Skip to main content

Μαγκριώτης: Η Εγνατία Οδός στο Υπερταμείο και όχι στην ιδιωτικοποίηση

Δεν έχουν κανένα λόγο, για λίγα εκατ., να καταστρέψουν την πιο μεγάλη αναπτυξιακή υποδομή της Β. Ελλάδος, τονίζει η Κίνηση Προοδευτικών Πολιτών

«Η Εγνατία Οδός στο Υπερταμείο και όχι στην ιδιωτικοποίηση». Αυτό τόνισε η αντιπροσωπεία της Κίνησης Προοδευτικών Πολιτών για την Ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας, που συναντήθηκε χθες με τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός ΑΕ, Απόστολο Αντωνούδη. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν οι Γιάννης Μαγκριώτης, Έλενα Ρουσάκη και Χρήστος Σιδηρόπουλος.

Όπως αναφέρει η Κίνηση σε σχετική ανακοίνωσή της, «το λάθος των προηγούμενων κυβερνήσεων, το συνεχίζει και θα το ολοκληρώσει η σημερινή» και προσθέτει πως οι «Συμβάσεις Παραχώρησης», των 5 Αυτοκινητοδρόμων, που υπογράφηκαν το 2006, «ήταν γαλαντόμες, για εργολάβους και τράπεζες».

«Τις έκανε περισσότερο, η κυβέρνηση ΝΔ -ΠΑΣΟΚ, το 2013 και ακόμη περισσότερο η σημερινή, το 2016», συμπληρώνει και σπεύδει να υπογραμμίσει: «Για τις αποφάσεις αυτές, δεν πρέπει να χρησιμοποιείται, ως δικαιολογία, η Τρόικα».

Και η ανακοίνωση της Κίνησης συνεχίζει: «Στην χρηματοδότηση, των έργων αυτών, η συμμετοχή των ιδιωτικών κεφαλαίων είναι περίπου 50%.

» Αυτό δικαιολογεί, την εκμετάλλευση τους για 40 χρόνια, από τις ιδιωτικές κοινοπραξίες.

» Όμως, ο οδικός άξονας της Εγνατίας και οι κάθετες συνδέσεις της, με τις χώρες των Βαλκανίων, την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, κατασκευάστηκε κυρίως  με κοινοτικούς, αλλά  και εθνικούς πόρους, περίπου 7 δις ευρώ.

» Το δημοσιονομικό όφελος, από την ιδιωτικοποίηση, θα είναι περίπου 100 εκ ευρώ και οι απώλειες πόρων, για το δημόσιο, στα 40 χρόνια πολλά δις ευρώ, ενώ πολύ πιο μεγάλο θα είναι το αναπτυξιακό κοινωνικό και γαιωστρατηγικό πλήγμα.

» Το δίκτυο της Εγνατίας, κατασκευάστηκε πρωτίστως, για γεωστρατηγικούς λόγους, σε αντιπαράθεση με την «Παραεγνατία».

» Η μετατροπή της, σε ιδιωτικό Αυτοκινητόδρομο, για 40 χρόνια, θα περιορίσει δραστικά τον γαιωστρατηγικό της ρόλο και πολύ περισσότερο τον αναπτυξιακό, γιατί τα 18, τουλάχιστον  διόδια, που θα λειτουργήσουν, το ένα στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης, θα εκτινάξουν το κόστος της χρήσης της, συνεπώς και το κόστος ανθρώπων και αγαθών, που θα διακινούνται. Επιπλέον, θα αποτρέψουν την χρήση της, θα φορτώσουν επικίνδυνα, κάθε παράπλευρο δρόμο και θα στείλουν τα διεθνή φορτία, στην «Παραεγνατια», σημαντικά τμήματα της οποίας έχουν κατασκευαστεί και άλλα κατασκευάζονται.

» Η χώρα μας, κυρίως οι Περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, θα πληγούν οικονομικά και θα χάσουν, πολλούς πόρους για την Ανάπτυξη τους, από την εκμετάλλευσή της.

» Η κυβέρνηση, δεν έχει κανένα λόγο, για λίγα εκ. ευρώ, τα οποία θα τα πάρουν οι ιδιώτες από τις τράπεζες, με μόνη εγγύηση την σύμβαση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας, να καταστρέψουν, την πιο μεγάλη αναπτυξιακή υποδομή της Βορείου Ελλάδος.

» Η κυβέρνηση μπορεί να:
⦁    Ζητήσει από τους εταίρους και δανειστές, να περάσει η Εγνατία στο Υπερταμειο, ως εγγύηση των δανείων.
⦁    Προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό, για την λειτουργία, την καθημερινή συντήρηση και την ασφάλεια της Εγνατίας.
⦁    Να αναθέσει, στην Εγνατία ΑΕ, την εποπτεία της Παραχώρησης, όπως και των άλλων 5 Αυτοκινητόδρομων.

» Είναι οικονομικό και πολιτικό έγκλημα, να μην υπάρχει, ουσιαστική εποπτεία του δημοσίου, στις πιο μεγάλες επενδύσεις, που έγιναν ποτέ και θα γίνουν στο ορατό μέλλον.

» Δεν μπορεί η κυβέρνηση, για ιδεοληπτικούς και επικοινωνιακούς λόγους, να μην προχωρά, στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, στην ενέργεια, και όχι μόνο, και να δημιουργεί ιδιωτικά ολιγοπώλια, στους Αυτοκινητοδρόμους, καρτέλ ουσιαστικά, αφού 4 εταιρείες κατασκευαστικές και 4 τράπεζες, συμμετέχουν σε όλες τις Παραχωρήσεις».