Skip to main content

ΝΔ για απεργία ΟΛΘ: «Γονατίζει» το λιμάνι, «τελειώνει» η Θεσσαλονίκη

Θηλιά στον λαιμό για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής η απεργία στο λιμάνι, είπαν Κεδίκογλου, Αναστασιάδης, Καράογλου και Καλαφάτης

Οι 18 συνεχείς ημέρες απεργίας των εργαζομένων στον ΟΛΘ επιφέρουν σφοδρό πλήγμα στην οικονομία της χώρας, ακόμη μεγαλύτερο και από αυτό που προκάλεσαν οι 18μηνες απεργιακές κινητοποιήσεις του 2008 στο λιμάνι.

Το συμπέρασμα αυτό της διοίκησης του ΟΛΘ κατέδειξαν ομοφώνως οι τέσσερις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας που απάρτισαν το κλιμάκιο του κόμματος το οποίο επισκέφθηκε σήμερα το λιμάνι και αποχώρησε από αυτό μετά την ένταση που προκλήθηκε με τους εργαζόμενους.

Ο λόγος για τους Σίμο Κεδίκογλου, Σταύρο Καλαφάτη, Σάββα Αναστασιάδη και Θεόδωρο Καράογλου, που μετά το επεισόδιο, παραχώρησαν σχετική συνέντευξη Τύπου στις εγκαταστάσεις του «Μακεδονία Παλλάς» και όχι στο εντευκτήριο του ΟΛΘ, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί.

Κοινή πεποίθηση των τεσσάρων βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν πως η απεργία στον ΟΛΘ προκαλεί καταστροφικές συνέπειες στην οικονομία, όχι μόνο της πόλης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, αφού, όπως υποστήριξαν, η διοίκηση του λιμανιού, του Συλλόγου Εκτελωνιστών και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων τους μετέφερε την εικόνα «μιας δραματικής κατάστασης» και «εξαιρετικά ανησυχητικές» εκτιμήσεις.  Συνηγόρησαν, δε, στο γεγονός πως το μέλλον της Θεσσαλονίκης είναι ταυτισμένο με αυτό του λιμανιού της.

Όπως είπε ο κ. Κεδίκογλου, το λιμάνι της πόλης βρίσκεται, πλέον, άμεσα αντιμέτωπο με το φάσμα της καταστροφής. «Οι συνέπειες είναι πολύ σοβαρές για την οικονομία της Β. Ελλάδας, η οποία αποτελεί τη μισή παραγωγική δύναμη της χώρας», σημείωσε ο ίδιος και παρομοίασε τις εν εξελίξει κινητοποιήσεις με «κάποιον που έχει πιάσει τη χώρα από το λαρύγγι και δεν μπορεί να αναπνεύσει». 

Υπερθεμάτισε, μάλιστα, λέγοντας πως τη δεδομένη στιγμή γίνονται «μάγκες» τα μικρότερα λιμάνια των γειτονικών χωρών, όπως το Δυρράχιο και το Μπουργκάς, τη στιγμή που, όπως είπε, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει εμβέλεια τροφοδοσίας έως και τα 800 χιλιόμετρα. Δηλαδή, σχολίασε, «πήγαμε για μαλλί και βγήκαμε κουρεμένοι».

Κατήγγειλε, ακόμη, ότι «η ίδια η διοίκηση του ΟΛΘ δεν γνωρίζει τα αιτήματα των εργαζομένων», ενώ επιτέθηκε στον υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα, λέγοντας πως δεν είναι δυνατόν να ζητεί από τους πληγέντες ιδιώτες να προβούν σε ασφαλιστικά μέτρα και να μην επιτρέπει στη διοίκηση, η οποία έχει τις ποινικές ευθύνες, να ασκήσει ένδικα μέσα κατά των απεργιών.

Από την πλευρά του, ο Στ. Καλαφάτης, εξαπολύοντας βέλη κατά της κυβέρνησης, συμπύκνωσε το σχόλιό του τονίζοντας ότι «για τη Νέα Δημοκρατία οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν στρατηγική επιλογή, ενώ για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα ακόμη προαπαιτούμενο». «Οδηγούν στην καταστροφή μια ολόκληρη πόλη, μια ολόκληρη περιοχή», είπε και υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είναι παγιδευμένη στις αντιφάσεις της.

Σύμφωνα με τον Θ. Καράογλου, ο τζίρος του λιμανιού πλέον ανέρχεται σε μόλις 50 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που το 2007 βρισκόταν στα 70 εκατ. «Υπό αυτές τις συνθήκες, θα φτάσουμε τον στόχο το 2020», υποστήριξε.

Σύσσωμο το κλιμάκιο της αξιωματικής αντιπολίτευσης απηύθυνε έκκληση στη διοίκηση του ΟΛΘ να ασκήσει τα απαιτούμενα ένδικα μέσα, ώστε οι εργασίες του λιμανιού να επιστρέψουν σε κανονική ροή και να μην πληγεί περαιτέρω η οικονομία της ευρύτερης περιοχής, ιδίως μετά τον σχεδόν τρίμηνο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από τους πρόσφυγες.

Σε ό,τι αφορά το σημερινό συμβάν με την εισβολή των εργαζομένων στη ΓΣ, ο κ. Κεδίκογλου έκανε λόγο για χάβρα και οχλοβοή, υποστηρίζοντας ότι παρόντες ήταν και άσχετοι με τον χώρο. «Θελήσαμε να τους ακούσαμε, ό,τι δηλαδή δεν κάνει η κυβέρνηση, αλλά, κάτω από τις συνθήκες που υπήρχαν, ο διάλογος ήταν αδύνατος», τόνισε.

Ο Σ. Αναστασιάδης εκτίμησε ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν, υποστηρίζοντας ότι «επέλεξαν τον δρόμο της κοκορομαχίας». Παράλληλα, άσκησε επικρίσεις κατά του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι «εμμέσως, συντηρεί την όλη κατάσταση, αφού δεν δίνει την ευκαρία στη διοίκηση να ακολουθήσει τη δικαστική οδό».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Θερμαϊκό Κόλπο, στα ανοιχτά του λιμανιού, έχουν αγκυροβολήσει περισσότερα από δέκα τάνκερ γεμάτα με εμπόρευμα, στα οποία απαγορεύεται η εκφόρτωση λόγω της απεργίας.