Skip to main content

Μέλλιος: Ελαστικά τα κριτήρια του 2014 για τον διαγωνισμό του ΟΛΘ

Τα κριτήρια που είχαν τεθεί το 2014 ήταν πιο ελαστικά από ό,τι θα επέτρεπε ένας διαγωνισμός αυτού του μεγέθους και σημασίας, είπε ο πρόεδρος του ΟΛΘ.

Στην κυβέρνηση που κρατούσε το τιμόνι της χώρας τον Αύγουστο του 2014 θα πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες για την πρόσφατη εμπλοκή στον διαγωνισμό πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), λόγω του θέματος που ανέκυψε την Παρασκευή, με την εγγυητική επιστολή, τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος.

Σύμφωνα με τον κ.Μέλλιο, τα κριτήρια που είχαν τεθεί το 2014, οπότε και κλήθηκαν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές οι οκτώ, αρχικά, ενδιαφερόμενοι, ήταν πιο ελαστικά από ό,τι θα επέτρεπε ένας διαγωνισμός αυτού του μεγέθους και σημασίας.

Πρακτικά, εξηγεί, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο διατυπώθηκαν οι όροι στη διακήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, οποιαδήποτε τράπεζα προερχόταν από κράτος-μέλος της ΕΕ, του ΕΟΧ (Ενιαίου Οικονομικού Χώρου), του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) ή της Ομάδας Διεθνούς Χρηματοπιστωτικής Δράσης (FATF), θα μπορούσε να εκδώσει εγγυητική επιστολή, ασχέτως από το δικό της τρέχον προφίλ. Το ίδιο ίσχυε και για οποιαδήποτε τράπεζα προερχόταν "από δικαιοδοσία με μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα τουλάχιστον Α- (ή διαζευκτικό ισοδύναμο) από τουλάχιστον δύο από τους οίκους αξιολόγησης Standard & Poors, Fitch ή Moody's".

Η Ρωσία, σημειώνει ο κ. Μέλλιος, ανήκει στην Ομάδα Διεθνούς Χρηματοπιστωτικής Δράσης (FATF), η οποία αριθμεί 37 μέλη (35 κράτη και δύο διεθνείς οργανισμούς) και αυτό ήταν το κριτήριο για την αξιολόγηση της προσκομισθείσας εγγυητικής επιστολής. "Ως εκ τούτου, αυτοί που σχολιάζουν την εξέλιξη (με την εγγυητική επιστολή), καλύτερα να αναζητήσουν ευθύνες από την κυβέρνηση του Αυγούστου του 2014, στη θητεία της οποίας προσκλήθηκαν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές, όσοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον τον Απρίλιο του 2014 (οκτώ εταιρίες) και μεταξύ αυτών και η DIEP (σσ το γερμανικό fund, που συμμετέχει στην κοινοπραξία η οποία πλειοδότησε κι ετοιμάζεται να μπει στο λιμάνι)" καταλήγει.