Skip to main content

Αγώνας δρόμου για τα αρχαιολογικά έργα του μετρό Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό δήλωσε πως οι εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2017, οπότε κλείνει και η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η επιτάχυνση των αρχαιολογικών εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης και η ολοκλήρωσή τους –πλην αυτών στη Βενιζέλου- μέχρι τον Μάρτιο του 2017 όπου και λήγει το χρονοδιάγραμμα για την χρηματοδότησή τους από το ΕΣΠΑ βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης κυβερνητικών παραγόντων μεταξύ των οποίων οι κ.κ. Φλαμπουράρης, Σπίρτζης και Μπαλτάς με την διοίκηση της Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλου στον ραδιοφωνικό σταθμό Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93.4, «το αρχαιολογικό έργο προχωρεί πάρα πολύ καλά, με πολύ ταχείς ρυθμούς. Το υπουργείο Οικονομίας ενημέρωσε τους εμπλεκόμενους «ότι το χρονοδιάγραμμα που έχουμε προκειμένου να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες από την πλευρά του ΕΣΠΑ είναι ο Μάρτιος του 2017 εκτός από τον σταθμό της Βενιζέλου που ξεκινάει τώρα».

Συγκεκριμένα ξεκαθάρισε πως η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών, θα κλείσει τον κύκλο της τον Μάρτιο του 2017. «Αυτό σημαίνει ότι μετά δεν θα υπάρχει ούτε αντικείμενο, ούτε προϋπολογισμός για τα αρχαιολογικά άρα πρέπει να επισπεύσουμε έτσι ώστε μέχρι το Μάρτιο του 2017 να έχουμε ολοκληρώσει το σύνολο των αρχαιολογικών εργασιών σε όλους τους σταθμούς πλην του σταθμού της Βενιζέλου ο οποίος ανοίγει τώρα» δήλωσε ο ίδιος.

«Συζητήσαμε με το υπουργείο πολιτισμού να εντάξει περισσότερο προσωπικό της κεντρικής υπηρεσίας το οποίο να επιβλέπει σε συνεργασία άμεση με εμάς. Πράγματι ανταποκρίθηκε άμεσα αυτό ήταν ένα ζήτημα που μας λύνει τα χέρια για την πρόοδο των έργων»υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος.

Ενώ ακόμα σχολίασε ότι το υπουργείο Πολιτισμού, το υπουργείο Υποδομών και η Αττικό Μετρό ασχολούνται με τις εργασίες στην Αγίας Σοφίας, τη Βενιζέλου και λιγότερο στην πλατεία Δημοκρατίας με στόχο «την ανάδειξη των αρχαιολογικών και ταυτοχρόνως την εκτέλεση των έργων.

Όσον αφορά γενικά τα αρχαιολογικά ευρήματα ξεκαθάρισε πως η οπτική της εταιρείας είναι πως το Μετρό «δεν είναι μόνο ένα έργο τεχνικό, ένα έργο περιβάλλοντος είναι και ένα έργο πολιτισμού, μία ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη να βρει την ταυτότητά της».

Σχετικά με τον  σταθμό της Βενιζέλου επισήμανε πως «είναι μία ξεχωριστή σύμβαση, ξεκινάει τώρα για τους γνωστούς λόγους» με στόχο την κατασκευή του έργου και την ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων υπό την φροντίδα της τετραμελούς επιτροπής  με τη συμμετοχή των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού, του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό.