας ή το αργότερο αρχές 2021. Τι θα γίνει με Βενιζέλου

Η γκρίνια και η πίεση για ορισμένους, η σκληρή δουλειά για άλλους (εξαρτάται από ποια σκοπιά το βλέπει κάποιος) έφερε αποτέλεσμα στο μετρό Θεσσαλονίκης. Από το προηγούμενο καλοκαίρι και μετά η αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς τελείωσε το «κολοβό» μετρό και έρχεται το σχεδόν ολοκληρωμένο μετρό, χωρίς μια στάση!

Μια φράση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, στα εγκαίνια της υπόγειας διάβασης στη Μενεμένη για το μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξελήφθη από ορισμένους ως «πιστολιά στον αέρα» ή αλλιώς εξαγγελία χωρίς αντίκρισμα, όμως μόνο έτσι δεν είναι τα πράγματα. Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι μέχρι το τέλος του 2020 η βασική γραμμή του μετρό θα έχει παραδοθεί πλην των στάσεων Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου και πως το μετρό δε θα φτάνει από τη Νέα Ελβετία μέχρι το Σιντριβάνι, αλλά μέχρι το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Τα πράγματα όμως, όπως δήλωσε στη Voria.gr, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιάννης Μυλόπουλος, είναι ακόμη πιο αισιόδοξα. Μέχρι πρότινος μιλούσαμε (βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που είχαν ανακοινωθεί και του προγραμματισμού για το έργο) για ένα «κολοβό» μετρό σε πρώτη φάση, δηλαδή το 2020.

Τι σημαίνει «κολοβό»; Ότι ενώ η βασική γραμμή προέβλεπε σύνδεση της Νέας Ελβετίας με το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, το μετρό που επρόκειτο να παραδοθεί (λόγω των γνωστών πια ζητημάτων στους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου) δε θα έφτανε καν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά μέχρι το σταθμό στο Σιντριβάνι.

Υπουργείο και «Αττικό Μετρό ΑΕ», σε συνεργασία με τον ανάδοχο προσπάθησαν -ζυγίζοντας προφανώς και τις αντιδράσεις- να βρουν μια λύση και με κάποιο τρόπο να καλυφθεί το κέντρο, να προσπεράσουν τους δυο «προβληματικούς» ή σωστότερα «καθυστερημένους» σταθμούς και να φτάσει στην πρώτη του φάση το μετρό μέχρι το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό «παραλείποντας» τις δυο στάσεις.

«Από το καλοκαίρι έχουμε αναπροσαρμόσει τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να αποφύγουμε αυτό που ήταν το σίγουρο και να πάμε σε μια πρώτη φάση πιο ικανοποιητική για τη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες. Η σίγουρη λύση, την οποία ανακοινώναμε και επισήμως για να μην είμαστε ανακόλουθοι ήταν να φτάσει το μετρό σε πρώτη φάση μέχρι το Σιντριβάνι. Σκεφτήκαμε μια ενδιάμεση λύση για να μην περιμένει η πόλη μέχρι να ολοκληρωθεί ο σταθμός Βενιζέλου το 2023 να δει μετρό στο κέντρο της. Η πρόοδος του έργου, που σήμερα έχει φτάσει στο 67% μας επέτρεψε να αναπροσαρμόσουμε τα χρονοδιαγράμματα και να θέσουμε νέο στόχο, για πρακτικά ένα ολοκληρωμένο μετρό στη βασική του γραμμή από την πρώτη κιόλας φάση, στο τέλος του 2020, χωρίς μιας ή δυο το πολύ στάσεων, λόγω των γνωστών καθυστερήσεων και προβλημάτων», επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος στη Voria.gr.

Πλέον ο νέος σχεδιασμός προβλέπει στο τέλος του 2020 να λειτουργεί στο σύνολό της η βασική γραμμή του μετρό, με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου. Πιθανώς, όπως είπε και ο κ. Σπίρτζης να μην είναι έτοιμος και ο σταθμός Αγίας Σοφίας, οπότε το μετρό από το Σιντριβάνι θα κάνει (μέχρι την ολοκλήρωση των δυο σταθμών) επόμενη στάση στην πλατεία Δημοκρατίας και μετά στο νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Μυλόπουλος, «γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε στην έναρξη λειτουργίας του μετρό να παραδώσουμε και το σταθμό Αγίας Σοφίας και να μην έχουμε μόνο το σταθμό Βενιζέλου, ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση του οποίου είναι το 2023. Το πολύ στις αρχές του 2021 ο σταθμός Αγίας Σοφίας θα έχει ενεργοποιηθεί αν δεν κατορθώσουμε να τον παραδώσουμε μαζί με όλο το υπόλοιπο έργο. Η αλλαγή αυτή του χρονοδιαγράμματος προς το καλύτερο δεν ήταν μια απλή ενέργεια. Κόστισε πολύ σε προσπάθεια. Δεν ήταν απλό να βρούμε λύση, όμως με καλή συνεργασία και με την εντατικοποίηση των εργασιών μέσα στο καλοκαίρι αποφασίσαμε να κάνουμε την αναπροσαρμογή, που ανακοίνωσε και ο υπουργός. Σήμερα μιλάμε για ένα έργο που προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, με διπλές βάρδιες και απρόσκοπτα, ώστε να είμαστε απολύτως συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος.