Skip to main content

Λύση για τη διέλευση των ΚΤΕΛ προωθεί το υπουργείο Μεταφορών

Περιορισμένη και υπό έλεγχο διέλευση λεωφορείων από την παραλιακή διαδρομή (Αγιόκαμπος) προς τη Βόρεια Ελλάδα προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας
Περιορισμένη και υπό έλεγχο διέλευση λεωφορείων από την παραλιακή διαδρομή προς τη Βόρεια Ελλάδα προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ.κ. Γιάννης Οικονομίδης, ο οποίος και προήδρευσε σύσκεψης που έλαβε χώρα σήμερα στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η πιθανότητα ελεγχόμενης διέλευσης λεωφορείων από την παρακαμπτήρια οδό Λάρισας – Αγιάς – Γέφυρας Ραψάνης (παραλιακός άξονας), ενώ η πρόταση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι η διέλευση 3 λεωφορείων σε κομβόι, για τα οποία εξασφαλίζεται ότι δεν θα συναντηθούν με αντίθετης κυκλοφορίας λεωφορεία. Εκτιμάται ότι το κομβόι θα κινείται περίπου ανά 2,5 ώρες σε κάθε κατεύθυνση. Η διέλευση θα γίνεται μόνο κατά την ημέρα. Για την υλοποίηση της πρότασης θα χρειαστεί να εκδοθεί σχετική απόφαση με βάση σχετική κυκλοφοριακή μελέτη που έχει εκπονηθεί από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ θα υπάρξει πλήρης συνεργασία με την αστυνομία και τους τοπικούς φορείς για την εξασφάλιση του μέγιστου δυνατού επιπέδου οδικής ασφάλειας.

 Η πρόταση του Υπουργείου με την οποία συμφώνησαν οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή για μία εβδομάδα, στις αρχές του επόμενου μήνα. Στο τέλος της σύσκεψης ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Οικονομίδης, δήλωσε:

«Είχαμε μια δημιουργική και ουσιαστική συζήτηση για όλα τα θέματα που αφορούν στο οδικό δίκτυο και τα προβλήματα που προέκυψαν μετά τον αποκλεισμό των Τεμπών. Με μεγαλύτερη εξειδίκευση είδαμε το ζήτημα του κατά πόσο θα μπορούσανε λεωφορεία να χρησιμοποιήσουνε τον παραλιακό δρόμο του Αγιόκαμπου. Προετοιμάσαμε με τους μελετητές μας, οι οποίοι είναι οι πιο εξειδικευμένοι επιστήμονες που έχουμε στη χώρα μας, μια εναλλακτική πρόταση, η οποία προέκυψε από μία σειρά επιχειρησιακών σεναρίων, σύμφωνα με την οποία:

Από συγκεκριμένο σημείο μπορούνε να ξεκινάνε, και στην άνοδο και στην κάθοδο, τρία λεωφορεία ανά 2,5 ώρες τα οποία θα κυκλοφορούν σε «κονβόι». Όταν φτάνουν στην άνοδο, στο παραλιακό τμήμα θα προβλέπονται συγκεκριμένα σημεία στα οποία θα σταματούν, με τη βοήθεια της Αστυνομίας, ώστε να εκτονώνεται η ουρά των αυτοκινήτων που εν τω μεταξύ θα δημιουργείται.

Στη συνέχεια θα κυκλοφορούν κανονικά με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και πάλι σε συγκεκριμένο επιλεγμένο σημείο θα γίνεται δεύτερη στάση των λεωφορείων για τον ίδιο με τον παραπάνω λόγο. Το όλο εγχείρημα γίνεται, για να μην έχουμε συναντήσεις λεωφορείων. Κατά συνέπεια θα έχουμε 15 λεωφορεία στην άνοδο σε δωδεκάωρη βάση και μόνο στη διάρκεια της ημέρας και άλλα 15 λεωφορεία στην κάθοδο. Αυτό θα γίνει πιλοτικά για μία εβδομάδα, οπότε θα μας δοθεί η δυνατότητα να κάνουμε συγκεκριμένες ρυθμίσεις, στο βαθμό που θα απαιτηθεί, είτε μειώνοντας αντίστοιχα δρομολόγια είτε αυξάνοντας με συγκεκριμένη όμως οροφή. Όλα αυτά που συζητάμε τα έχουμε εξετάσει και στη βάση των αντικειμενικών δυνατοτήτων του δρόμου, θα παρακολουθούμε συνεχώς τις αντοχές του δρόμου και θα επεμβαίνουμε με συγκεκριμένες ρυθμίσεις. Είμαστε σε επαφή και με τη Νομαρχία και στην περίπτωση που εμφανιστούν καιρικά φαινόμενα τα οποία δημιουργούν πρόβλημα σε όλα αυτή τη διαδικασία, τότε θα παίρνουμε αποφάσεις μαζί με την Αστυνομία για ενδεχόμενη διακοπή του εγχειρήματος.

Συνοψίζοντας, θέλω να σημειώσω ότι όλοι μαζί ως ενιαίο σύστημα, συνεργαστήκαμε , παράξαμε αποτελέσματα, τα αποτελέσματα είναι θετικά, παρακολουθούμε την εξέλιξη των πραγμάτων και ανάλογα παρεμβαίνουμε.»