Skip to main content

Μπουτάρης: Πρέπει να αναθεωρηθεί η σύμβαση του ΟΑΣΘ

Ο Γιάννης Μπουτάρης τόνισε την ανάγκη οι δήμοι της Θεσσαλονίκης να αναλάβουν κυρίαρχο και ουσιαστικό ρόλο στη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών.

«Έωλη» χαρακτήρισε τη σύμβαση με την οποία λειτουργεί σήμερα ο ΟΑΣΘ, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» εκτίμησε ότι πρέπει άμεσα να αναθεωρηθεί ενώ τόνισε την ανάγκη οι δήμοι της Θεσσαλονίκης να αναλάβουν κυρίαρχο και ουσιαστικό ρόλο στη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών.

«Εγώ θα προτείνω να γίνει μια διαδημοτική συνεργασία για τις αστικές συγκοινωνίες η οποία θα είναι μικτή. Από τους μετόχους του ΟΑΣΘ δεν θα πάρει κάποιος ούτε την περιουσία ούτε το δίκιο αλλά οι δήμοι πρέπει να έχουν κυρίαρχο ρόλο στις αστικές συγκοινωνίες» είπε ο Γιάννης Μπουτάρης και συμπλήρωσε:

«Πρέπει πάση θυσία -και αυτό είναι κάτι που έχουμε κουβεντιάσει και με τους άλλους δημάρχους και το συζήτησα με τον κ. Κυρίζογλου χθες- να βρεθούμε οι δήμαρχοι μεταξύ μας για να συναντηθούμε με τον κ. Σπίρτζη, να του κάνουμε συγκεκριμένη πρόταση για την διαχείρηση των Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Δεν έχουμε καταλήξει ακόμα, τις επόμενες μέρες θα διαμορφώσουμε μία πρόταση και θα πάμε με αυτή στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων».

«Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, παρά τις καλές προθέσεις, έχει φτάσει σε αδιέξοδο, και πρέπει να βρούμε έναν άλλον τρόπο. Το κράτος λέει στον ΟΑΣΘ "σου έδωσα τα χρήματα", ο ΟΑΣΘ λέει "δεν μου έδωσες", τι από τα δύο ισχύει; Ξέρετε, έχουν γίνει διαγραφές προστίμων, στο παρελθόν για τον ΟΑΣΘ που δεν έχουν γίνει ούτε για τον δήμο. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, πρέπει να έχουμε μία εξέλιξη την Πέμπτη. Επείγει εμείς οι δήμαρχοι να βρούμε μία λύση να την προτείνουμε στο υπουργείο και να υπογραφεί νέα σύμβαση με τον ΟΑΣΘ» σχολίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο να γίνει διαγωνισμός και να αναλάβει ιδιώτης τις συγκοινωνίες, απάντησε: «υπάρχει τέτοια προοοπτική, υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για την αστική συγκοινωνία και έχουμε κι εμείς οι δήμοι σχετική πρόταση. Όλοι ξέρουμε ότι αυτή η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ είναι έωλη, δεν στέκεται πια και πρέπει πολύ σύντομα να αναθεωρηθεί».

Ο Γιάννης Μπουτάρης εξήγησε μάλιστα για ποιους λόγους προτείνει διαδημοτική, μικτή συνεργασία στις συγκοινωνίες: «Βλέπουμε το θέμα με προοπτική, δηλαδή, σήμερα έχουμε μόνο τον ΟΑΣΘ- και αυτό είναι αίσχος- η παράκτια συγκοινωνία θα οριστικοποιηθεί μέχρι το 2017, το μετρό προχωρά. Αντιλαμβάνεστε ότι όλα αυτά δεν μπορούν να είναι στον αέρα πρέπει να έχουν μία ενιαία διαχείριση αφού θα εξυπηρετούν την κίνηση των πολιτών», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

«Να υπενθυμίσω επίσης ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δεν δουλεύουν μόνο για ένα μεροκάματο, η εργασία τους έχει μια κοινωνική διάσταση και έχουν να κάνουν με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν έχουν να κάνουν με το υπουργείο. Τη σύμβαση για τις συγκοινωνίες την έκανε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, άρα οι εργαζόμενοι πρέπει να ζητήσουν τα χρήματά τους από τη διοίκηση. Μπορεί να ακούγεται κυνικό αλλά σε μία χώρα που οι μισοί έχουν να πληρωθούν 5-7 μήνες, λέω "κάντε λίγο υπομονή βρε παιδιά"», επεσήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και τόνισε ότι «οι αστικές συγκοινωνίες σε όλο τον κόσμο επιδοτούνται αλλιώς θα ήταν ακριβότερο το εισιτήριο. Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να είναι ακριβό το εισιτήριο χωρίς επιδότηση των συγκοινωνιών ή φθηνό εισιτήριο με επιδότηση.Εγώ προτείνω να επιδοτείται, είναι σαν τις άγονες γραμμές των νησιών».