Skip to main content

Μείωση τζίρου και κερδών για την Kleemann

Η εταιρία αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά, ενίσχυσε την παρουσία της στο εξωτερικό και μείωσε το δανεισμό της κατά το α΄τρίμηνο του 2010.
Με μείωση πωλήσεων και κερδών, αλλά με αύξηση του μεριδίου της στην ελληνική αγορά, ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό, μείωση του δανεισμού και νέα προϊόντα έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους για τον όμιλο Kleemann, ενώ η διοίκηση της μητρικής εταιρίας θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,12 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2009.
   
Έτσι, οι πωλήσεις του ομίλου στην ελληνική αγορά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 παρουσίασαν πτώση 8,9% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2009, σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με τη μείωση που σημείωσε η αγορά των ανελκυστήρων το ίδιο διάστημα, γεγονός που σηματοδοτεί την αύξηση του μεριδίου αγοράς της Kleemann στην Ελλάδα, όπως υποστηρίζει η εταιρία  σε ανακοίνωσή της.

Την ίδια περίοδο, η εντατικοποίηση των ενεργειών προώθησης και διείσδυσης σε νέες και υφιστάμενες αγορές είχαν ως αποτέλεσμα τη συγκρατημένη πτώση των πωλήσεων στο εξωτερικό (2,7% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009). Το τρίμηνο του 2010 ο όμιλος κατάφερε να βελτιώσει την κερδοφορία του σε επίπεδο μικτού περιθωρίου, να μειώσει τον δανεισμό του και ταυτόχρονα να διατηρήσει τη ρευστότητά του σε υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο τρίμηνο του 2010 διαμορφώθηκε στα 21,79 εκατ. ευρώ, έναντι 23,17 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο του 2009, παρουσιάζοντας μείωση κατά 6,0%. Παρά την πτώση των πωλήσεων, τα μικτά κέρδη του ομίλου είναι αυξημένα κατά 6,8%, από 7,12 εκατ. ευρώ σε 7,60 εκατ. ευρώ, αντικατοπτρίζοντας την αύξηση της παραγωγικότητας που επιχειρείται σε όλα τα επίπεδα.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σημείωσαν ποσοστιαία πτώση 16,3% (από 3,05 εκατ. ευρώ σε 2,55 εκατ. ευρώ). Αντίστοιχα, τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν από 1,58 εκατ. ευρώ σε 1,35 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 14,6%.

Ιδιαίτερα θετική συμβολή στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου είχε η ελληνική θυγατρική Klefer, της οποίας τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 40,1% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010. Επίσης, οι θυγατρικές ASANSOR και LIFT RO, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην τούρκικη και ρουμάνικη αγορά αντίστοιχα, συνέβαλαν σημαντικά στα θετικά αποτελέσματα του βορειοελλαδικού ομίλου είτε με τις αυξημένες πωλήσεις τους είτε με την ενισχυμένη κερδοφορία τους.

Η ανοδική πορεία των εν λόγω θυγατρικών αποδεικνύει ότι οι συγκεκριμένες αγορές εισέρχονται σταδιακά σε φάση ανάπτυξης, καθώς επίσης και ότι ο όμιλος ακολουθεί επιτυχημένη επιχειρηματική στρατηγική στις εν λόγω χώρες.

H δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων, όπως η σειρά «Kleemann Design», η οποία αποτελεί αποτέλεσμα συνεργασίας με τον παγκοσμίου φήμης βιομηχανικό σχεδιαστή Ανδρέα Ζαπατίνα, καθώς και σειρά άλλων νέων προϊόντων, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά.