Skip to main content

Νέα, τέταρτη παράταση για τις δεσμευτικές προσφορές για την ΕΕΣΣΤΥ

Μεταφέρεται για τις 14 Φεβρουαρίου η ημερομηνία κατάθεσης οικονομικών προσφορών. Αναμένεται να εκδηλωθεί η πρόθεση των Ιταλών που πήραν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μία ακόμη παράταση δόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ, την εταιρεία συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού που αναζητεί αγοραστή για το 100% της.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, την παράταση αυτή, που είναι η τέταρτη κατά σειρά που δίνεται από το Ταμείο, αιτήθηκε ο ένας από τους δύο ενδιαφερομένους και συγκεκριμένα η Ferrovie dello Stato Italiane, δηλαδή ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έτσι, ο διαγωνισμός που είχε ως καταληκτική ημερομηνία την 3η Νοεμβρίου, παίρνει παράταση για τις 14 Φεβρουαρίου 2018 και όλοι ελπίζουν ότι την ημερομηνία εκείνη θα δοθεί επιτέλους τέλος σε αυτό το…τρενάκι των παρατάσεων και της αγωνίας για το μέλλον της εταιρείας που αποτελεί κομμάτι του συστήματος λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, πάλι λόγω αιτήματος των Ιταλών της F.S., είχε δοθεί και στο παρελθόν παράταση στη διαγωνιστική διαδικασία, αίτημα που είχε θεωρηθεί εύλογο επειδή δεν είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ έχει εκδηλώσει, εκτός από την F.S., η Skoda Transportation.

Παρότι οι Ιταλοί ζήτησαν μία ακόμη παράταση για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, πληροφορίες θέλουν την F.S. να προτίθεται να καταθέσει προσφορά οικονομική για την ΕΕΣΣΤΥ, καθώς όπως έχει πει σε προηγούμενες δηλώσεις του ο επικεφαλής της Ferrovie dello Stato Italiane Ρενάτο Μαζοντζίνι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται επισκευαστική βάση.

Σε μία τέτοια περίπτωση, ο ιδιοκτήτης και βασικός πάροχος σιδηροδρομικών υπηρεσιών, δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα εξυπηρετεί, με την ΕΕΣΣΤΥ και τους λοιπούς χρήστες του δικτύου του ΟΣΕ; 

Βεβαίως, η ανανέωση του στόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι που σχεδιάζει ο νέος μέτοχος, θέτει πολλές απαιτήσεις και για την ΕΕΣΣΤΥ, σε περίπτωση που περάσει στην ιδιοκτησία των Ιταλών, καθώς οι τεχνικές δυνατότητες της Εταιρείες είναι πολύ περιορισμένες ενώ και το ανθρώπινο δυναμικό είναι ολιγάριθμο και δεν είναι εκπαιδευμένο στις σύγχρονες ηλεκτροκίνητες μηχανές.