Skip to main content

Μέχρι τον Οκτώβριο η συντήρηση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης–Μουδανιών

Δύο εκατ. ευρώ για να βελτιωθούν οι συνθήκες κυκλοφορίας στο δρόμο με τους μεγαλύτερους φόρτους το καλοκαίρι - Τα μεγάλα οδικά έργα της πόλης

Περίπου 2 εκ. ευρώ θα κοστίσουν οι εργασίες συντήρησης και βελτίωσης της κυκλοφορίας στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, που έχουν ξεκινήσει από τα τέλη του 2016 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο (ως το τέλος Οκτωβρίου) από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η Περιφέρεια τονίζει ότι στόχος είναι να διευκολυνθεί η κίνηση στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, που δέχεται πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους ειδικά το καλοκαίρι.

Στις εργασίες περιλαμβάνονται ασφαλτοστρώσεις σε διάφορα σημεία, καθώς οι φθορές είναι εκτεταμένες, κοπές χόρτων, επισκευή των διαχωριστικών στηθαίων, αποκατάσταση των αποχετευτικών έργων (φρεάτια) κτλ. Οι εργασίες εκτελούνται μέχρι τα όρια του νομού Χαλκιδικής και ειδική μέριμνα έχει ληφθεί σε κόμβους, όπως στη σύνδεση με το αεροδρόμιο και την περιφερειακή οδό.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος για τα τεχνικά έργα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Στάθης Αβραμίδης, επισήμανε ότι στη συγκεκριμένη εθνική οδό καταγράφονται οι μεγαλύτεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι, που μάλιστα δεκαπλασιάζονται το καλοκαίρι σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο.

Οι εργασίες γίνονται κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, ώστε να προκαλείται η μικρότερη δυνατή όχληση στους εκδρομείς του Σαββατοκύριακου προς τη Χαλκιδική, καθώς για να εκτελεστούν χρειάζεται να κλείσουν δυο ρεύματα κυκλοφορίας και η κίνηση να διεξάγεται μόνο από ένα. Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας επισημαίνουν πως ασφατοστρώσεις όταν επικρατούν συνθήκες καύσωνα ή πολύ υψηλών θερμοκρασιών δε θα γίνονται, όπως αυτό το διάστημα, που ανεστάλησαν οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις.

Σύμφωνα μάλιστα με την ενημέρωση του κ. Αβραμίδη στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, σταδιακά ολοκληρώνονται ορισμένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα της Περιφέρειας, όπως ο Κ16 που παραδόθηκε στην κυκλοφορία την προηγούμενη Παρασκευή, αλλά και η συντήρηση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – κόμβου Νέας Σάντας Κιλκίς και του τμήματος Λητής – ορίων νομού Κιλκίς. Σε φάση ολοκλήρωσης είναι τα έργα συντήρησης στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης και στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (από τον κόμβο Δενδροποτάμου μέχρι τα όρια του νομού Πέλλας).

Εργασίες αποκατάστασης των ζημιών σε υποδομές από τη θεομηνία του προηγούμενου Σεπτεμβρίου εκτελούνται στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Πέλλας, ενώ σε εξέλιξη είναι τα έργα στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη (σύνορα προς FYROM), μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Ασσήρου και Ν. Σάντας.

Πίνακας έργων στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης το 2017:

α/α

Τίτλος Έργου

Προϋπολογισμός

Στάδιο εργασιών

1

Κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Κ16, στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης, στη συμβολή του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ με την Εσωτερική Περιφερειακή.

65.582.704 €

Έχει ολοκληρωθεί

2

Συντήρηση Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκη – Κόμβος Ν.Σάντας έως τα όρια του Ν.Κιλκίς – Τμήμα Ισόπεδος Κόμβος Νέας Λητής έως τα όρια Ν. Κιλκίς

1.000.000 €

Έχει ολοκληρωθεί

3

Συντήρηση Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης από Ισόπεδο Κόμβο με Ε.Ο.1 Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως Ισόπεδο κόμβο με Ε.Ο.67 Θεσσαλονίκη – Αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» Κ13

6.000.000 €

Εκτελείται προς ολοκλήρωση

4

Συντήρηση Ε.Ο. 2 Θεσσαλονίκης Έδεσσας, έως τα όρια του Ν.Πέλλας – Τμήμα Κόμβος Δενδροποτάμου Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας έως τα όρια του Ν. Πέλλας

2.000.000 €

Εκτελείται προς ολοκλήρωση

5

Αποκαταστάσεις από την θεομηνία της 6ης εως 8ης Σεπτεμβρίου 2016 στην  Π.Ε. Θεσσαλονίκης & Π.Ε. Πέλλας, το οποίο αφορά  την αντιμετώπιση των συνεπειών της φυσικής καταστροφής στις δημόσιες υποδομές.

16.750.000 €

Εκτελείται ορισμένα υποέργα έχουν ολοκληρωθεί 

(9 υποέργα τα 8 για τη Θεσσαλονίκη)

6

Συντήρηση Εθνικού και Επαρχιακού δικτύου ΠΕ Θεσσαλονίκης

1.914.000 €

Εκτελείται σχετικά νέο έργο

7

Oδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη (σύνορα προς FYROM), μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Ασσήρου και Ν. Σάντας

57.404.131 €

Εκτελείται, συνέχεια στο ΕΣΠΑ 2014-2020