Skip to main content

Με τρία νέα διόδια στην Εγνατία Οδό τα μπάνια του λαού

Ξεκινά η λειτουργία τον επόμενο μήνα τριών νέων διοδίων, στην Ανάληψη Λαγκαδά, τον Ιάσμο Κομοτηνής και το Μαλακάσι Ιωαννίνων. Μετά από την ουρά 10 χλμ. την προηγούμενης Κυριακής στην Ανάληψη, δίνεται

Της Αθανασίας Μπίδιου

abidiou@voria.gr

 

Με τρία νέα διόδια στην Εγνατία Οδό, στην Ανάληψη Λαγκαδά, τον Ιάσμο της Κομοτηνής και στο Μαλακάσι των Ιωαννίνων θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους για τα μπάνια του Αυγούστου οι βορειοελλαδίτες. Η κατασκευή των τριών νέων σταθμών διοδίων, που θα προστεθεί στον σταθμό, που λειτουργεί ήδη στον Πολύμυλο Κοζάνης προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου και βάσει του προγραμματισμού αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία στα μέσα Ιουλίου.

Πάντως, οι Θεσσαλονικείς εκδρομείς του προηγούμενου Σαββατοκύριακου κατά την επιστροφή τους στην πόλη πήραν μια ..πικρή γεύση από τα έργα κατασκευής του σταθμού διοδίων στην Ανάληψη του Λαγκαδά. Εξαιτίας των έργων η κυκλοφορία διεξάγεται από τις 14 Ιουνίου σε μια λωρίδα κυκλοφορίας με συνέπεια από το απόγευμα της Κυριακής όταν άρχισαν να επιστρέφουν από τις παραλίες οι εκδρομείς να δημιουργηθούν ουρές αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τις 9 το βράδυ η ουρά των αυτοκινήτων έφθανε τα 10 χλμ!

Όπως γνωστοποιεί ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γιάννης Τσακλίδης στη Voria.gr, η εταιρεία έλαβε άμεσα το μήνυμα των αγανακτισμένων ...οδηγών και προχώρησε σε τροποποίηση της αρχικής κυκλοφοριακής μελέτης από κοινού με την Τροχαία, ώστε να δοθούν αυτό το Σαββατοκύριακο δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ο ίδιος διαβεβαιώνει ότι δεν θα υπάρχουν τέτοιου είδους καθυστερήσεις όταν ξεκινήσει η λειτουργία των διοδίων, καθώς στο συγκεκριμένο σταθμό προβλέπονται συνολικά οκτώ θυρίδες(τέσσερις ανά κατεύθυνση). Εφόσον, δε, κρίνεται αναγκαίο θα μπορούν να αυξομειώνονται οι λωρίδες.

Ο κ.Τσακλίδης υπογραμμίζει ότι ετοιμάζεται η  απόφαση για την έναρξη λειτουργίας των σταθμών, η οποία θα πρέπει να υπογραφεί από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση και Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο. Στην ίδια απόφαση θα καθορίζεται και το αντίτιμο για τη διέλευση των οχημάτων, που σύμφωνα με τον κ.Τσακλίδη θα είναι αρκετά χαμηλότερο από τις τιμές στην ΠΑΘΕ. Η Εγνατία Οδός, εξάλλου, στοχεύει τα διόδια να είναι από τα φθηνότερα στην Ευρώπη με βάση το κόστος ανά χλμ όταν εγκατασταθούν όλοι οι σταθμοί στον αυτοκινητόδρομο.

Στο μεταξύ, προβληματισμός επικρατεί και στην Εγνατία Οδό για τη χωροθέτηση του σταθμού του Παγγαίου στο ύψος του Στρυμόνα, δεδομένου ότι στον δρόμο Θεσσαλονίκης-Καβάλας σε μια απόσταση 165 χλμ θα λειτουργούν δυο σταθμοί διοδίων. Ωστόσο, άλλη λύση δεν φαίνεται να υπάρχει προς το παρόν, καθώς στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν θα δεχθούν άλλο σταθμό πέραν αυτού του Ιάσμου. Ωστόσο, ο κ.Τσακλίδης υπογραμμίζει ότι ουσιαστικά ο σταθμός του Παγγαίου θα λειτουργήσει λιγότερο από ένα χρόνο, αφού σε 1,5-2 χρόνια θα είναι έτοιμα προς λειτουργία τα ηλεκτρονικά διόδια της Εγνατίας Οδού, οπότε οι σταθμοί θα καταργηθούν αφού οι χρήστες θα χρεώνονται κατ' αναλογία με την απόσταση που διανύουν. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να ελαττώνουν ταχύτητα, ούτε θα δημιουργούνται ουρές, ενώ δεν θα απαιτούνται καν θαλαμίσκοι διοδίων. Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός τρέχει εδώ και έξι μήνες.

Προς το παρόν, μειοδότης στον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού για την λειτουργία των τριών νέων σταθμών καθώς και αυτού του Πολυμύλου αναδείχθηκε η Αττικές Διαδρομές ΑΕ, δηλαδή η εταιρεία που λειτουργεί την Αττική Οδό. Η επιλογή του αναδόχου είναι προσωρινού χαρακτήρα, καθώς η σύμβαση θα λήξει μετά από δυόμισι-τρεις μήνες. Μέχρι τότε εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο μεγάλος και πιο χρονοβόρος διαγωνισμός ύψους 14 εκατ.ευρώ για τους συμβατικούς σταθμούς διοδίων. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετείχαν με προσφορές τέσσερις εταιρίες: Οι Αττικές Διαδρομές, η ΕΝΕΤ, η G4S και η ΑΕΓΕΚ.