Skip to main content

Λίκνο τουρισμού η φετινή Philoxenia στη ΔΕΘ

Με σημαντική αύξηση στους εκθέτες αλλά και την παρουσία 100 επιλεγμένων εμπορικών επισκεπτών από ολόκληρο τον πλανήτη, ξεκινά την Πέμπτη η Philoxenia.

της Άννης Καρολίδου

Η μακροβιότερη κλαδική έκθεση της ΔΕΘ - Helexpo και η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στα Βαλκάνια, φέτος, στην 30η της διοργάνωση, κάνει δυναμικό come back,  πετυχαίνοντας σημαντική αύξηση στον αριθμό των εκθετών, συμμετοχή σχεδόν όλων των περιφερειών της χώρας και, τη δημιουργία ενός πολύ ισχυρού επιχειρηματικού γεγονότος με την προσέλκυση 100 επιλεγμένων εμπορικών επισκεπτών.

Στη φετινή Philoxenia και στην αδελφή έκθεση Hotelia (13-16/ 11) που επανήλθε στο εκθεσιακό καλεντάρι, οι εκθέτες φτάνουν τους 200 από 152 πέρυσι, με το 20% και πλέον να είναι ξένοι. Οι δύο εκθέσεις, φέτος, χρονιά ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού και μπροστά σε αισιόδοξες προοπτικές, επεκτάθηκαν σε ακόμη ένα περίπτερο (13,15 και 12), με το εκθεσιακό δίδυμο να καλύπτει 4.600 τμ από 3.100 τμ πέρυσι.

«Η φετινή Philoxenia, με την επιστροφή των περιφερειών Κρήτης και Αττικής, αποτελεί για τον εμπορικό επισκέπτη έναν ολοκληρωμένο, σε μεγάλο βαθμό, τουριστικό χάρτη της χώρας. Στόχος μας είναι, να αναδείξει ότι πιο σύγχρονο έχει η ελληνική τουριστική βιομηχανία», δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΘ - Ηelexpo, Τάσος Τζήκας.

Philoxenia και Hotelia εμφανίζονται φέτος ανανεωμένες, πιο δυναμικές, με πιο καθαρό επιχειρηματικό προφίλ παρά το γεγονός ότι οι αυτοδιοικητικές εκλογές και οι αλλαγές στους αιρετούς των Περιφερειών, προκάλεσαν διαδικαστικές καθυστερήσεις.

Πάντως, η Philoxenia που αναμένεται να απογειωθεί θα είναι η επόμενη, η 31η. «Αυτό που θέλουμε για τη Philoxenia είναι: Να γίνει μία έκθεση όχι μόνο προβολής του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, αλλά και εμπορικών συμφωνιών, δηλαδή μία έκθεση ....buy Greece. Το άλλο που επιδιώκουμε παράλληλα, είναι να αποτελέσει το τουριστικό σημείο των αγορών της Ν.Α. Ευρώπης. Δηλαδή μία δυναμική διεθνής έκθεση με κατεύθυνση την νοτιοανατολική Ευρώπη», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ- Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης.

Ιδίαιτερη αναφορά στην αδελφή έκθεση εξοπλισμού HORECA, τη Hotelia έκανε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της εταιρείας, Αλέξης Τσαξιρλής, ο οποίος δήλωσε ότι οι προοπτικές της Hotelia αποδεικνύονται από το γεγονός ότι φέτος η έκθεση καλύπτει 1.500 τμ , σε σχέση με τα μόλις 200 τμ πέρυσι.

Στη συνέντευξη παρών ήταν από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης και ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα τουριστικής προβολής, Σπύρος Πέγκας ο οποίος αναφέρθηκε στη συνεργασία που υπάρχει με τη ΔΕΘ- Helexpo, ενώ πρότεινε με πρωτοβουλία της ΔΕΘ, την οργάνωση ενός forum τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, η οποία πλέον προσελκύει μεγάλο αριθμό ξένων τουριστών.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, τόνισε τη σημασία της παράτασης της άδειας, από την ΥΠΑ στη Turkish Airlines, για τη δεύτερη ημερήσια πτήση στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Κωνσταντινούπολη, ενώ ο κ. Πέγκας αποκάλυψε ότι ελληνική αεροπορική εταιρεία ενδιαφέρεται να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη, ενώ σε ό,τι αφορά στην παλιά πρόταση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση, αυτή παραμένει στο τραπέζι αλλά δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί από την ελληνική εταιρεία που ενδιαφέρεται, γιατί υπάρχουν δεύτερες σκέψεις σε ό,τι αφορά τη βιώσιμη λειτουργία της.

Πάντως, η Θεσσαλονίκη, δείχνει να προσελκύει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον πιθανώς και για νέες αεροπορικές συνδέσεις καθώς στη Philoxenia συμμετέχουν τόσο οι αερογραμμές του Κατάρ, όσο και η Ryanair.

Τα στοιχεία των δίδυμων τουριστικών εκθέσεων

Στη Philoxenia, θα έρθουν 100 προσκεκλημένοι επισκέπτες (hosted buyers) από Βουλγαρία, Καναδά, Κόστα Ρίκα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Σλοβενία, Τουρκία, Ολλανδία, Ουκρανία, ΗΑΕ, Βρετανία, Νότια Αφρική και ΗΠΑ. Επίσης, την έκθεση θα επισκεφθούν ομάδες τουριστικών πρακτόρων που θα έρθουν ανεξάρτητα, από Σερβία, Σκόπια, Τουρκία, Αλβανία.

Στις μεγάλες εκθεσιακές συμμετοχές από το εξωτερικό περιλαμβάνονται χώρες όπως: Ρωσία, Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπιας, Αίγυπτο, Αυστρία, Μολδαβία, Τυνησία και Ινδονησία.

Οι διοργανωτές έδωσαν μεγάλη έμφαση στη Hotelia, δημιουργώντας στο περίπτερο 12 ένα πρωτότυπο χωριό,  το DPOINT HOTEL VILLAGE,  όπου θα εκτίθενται προϊόντα επίπλου και διακόσμησης καθώς και εξοπλισμός για ξενοδοχεία. Το συγκεκριμένο «χωριό», δημιουργείται σε συνεργασία με επώνυμους βιομηχανικούς σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και μηχανικούς.