Skip to main content

Νέα ŠKODA OCTAVIA: Το Bestseller έρχεται με νέα εμφάνιση

Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις diesel TDI και έναν CNG, οι οποίοι συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση

του Νίκου Χριστόπουλου

Η ομάδα σχεδίασης της ŠKODA θέλησε να κάνει τις γραμμές της OCTAVIA ακόμα πιο αεροδυναμικές. Το νέο εμπρός τμήμα περιλαμβάνει φαρδύτερη μάσκα και νέους προβολείς με σχεδίαση επηρεασμένη από τα κρύσταλλα Βοημίας την προσθήκη προβολέων με κρυστάλλινη σχεδίαση. Οι φαρδύτεροι αεραγωγοί με κυψελωτή δομή στο νέο προφυλακτήρα δημιουργούν μία δυναμική εμφάνιση – πρόσθετο στοιχείο που αυξάνει την αναγνωρισιμότητα. Προαιρετικά, διατίθενται προσαρμοζόμενοι εμπρός προβολείς (AFS) με τεχνολογία full-LED.

Τα πίσω φώτα LED διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Έχοντας σχήμα C υιοθετούν μία ομοιόμορφη φωτεινή επιφάνεια. Η αναβαθμισμένη ŠKODA OCTAVIA είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά μερικά χιλιοστά, ενώ το πλάτος του πίσω μετατροχίου έχει αυξηθεί κατά 20 ή 30 mm (ανάλογα με τον κινητήρα και τον πίσω άξονα). Το εσωτερικό διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα και λειτουργικότητα, ενώ η εργονομία οθόνη πολλαπλών λειτουργιών και των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού (A/C) έχει βελτιωθεί. Διακριτικές μονάδες φώτων στις πόρτες προσφέρουν εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος που μπορεί να ρυθμιστεί σε μία από δέκα διαφορετικές αποχρώσεις.

Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις diesel TDI και έναν CNG, οι οποίοι συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 110 PS έως 184 PS. Ο 1.4-l G-TEC με 110 PS είναι ένας πολύ οικονομικός κινητήρας σχεδιασμένος για χρήση με φυσικό αέριο. Εκτός από τα μηχανικά κιβώτια, διατίθενται κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG έξι ή επτά σχέσεων για όλους σχεδόν τους κινητήρες. Η ŠKODA προσφέρει τετρακίνηση για το 2.0 TDI.

Το προαιρετικό σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC) αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο το πλαίσιο, ενώ ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το χαρακτήρα της ανάρτησης επιλέγοντας το προφίλ Comfort, Normal ή Sport. Όλα τα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα Euro 6. Οι κινητήρες TSI χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας της γκάμας αποδίδει 116 PS, είναι τρικύλινδρος 1.0-l TSI και διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7-τάχυτο DSG.



Ο 1.4l TSI G-TEC είναι ιδιαίτερα αποδοτικός καθώς ως κινητήρας bivalent, λειτουργεί με φυσικό αέριο και βενζίνη, και αποδίδει 110 PS. Στο πρόγραμμα CNG και όταν συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο DSG, τα μοντέλα ŠKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI εκπέμπουν μόλις 101 και 107 g CO2/km αντίστοιχα. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας 1.4-l TSI αποδίδει 150 PS.  

Η υπερσυμπίεση και ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης με τεχνολογία Common Rail είναι κοινά χαρακτηριστικά των κινητήρων TDI στις ŠKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI.

Ο βασικός 1.6-l TDI αποδίδει 116 PS συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7άρι DSG. Με αυτό το συνδυασμό, η κατανάλωση μικτού κύκλου των ŠKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI δεν υπερβαίνει τα 3,9 l/100 km.

Οι δύο δίλιτρες εκδόσεις του κινητήρα TDI αποδίδουν 150 PS και 184 PS. Ο diesel 150 PS συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) ή τετρακίνηση (AWD). Ένα 6-τάχυτο DSG διατίθεται εναλλακτικά, για προσθιοκίνητα μοντέλα.

Ο ισχυρότερος κινητήρας diesel 135 kW (184 PS) διατίθεται μόνο με τετρακίνηση, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο κιβώτιο DSG .Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην πρόσφυση και την ασφάλεια των ŠKODA OCTAVIA (RS) και OCTAVIA COMBI (Scout), έχοντας συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος. Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, που τοποθετείται μπροστά από τον πίσω άξονα. Η μονάδα ελέγχου (εγκέφαλος) υπολογίζει συνεχώς την κατανομή της ιδανικής ροπής για τον πίσω άξονα.

Το ηλεκτρονικό, μπλοκέ διαφορικό XDS+, μία λειτουργία του Electronic Stabilisation Control (ESC), παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στις γρήγορες στροφές – τόσο για τις προσθιοκίνητες, όσο και τις τετρακίνητες εκδόσεις. Σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης, το XDS+ επιβραδύνει ελαφρώς τον εσωτερικό –προς την στροφή- τροχό για να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό.

Η νέα Octavia διατίθεται στην Ελλάδα, με πέντε επίπεδα  εξοπλισμού: Active , Ambition  Style, Scout & RS.

Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 16.900€.
 
Η απόκτηση της νέας ŠKODA OCTAVIA μπορεί να γίνει και μέσω των νέων προγραμμάτων Skoda Clever Plan, που προσφέρουν:

·    4 χρόνια εγγύηση
·    4 χρόνια ασφάλεια
·    4 χρόνια service
·    4 χρόνια οδική βοήθεια

Σε συνεργασία με το GONEWS