Skip to main content

Ο Σπίρτζης ξεμπλοκάρει τους νέους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό

Το υπουργείο θα διενεργήσει τους διαγωνισμούς προκειμένου να αποφευχθεί το απεργιακό μπλόκο που στήνουν στη διαδικασία οι εργαζόμενοι.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει με τους διαγωνισμούς για την εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, μη αφήνοντας έτσι τις στοχευμένες απεργίες των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό Α.Ε. να συνεχίσουν να μπλοκάρουν τις διαδικασίες, που αποτελούν αναγκαία συνθήκη για να κατασκευαστούν ακόμη έξι σταθμοί και να προχωρήσει ο διαγωνισμός παραχώρησης του οδικού άξονα και τριών καθέτων του.

Η συνάντηση υπουργού – εργαζομένων προχθές Δευτέρα και οι διαβεβαιώσεις που έδωσε ο κ. Σπίρτζης για το μέλλον της Εταιρείας και την προστασία των θέσεων εργασίας, δεν έπεισαν τους δεύτερους που λίγη ώρα μετά δήλωσαν ότι εμμένουν στην απόφασή τους για 24ωρη απεργία στις 11 του μηνός, ημέρα διεξαγωγής των διαγωνισμών για την κατασκευή σταθμών διοδίων στη Θεσσαλονίκη  και στην Ασπροβάλτα, επί της Εγνατίας Οδού.

Ωστόσο, ο υπουργός, όπως μαθαίνει η Voria.gr, είχε προετοιμαστεί για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και δήλωσε ότι σε περίπτωση απεργίας τους διαγωνισμούς θα διενεργήσει το Υπουργείο και μάλιστα ζήτησε από την Εταιρεία, τα στοιχεία των τευχών δημοπράτησης.

Η απόφαση του υπουργού φαίνεται πως προκάλεσε δεύτερες σκέψεις στους εργαζομένους της Εταιρείας, καθώς μάλλον μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί η σύγκληση νέας γενικής συνέλευσης, σήμερα το πρωί, μία ημέρα πριν την ημέρα διεξαγωγής των διαγωνισμών.  

Να σημειωθεί ότι στον κατάλογο των δεκάδων μέτρων που πρέπει να προωθήσει η κυβέρνηση, με βάση το νέο/συμπληρωματικό μνημόνιο, αναφέρεται σαφώς ότι …η  Εγνατία Οδός Α.Ε. θα προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή και πλήρη εξοπλισμό των τριών σταθμών διοδίων(Βενέτικου, Θεσσαλονίκης και Αλιάκμονα), για τρεις σταθμούς (Ασπροβάλτα, Καβάλα και Στρυμονικό). Η Ελληνική Δημοκρατία θα εκδώσει υπουργική απόφαση που θα προσδιορίζει τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου «ανοικτού» συστήματος διοδίων, όπως προτείνεται από τον Τεχνικό Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση, γίνεται φανερό, πως δεν θα αποφευχθεί ούτε μπορεί να εμποδιστεί από τους εργαζομένους. Εξαίρεσή τους από τις διαδικασίες δεν βοηθάει στο να αξιοποιηθούν κατά το δυνατό οι προοπτικές που μπορεί να υπάρξουν για την Ε.Ο.Α.Ε., σαν εταιρεία που θα εποπτεύεται από τον ΥΠΟΜΕΔΙ, που θα έχει δυνατότητες ανάληψης έργων στο νέο περιβάλλον, όπως π.χ. σαν επόπτης του παραχωρησιούχου ή σαν κατασκευαστής και project manager άλλων σημαντικών έργων στις δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές.  Κι’ ότι δεν είναι το καλύτερο δυνατό για την Εταιρεία, δεν μπορεί να είναι καλό για τους εργαζομένους σε αυτή.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει με τους διαγωνισμός, με την Ε.Ο.Α.Ε. ή χωρίς αυτή. Μένει να δούμε τι θα αποφασίσουν οι εργαζόμενοι στη σημερινή τους συνέλευση.