Κυριακή 24 Ιουνίου 2018
x

Η ΜΕΒΓΑΛ ΓΥΡΙΣΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Πώς επιτεύχθηκε το turnaround της εταιρείας, η καθοριστική αύξηση κεφαλαίου και η μεγάλη επένδυση στο Νέο Στραγγιστό, δια στόματος Μαίρης Χατζάκου.

Διψήφια αύξηση πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2018 πέτυχε η γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε., που με την ολοκλήρωση επένδυσης 5,3 εκατ ευρώ στο τμήμα γιαούρτης, προχωρά στην εκπόνηση του business plan για την επόμενη τριετία που θα περιλαμβάνει νέο γύρο επενδύσεων άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε η αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κ. Μαίρη Χατζάκου στη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, μετά το πανηγυρικό turnaround που επιτεύχθηκε, αλλά και το λανσάρισμα του Νέου Στραγγιστού Γιαουρτιού, με το οποίο σαν ισχυρό χαρτί η βιομηχανία φιλοδοξεί στην επόμενη τριετία να τριπλασιάσει το μερίδιό της στην εσωτερική αγορά. Άλλωστε με την επένδυση αυτή, αυξάνει την παραγωγική της δυναμικότητα κατά 30%-40%.

Η διοίκηση της ΜΕΒΓΑΛ, που πλέον ελέγχεται από την οικογένεια Μ. Χατζάκου και τη ΔΕΛΤΑ (σ.σ. έκαστος εταίρος έχει 43,18% με το υπόλοιπο των μετοχών να ανήκει στην πλευρά Ν.Χατζάκου – Δ. Συμεωνίδη), πέτυχε μετά τον Ιούνιο του 2016, την αναδιάρθρωση του δανεισμού της εταιρείας, εμφάνισε κέρδη και εισήλθε σε μία νέα αναπτυξιακή πορεία .

Μάλιστα η κ. Μαίρη Χατζάκου, ευχαρίστησε δημόσια την ΔΕΛΤΑ τονίζοντας ότι η αναδιάρθρωση και η ανάκαμψη επιτεύχθηκαν επειδή οι μέτοχοι- όποιοι το έπραξαν- έβαλαν το χέρι στην τσέπη και προχώρησαν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 10 εκατ. ευρώ.

«Είμαστε πέμπτη γενιά γαλατάδες, από την εποχή ακόμη του παππού του πατέρα μου, πάντοτε εδώ, στη Θεσσαλονίκη. Ο πατέρας μου, ο Κωνσταντίνος Χατζάκος, από παιδί 7 χρονών, με τον παππού του κι ένα γαϊδουράκι συγκέντρωναν γάλα από τα περίχωρα της Θεσσαλονίκης και το μοίραζαν στις γειτονιές της πόλης. Ο πατέρας μου, ήταν οραματιστής και εκείνος που το 1950 ίδρυσε τη Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος, τη ΜΕΒΓΑΛ. Εκείνος, το 1979, πρώτος μαζί με τον Φιλίππου της ΦΑΓΕ τότε, έφερε την παραγωγή του ευρωπαϊκού τύπου γιαουρτιού. Εμείς συνεχίζουμε την οικογενειακή παράδοση», είπε η κ. Χατζάκου προσθέτοντας ότι «με το που σήκωσε κεφάλι η εταιρεία, με ίδια κεφάλαια», επένδυσε στο Νέο Στραγγιστό και στο πολύ δυνατό εξαγωγικά τμήμα της βιομηχανίας που είναι της γιαούρτης .

Με το γιαούρτι, το στραγγιστό, επώνυμο Μεβγάλ ή και σε private label, η ΜΕΒΓΑΛ έχει σχεδόν το 20% των ελληνικών εξαγωγών γιαούρτης, με την Ιταλία να είναι η πρώτη αγορά της στο γιαούρτι, με μερίδιο 5% σε μια χώρα όμως με μεγάλη κατανάλωση στο συγκεκριμένο προϊόν. Στην Αυστρία τα γιαούρτια Μεβγάλ έχουν το 86% της αγοράς, ενώ στη Νορβηγία, με private label έχει το 90% της αγοράς.

Η ΜΕΒΓΑΛ, με παρουσία σε 36 χώρες διαθέτει τέτοιο εξαγωγικό δυναμισμό που οι εξαγωγές της αντιστοιχούν στο 35% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.

Σε αυτή την πορεία, πέτυχε την είσοδό της στην αγορά του Ισραήλ με επώνυμη φέτα και private label γιαούρτης, απέκτησε νέο πελάτη στην Ολλανδία για τη φέτα Μεβγάλ, ενώ έκανε ξανά την είσοδο της στην Αγγλία και σε γνωστή αλυσίδα, με γιαούρτια private label.  

Η εταιρεία, το 2017 είχε πωλήσεις κοντά στα 108 εκατ. ευρώ, θετικά ΕΒΙΤDA 8,1 εκατ. ενώ τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στη περιοχή των 2 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις εξωτερικού ήταν στα 33,4 εκατ. ευρώ.

Οι προβλέψεις για το 2018, βάσει και της διψήφιας αύξησης που επιτεύχθηκε στο πρώτο τρίμηνο, δίνουν κύκλο εργασιών στα 121,5 εκατ. ευρώ, ΕΒΙΤDA στα 9,5 εκατ. ευρώ και συμμετοχή των εξαγωγών στις πωλήσεις με 36,7 εκατομμύρια, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων στην επιχείρηση προβλέπεται να αυξηθεί στα 642 άτομα, από 630 το 2017.

 

Μιλώντας γενικότερα για τον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας, η κυρία Χατζάκου χαρακτήρισε πολύ σκληρό τον ανταγωνισμό στη φέτα, μάλιστα είπε ότι «γινόμαστε ρεζίλι διεθνώς επειδή πουλάμε κάτω του κόστους». Πέραν αυτού άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχουν προβλήματα σοβαρά στην εσωτερική αγορά καθώς δεν είναι δυνατό να πωλείται φέτα προς 4 – 4,5 ευρώ/κιλό, ακόμη και προς 3,80 ευρώ/κιλό, όταν η τιμή του γάλακτος στον παραγωγό για το πρόβειο είναι 0,90 ευρώ και για ένα κιλό φέτας χρειάζονται τέσσερα κιλά γάλα. «Κάτι πρέπει να γίνει», είπε, κλείνοντας τη συγκεκριμένη αναφορά και προφανώς εννοώντας τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας.

Να σημειωθεί ότι τα τυριά μετέχουν με ποσοστό 15% στις πωλήσεις της ΜΕΒΓΑΛ, τα γιαούρτια έχουν 45%, ενώ το γάλα και τα επιδόρπια που πίνονται ( π.χ. κεφίρ) έχουν το υπόλοιπο 40% σε αξία.

Παρότι από το γάλα, όπως είπε η κυρία Χατζάκου, δε βγάζει κάποιος κέρδος, η ίδια της δεν δίστασε να υποστηρίξει την προσπάθεια των έξι γυναικών αγελαδοτρόφων από το Γυναικόκαστρο Κιλκίς, που μαζί με ακόμη δύο κυρίες από το χώρο του marketing και των συμβουλευτικών υπηρεσιών, τόλμησαν και βγήκαν στην αγορά με το γάλα «8 Γυναίκες».

«Το concept ήταν εξαιρετικό, το προϊόν τους εξαιρετικό, άξιζαν κάθε υποστήριξης. Δουλεύουν πάνω σε αυτή την ιδέα, όλες μαζί, με την υποστήριξη των δικών τους ανθρώπων, είναι, είμαστε σαν μία οικογένεια», τόνισε δείχνοντας ότι οι business ακόμη και σε μεγάλες επιχειρήσεις, έχουν ανθρώπινο πρόσωπο μα και κέφι για κάτι νεωτερικό.

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ