Skip to main content

Η πρώτη συνέντευξη του Γιάννη Μασούτη ως προέδρου του ΕΒΕΘ

Ο Γιάννης Μασούτης μιλάει στη Voria.gr για τους στόχους που θέτει ως νέος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

Νέος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, από το βράδυ της 5ης Δεκεμβρίου, είναι ο κ. Γιάννης Μασούτης, ο CEO της «Δ.Μασούτης Α.Ε.», ένας από τους σημαντικότερους επιχειρηματίες της βόρειας Ελλάδας, διακεκριμένος πανελλαδικά για τη δράση του και βραβευμένος ως Μanager της Χρονιάς 2016, από τα Retail Business Awards.

Ο κ. Μασούτης, δέχθηκε τη Voria.gr στο γραφείο του, σε αυτή την πρώτη του συνέντευξη σαν νεοεκλεγείς πρόεδρος του ΕΒΕΘ, έναν θεσμό τον οποίο υπηρετεί σαν σύμβουλος από το 2006.

«Όλοι με ρωτούν πώς θα συνδυάσω τη διοίκηση μίας μεγάλης επιχείρησης με τα καθήκοντα του προέδρου του ΕΒΕΘ. Απαντώ λοιπόν πως όταν κάποιος αποφασίζει να προσφέρει, βρίσκει το χρόνο. Άλλωστε, όπως διαπιστώνουμε, οι πολυάσχολοι, δηλαδή οι ενεργοί πολίτες, είναι αυτοί που μπορούν να προσφέρουν».

Σε ένα οικονομικό περιβάλλον που δεν είναι καν φιλικό για τον επιχειρηματία, ώστε στη συνέχεια να εμπνεύσει και αισιοδοξία, ο κ. Μασούτης δηλώνει έτοιμος να αγωνιστεί για το ΕΒΕΘ. Έτοιμος να αγωνιστεί μαζί με τους εκλεγμένους συμβούλους και τα στελέχη του Επιμελητηρίου, για τις επιχειρήσεις – μέλη του, ενώ υποστηρίζει ότι οι μάχες για τα μεγάλα, κοινά προβλήματα επιχειρήσεων και οικονομίας, πρέπει να δοθούν με μία φωνή, μέσα από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, στης οποίας τη νέα διοίκηση, το ΕΒΕΘ, θα επιδιώξει να έχει ισχυρή παρουσία.

«Τα Επιμελητήρια θα πρέπει να έχουν κοινή γραμμή στα μεγάλα θέματα, για να μπορούν αποτελεσματικά να παρεμβαίνουν προς την εκάστοτε κυβέρνηση», τόνισε.

Ο κ. Μασούτης, έσπευσε να επισημάνει ότι με την εκλογή του το ΕΒΕΘ δεν γίνεται ένα club των μεγάλων. Ο συνδυασμός είχε υποψηφίους από επιχειρήσεις όλων των κλάδων και όλων των μεγεθών, υποψήφιους δραστήριους και δυναμικούς.

Με τη συγκρότηση της νέας Διοικητικής Επιτροπής σε σώμα, το Επιμελητήριο αμέσως θα ρίξει το βάρος στη δουλειά πεδίου, ανά Τμήμα- Εμπορικό, Μεταποιητικό, Υπηρεσιών και Εξαγωγών-  για να αντιμετωπιστούν δραστικά τα προβλήματα των μελών. Θα δοθεί έμφαση στις συμβουλευτικές υπηρεσίες και στην ενίσχυση της εξαγωγικής προσπάθειας των μελών μέσα από διεθνή επιχειρηματικά δίκτυα καθώς το ΕΒΕΘ έχει δημιουργήσει παράδοση στην εξωστρέφεια.

H εκλογή σας στη θέση του προέδρου αντιμετωπίσθηκε ως σημείο καμπής για την ανανέωση του ΕΒΕΘ. Ποια τα σχέδιά σας και ποιοι είναι οι σημαντικότεροι στόχοι που θέτετε για την προεδρία σας;

«Bασικός στόχος μας είναι η αναβάθμιση ενός ιδιαίτερα σημαντικού θεσμού της πόλης. Το έργο αυτό είναι δύσκολο καθώς το ΕΒΕΘ είναι ένας φορέας με πολύ σημαντική δράση. Κι αυτό πρέπει να γίνει σε μια δύσκολη στιγμή που η ελληνική οικονομία προσπαθεί να ξαναβρεί το βηματισμό της και να ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι εξουθενωμένες από την μακρύτερη κρίση  που έχει γνωρίσει ο τόπος. Οι προκλήσεις όμως, εμάς τους επιχειρηματίες, δεν μας τρομάζουν. Αντίθετα,  μας κάνουν πιο δυνατούς».

Τι θα κάνετε για να έχει το ΕΒΕΘ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε δύο μέτωπα, δηλαδή αφενός για να καταφέρει να γίνει υπολογίσιμος σύμβουλος της Πολιτείας και αφετέρου να αποκτήσει μεγαλύτερη διείσδυση στο χώρο των επιχειρήσεων - μελών του;

«Η αναβάθμιση του ΕΒΕΘ έχει δύο σκέλη. Αφορά την ισχυροποίηση της φωνής του τοπικού επιχειρείν προς την Πολιτεία και αυτό μπορεί να γίνει μέσω της συστηματικότερης καταγραφής των ιδιαίτερων προβλημάτων των μελών μας και της δυναμικότερης διεκδίκησης λύσεων από την Πολιτεία. Το ΕΒΕΘ, ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας, πρέπει να καταστεί όχι μια ακόμη φωνή διαμαρτυρίας, αλλά ένας φορέας δημιουργικής   διεκδίκησης τεκμηριωμένων θέσεων. Αξίζει να σταθεί κανείς στη σημαντική αύξηση της συμμετοχής των μελών του ΕΒΕΘ στις πρόσφατες εκλογές, τη στιγμή μάλιστα που η τάση στα άλλα επιμελητήρια της πόλης και της χώρας, ως προς τη συμμετοχή,  ήταν  αρνητική. Η ισχυρότερη εντολή μας δίνει μεν ισχυρότερη φωνή, αλλά και μεγαλύτερη ευθύνη. Ένας στους δύο συμβούλους εκλέγεται για πρώτη φορά, ενώ μία στους τέσσερις είναι γυναίκα.  Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι έχει γίνει σημαντική ανανέωση στη διοίκηση του Επιμελητηρίου».

Ο πολυσυζητημένος εκσυγχρονισμός του ΕΒΕΘ, των υπηρεσιών του, πώς θα υλοποιηθεί;

«Ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών αφορά κυρίως στη μεγαλύτερη διείσδυση στα καθημερινά προβλήματα των επιχειρήσεων και στη υποστήριξη των μελών μας με τις δυνάμεις που διαθέτει το ΕΒΕΘ. Σκοπεύουμε να συστήσουμε συμβουλευτική υπηρεσία στο ΕΒΕΘ ούτως ώστε να έχει το μέλος τη δυνατότητα να συζητά με εξειδικευμένους συμβούλους βασικά προβλήματα ασφαλιστικής, νομικής και χρηματοοικονομικής φύσεως.

Σκοπεύουμε να  προωθήσουμε ακόμη περισσότερο την εξωστρέφεια των μελών του ΕΒΕΘ, με διοργάνωση περισσότερων επιχειρηματικών αποστολών, να ενισχύσουμε τη συμμετοχή επιχειρήσεων-μελών μας σε διεθνείς εκθέσεις, ενίσχυση των σεμιναρίων και  ενημερωτικών εκδηλώσεων που αφορούν σε εξαγωγικό management και δικτύωση  με επιχειρήσεις και φορείς του εξωτερικού.  Ήδη προχωράμε στην καταγραφή των ιδιαίτερων αναγκών των μελών μας ανά χώρα και ανά αγορά και πολύ σύντομα ξεκινά η διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών. Όπως γνωρίζετε το ΕΒΕΘ διαθέτει το μοναδικό Γραφείο Διασύνδεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας με τον ιδιωτικό τομέα στη χώρα μας, το οποίο είναι ενταγμένο σε ένα παγκόσμιο δίκτυο ανάλογων γραφείων. Το δίκτυο αυτό διοργανώνει επιχειρηματική αποστολή, στη συνδιοργάνωση της οποίας συμμετέχει και το ΕΒΕΘ δια του γραφείου διασύνδεσης, στη Σενεγάλη και τη Γκάμπια στις αρχές του 2018, για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μελετών, κατασκευών, συμβουλευτικών υπηρεσιών καθώς και αγαθών που χρειάζονται οι χώρες αυτές».

Ποια θεωρείτε ως τα σημαντικότερα προβλήματα για τον επιχειρηματικό κόσμο στην παρούσα συγκυρία και ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας;

«Το έλλειμμα ρευστότητας είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα της αγοράς τη στιγμή αυτή. Ενώ πολύ σημαντικό ζήτημα είναι και αυτό της υπερχρέωσης των επιχειρήσεων (άμεσων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών). Σημαντικό βάρος για τις επιχειρήσεις προσθέτει η γραφειοκρατία, ενώ πολύ σημαντικό πρόβλημα και ταυτόχρονα αποτρεπτικό παράγοντα για προσέλκυση νέων επενδύσεων αποτελεί η πολυνομία και η  ιδιαίτερα χρονοβόρα επίλυση διαφορών μέσω της δικαστικής οδού.

Ποια είναι κατά την άποψή σας τα δυνατά αναπτυξιακά χαρτιά της Θεσσαλονίκης που έχουν μείνει ανεκμετάλλευτα; 

«Το λιμάνι, το αεροδρόμιο  και το εκθεσιακό κέντρο αποτελούν βασικούς πυλώνες ανάπτυξης που έχουν όμως μείνει πίσω σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και έχουν μεγάλες  ανάγκες  αναβάθμισης των υποδομών τους. Η ανάγκη αυτή είναι εμφανής αν τα συγκρίνει κανείς με αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού. Ευελπιστώ ότι με την παραχώρηση του αεροδρομίου και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του λιμανιού θα γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την αναβάθμισή τους.  Η πόλη όμως και η τοπική οικονομία έχουν ανάγκη ολοκλήρωσης των σχετικών έργων για την  αξιοποίηση δύο ακόμη σημαντικών πυλώνων: του Μετρό και της Ζώνης Καινοτομίας.

Με την ολοκλήρωση των σχετικών έργων και στους 5 αυτούς βασικούς πυλώνες που προανέφερα,  θα καταστεί η Θεσσαλονίκη πολύ πιο εξωστρεφής επιχειρηματικά και θα μπορέσει να αξιοποιήσει και πολλά άλλα πλεονεκτήματα που διαθέτει όπως τη γεωγραφική της θέση, τα πανεπιστήμιά της, το ανθρώπινο δυναμικό της, την ιστορία της και τα μνημεία της  προς όφελος της κοινωνίας και της τοπικής οικονομίας».