Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018
x

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΥΤΙΚΑ

Μαζί θα «τρέξουν» οι επεκτάσεις προς δυτικά και Αεροδρόμιο. Αναζητούνται κονδύλια 1,5-1,6 δισ. ευρώ. Οι νέες οδεύσεις των δυτικών συνοικιών

Την παράλληλη κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», με τις επεκτάσεις προς τα δυτικά και συγκεκριμένα προς Πολίχνη και Εύοσμο, επιδιώκει η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., για μετά το 2020 και με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής  (πλην των σταθμών «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας») και της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Εταιρείας καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, αυτές οι νέες επεκτάσεις εκτιμάται ότι θα έχουν κόστος περί τα 1,5- 1,6 δισ. ευρώ κι αυτό επειδή για την νέα επέκταση ανατολικά, από τη Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο, σχεδιάζεται μία ελαφρότερη κατασκευή που σε μεγάλο τμήμα της θα είναι υπέργεια.

«Έχουμε θετική ανταπόκριση από πλευράς κυβέρνησης στο σχέδιό μας, να γίνουν παράλληλα οι επεκτάσεις δυτικά και για Αεροδρόμιο. Σχηματίστηκε η εντύπωση ότι προτάσσουμε χρονικά τις δυτικές επεκτάσεις, επειδή σε αυτές τις περιοχές απαιτούνται σημαντικές πρόδρομες εργασίες, κάτι που δεν θα ισχύσει στην επέκταση προς Αεροδρόμιο επειδή η γραμμή θα είναι υπέργεια. Η λύση αυτή, ειδικά για το Αεροδρόμιο, επιλέγεται για μία πιο ελαφριά, χαμηλότερου κόστους κατασκευή – ίσως κοντά στα 300 εκατομμύρια- ταχύτερη στην εκτέλεση», τόνισε ο κ. Μυλόπουλος.

Βεβαίως το μεγάλο ζητούμενο, για τις νέες επεκτάσεις, είναι η εξεύρεση πόρων για μετά το 2020, καθώς θα αλλάξει ο τρόπος διαχείρισης των Κοινοτικών αναπτυξιακών κονδυλίων και οι αποφάσεις θα ληφθούν εντός του 2019. Για το σκοπό αυτό, ήδη καταθέτουν προτάσεις τα κράτη – μέλη. Όπως γίνεται αντιληπτό, η εξασφάλιση Κοινοτικών πόρων ή πόρων από διεθνή αναπτυξιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, θα είναι απολύτως καίρια για να γίνουν τα έργα.

Οι αλλαγές στο σχέδιο επέκτασης προς δυτικά

Εν τω μεταξύ, πολύ σημαντική ήταν η απόφαση της Αττικό Μετρό Α.Ε., να τροποποιήσει τις επεκτάσεις προς τα δυτικά, κατά τρόπο που οι δύο να έρθουν και να συναντηθούν σε ημικύκλιο, προκειμένου με την προσθήκη δύο σταθμών, να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι πυκνοκατοικημένες περιοχές του Ευόσμου και της Ηλιούπολης, αλλά και να διευκολύνονται οι μετακινήσεις, εσωτερικά, μεταξύ διαφορετικών περιοχών της δυτικής Θεσσαλονίκης κι’ όχι μόνο από δυτικά προς το κέντρο της πόλης και το αντίθετο.

«Στη διάρκεια των περίπου 15 χρόνων που μεσολάβησαν από τον αρχικό σχεδιασμό του δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, τα δεδομένα τα πληθυσμιακά του πολεοδομικού συγκροτήματος έχουν αλλάξει, είχαμε την ταχύτατη ανάπτυξη του δήμου Ευόσμου με οικιστικά συγκροτήματα ακόμη βορείως και της περιφερειακής οδού. Έτσι, αποφασίστηκε ότι έπρεπε να κλείσει ο κύκλος των δύο δυτικών επεκτάσεων, ώστε το Μετρό να συνδέσει το Κορδελιό και τον Εύοσμο δυτικότερα, με την Πολίχνη πιο βορειοδυτικά, διανύοντας επιπλέον περίπου 1,5 χιλιόμετρο πρόσθετης απόστασης»,  είπε ο κ. Μυλόπουλος.

Επίσης,  μετά και από τις πρώτες συστάσεις των δημάρχων των περιοχών αυτών, έγιναν κι ορισμένες αλλαγές στις χωροθετήσεις  των σταθμών του Μετρό δυτικά. Οι χαράξεις και οι χωροθετήσεις θα συζητηθούν αναλυτικά στη διαβούλευση με τους αυτοδιοικητικούς άρχοντες και εκπροσώπους φορέων, που έχει προγραμματίσει για τις 16 Απριλίου η Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης.

Επί παραδείγματι, στην πιο δυτική από τις δύο επεκτάσεις, ο σταθμός «Εύοσμος» μετατοπίζεται στο κέντρο του Δήμου, κοντά στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, ενώ ο παλιός σταθμός του Ευόσμου, κοντά στο Κέντρο Υγείας, ονομάζεται «Κορδελιό».  Ο δε σταθμός που θα εξυπηρετεί την Ηλιούπολη, ο σταθμός «Ομόνοια», πιθανότατα μεταφέρεται από την Πλατεία Ομονοίας, στην Περιφερειακή όπου υπάρχουν πέριξ αδόμητες εκτάσεις για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης και σύνδεσης με άλλα μέσα μεταφοράς.

Μέχρι σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες για την επέκταση προς Παύλου Μελά/Αγία Βαρβάρα- Πολίχνη, ενώ αυτές οι έρευνες προς Κορδελιό και Εύοσμο, ολοκληρώνονται άμεσα.  Εντός του 2018 θα αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες (μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας) στους σταθμούς των δυο επεκτάσεων.

Σε ό,τι αφορά τις γραμμές προς τα δυτικά, η μία θα ξεκινάει από τον Ν.Σ.Σ., θα κάνει στάση στους  σταθμούς «Αμπελόκηποι» (ή «Επτάλοφος»), «Μενεμένη», «Κορδελιό» και στον «Εύοσμο» θα συναντάει την άλλη γραμμή, που θα ξεκινάει από το σταθμό «Δημοκρατίας» στην περιοχή Βαρδαρίου και θα πιάνει στους σταθμούς «Νεάπολη», «Αγία Βαρβάρα», «Σταυρούπολη», «Πολίχνη» και στη συνέχεια «Ομόνοια». Μελλοντικά η δεύτερη αυτή γραμμή, προβλέπεται να επεκταθεί προς Ευκαρπία και Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

Οι αρχικές οδεύσεις των δύο δυτικών επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, αποτυπώνονται στο χάρτη με το γαλάζιο χρώμα, ενώ με το σκούρο μπλε είναι η εναλλακτικές διαδρομές που θα συζητηθούν αναλυτικότερα στη σύσκεψη της 16ης Απριλίου.

Μετρό Θεσσαλονίκης - Προέκταση




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ