Skip to main content

Dry ports σε Σόφια και Σκόπια σχεδιάζει ο νέος επενδυτής του ΟΛΘ

Βασικός στόχος της Κοινοπραξίας DIEP - Τerminal Link - Belterra είναι η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Το σχέδιο για τα dry ports.

Η Κοινοπραξία DIEP- Terminal Link- Belterra Investments, ήδη εργάζεται για την ετοιμασία και εκτός Ελλάδος, του δικτύου των εμπορευματικών κόμβων που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στον ισχυρότερο λειτουργικό τομέα του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, δηλαδή στη διακίνηση containers.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο συντονιστής της Κοινοπραξίας κ. Σωτήρης Θεοφάνης, αυτό συνεπάγεται τη δημιουργία και λειτουργία dry ports στη Σόφια και τα Σκόπια, προκειμένου να επιτυγχάνεται με ταχύτερους ρυθμούς η διακίνηση φορτίων με τη συνδυαστική χρήση τρένου ή φορτηγών, με τον σιδηρόδρομο να είναι βεβαίως το προτιμώμενο μέσο για την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Αυτά τα dry ports θα είναι μικροί εμπορευματικοί σταθμοί, 5.000 – 10.000 τ.μ., χερσαία ports που θα συμβάλλουν στο να γίνεται αποτελεσματικότερα η διακίνηση transit εμπορευμάτων μεταξύ λιμένα Θεσσαλονίκης και Δυτικών και Νότιων Βαλκανίων.

Ήδη η «Κοινοπραξία των Τριών» βρίσκεται σε επαφές προκειμένου να εξασφαλίσει τις εγκαταστάσεις που θα της επιτρέψουν σταδιακά να ενισχύσει το πελατολόγιό της στις αγορές των Βαλκανίων αλλά και πέραν αυτών. Στο dry port των Σκοπίων θα γίνονται και τελωνειακές διαδικασίες.

Πολλά θα εξαρτηθούν για την επιτυχία του εγχειρήματος από το πώς θα ανταποκριθούν οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι , καθώς αυτοί κυρίως, με cargo trains, θα πρέπει να εξασφαλίσουν την ομαλή ροή των containers. Σημειώνεται ότι στις αρχές του 2014, ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν επιχειρήσει  να ξεκινήσουν την δρομολόγηση τακτικών εμπορικών τραίνων προς βαλκανικές πρωτεύουσες (Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια) πρωτοβουλία που όμως «δεν περπάτησε».

Αυτό που τόνισε ο κ. Θεοφάνης είναι ότι η Κοινοπραξία θέτει ως στόχο την αύξηση της διακίνησης containers, προσελκύοντας, με την εκβάθυνση του 6ου προβλήτα ( στα -16,5 μέτρα), container ships μεγάλης χωρητικότητας, έως και 13.000 ΤΕU.

Άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της ΟΛΘ Α.Ε., προέρχεται από τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, παρότι η μη επέκταση, ως σήμερα, του προβλήτα των containers και οι ελλείψεις σε σύγχρονα μηχανήματα, αλλά και εκπαιδευμένο προσωπικό, δεν επιτρέπουν στο Λιμάνι να αναπτύξει σημαντικά αυτή τη δραστηριότητα.

Τα παραπάνω αποδεικνύονται από στοιχεία της ΟΛΘ Α.Ε. για το 2016, σύμφωνα με τα οποία τα έσοδα ανήλθαν σε 30.602.483 ευρώ για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούσαν στο 63,67% του κύκλου εργασιών, όταν τα έσοδα του συμβατικού λιμανιού ήταν 15.629.672 ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 32,52% του κύκλου εργασιών.