Skip to main content

Μετρό: Αποδεσμεύονται Παπάφη και Μοναστηρίου - Δύο γραμμές δυτικά

Εντός του 2018 θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες. Εννέα σταθμοί από Νεάπολη μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

Μέχρι το τέλος του μήνα, το αργότερο έως τις αρχές του Φεβρουαρίου, απελευθερώνονται το τμήμα της οδού Μοναστηρίου και το τμήμα της οδού Παπάφη που είναι περιφραγμένα εξαιτίας του εργοταξίου του μετρό και επανέρχονται στην κανονική τους κατάσταση, δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος.

Μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Δημοτική Παράταξη «Ενότητα» του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι στο τέλος του καλοκαιριού θα αποδεσμεύονται και το τμήμα της Εγνατίας, στο ύψος του Συντριβανίου.

 Ξεκινούν οι πρώτες εργασίες για την επέκταση προς δυτικά

«Το μετρό επεκτείνεται για να καλύψει τις λαϊκές ανάγκες της πόλης, με την επέκταση της βασικής γραμμής του προς τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης», σημείωσε παράλληλα ο κ. Μυλόπουλος, τονίζοντας ότι «εντός του 2018 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες, οι οποίες είναι οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, προκειμένου να απελευθερωθεί ο χώρος και να ξεκινήσουν οι εκσκαφές του κανονικού έργου».

Η επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες θα αποτελείται από δύο γραμμές, η πρώτη μήκους 4,4 χλμ., θα έχει 4 σταθμούς και συγκεκριμένα θα είναι οι Αμπελόκηποι, η Μενεμένη, ο Εύοσμος και το Κορδελιό και η δεύτερη μήκους 5χλμ. και θα έχει 5 σταθμούς οι οποίοι θα είναι η Νεάπολη, η Παύλου Μελά, η Σταυρούπολη, η Πολίχνη και η Ευκαρπία, ενώ η γραμμή θα καταλήγει μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, έχει δρομολογηθεί και η γραμμή προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» η οποία αποφασίστηκε να είναι υπέργεια, μια λύση που εξασφαλίζει μικρότερο κόστος και συντομότερη διάρκεια κατασκευής, αφού θα αποφευχθούν η διάνοιξη υπογείων σηράγγων, οι υπόγειοι σταθμοί και οι απαλλοτριώσεις.

Την ίδια ώρα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, η οποία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013, συνεχίζει να εκτελείται με εξαιρετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Θα έχει μήκος 4,8χλμ., 5 σταθμούς και κατασκευάζεται με την μέθοδο cut & cover. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε λειτουργία και οι δυο Μετροπόντικες, διανοίγοντας τις δίδυμες σήραγγες της γραμμής. Αύριο μάλιστα, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, θα γίνει το Breakthrough του δεύτερου Μηχανήματος Ολομέτωπης Κοπής στον σταθμό Καλαμαριάς.

Ο πρώτος Μετροπόντικας, η Έλλη, έχει ήδη διανοίξει 2.220 μέτρα, 63,17% της συνολικής σήραγγας και φτάνει σε δυο βδομάδες στη διασταύρωση Νομαρχία. Ο δεύτερος, ο Φρίξος, έχει ήδη διανοίξει 1.863 μέτρα, 53,2% της συνολικής σήραγγας, ενώ το συνολικό ποσοστό διάνοιξης των σηράγγων έφτασε στο 58%.

Το συνολικά εκτελεσθέν ποσοστό της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά ανέρχεται σήμερα σε ποσοστό 50%. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στα τέλη του 2018 σήραγγες και σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και στην Καλαμαριά.