Skip to main content

ΟΛΘ: Καθυστέρηση πλοίων έως 37 ώρες(!) λόγω της αποχής των τελωνειακών

Η ναυτιλία και το εμπόριο για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλήττονται για μια ακόμη φορά, αναφέρει ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.

Για δυσφήμιση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων της πόλης, υπογραμμίζοντας τα «τεράστια προβλήματα» στη διακίνηση φορτίων αλλά και τις ακυρώσεις αφίξεων πλοίων που προκαλεί η αποχή των τελωνειακών υπαλλήλων, στην διάρκεια της τρίτης βάρδιας της πύλης 16 του ΟΛΘ.

Ενδεικτικά της δραματικής κατάστασης που περιγράφει ο ΣΝΠΘ, είναι ότι η καθυστέρηση πλοίοων φτάνει τις 18 ώρες, ενώ η αναμονή στο αγκυροβόλιο τις 37 ώρες.

«Η ναυτιλία και το εμπόριο για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλήττονται για μια ακόμη φορά, από τις όποιες σκοπιμότητες των τελωνειακών και από την έλλειψη ετοιμότητας από πλευράς ΟΛΘ», αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΝΠΘ.

Παράλληλα, καλεί τους εμπλεκόμενους «να αναλάβουν τις ευθύνες τους».

«Καλούμε τους υπαίτιους της κατάστασης, ΟΤΥΕ και ΟΛΘ, να επανεξετάσουν τις θέσεις τους και τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, να συνεισφέρουν στην άμεση εξεύρεση λύσης», αναφέρεται.

Αναλυτικά, ολόκληρη η ανακοίνωση του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης:

Η απόφαση των τελωνειακών υπαλλήλων για αποχή από εργασία στην διάρκεια της τρίτης βάρδιας της πύλης 16 του ΟΛΘ(μοναδικής πύλης εισόδου στην ελευθέρα ζώνη) από τις 16.9.17,εχει προκαλέσει ήδη τεράστια προβλήματα στην ομαλή διακίνηση κυρίως των εξαγωγικών φορτίων και πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στις παραμονές των πλοίων στον λιμένα, την στιγμή που πλέον η δυνατότητα εξυπηρέτησης τους περιορίζεται κατά το ένα τρίτο.

Όμως αυτό επιφέρει προβλήματα και στην διακίνηση του χύδην φορτίου, ως επακόλουθο, διότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν διακινεί μόνο εμπορευματοκιβώτια.

Επίσης, η λογιστική Αποθήκη της Ελεύθερης Ζώνης, μπορεί και πρέπει να εργάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου.

Ως άμεση συνέπεια, οι διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες – πελάτες του ΟΛΘ, εκφράζουν ήδη την έντονη δυσαρέσκεια τους και προχωρούν σε ακυρώσεις αφίξεων των πλοίων τους, έως και πλήρη παράκαμψη του λιμένα Θεσσαλονίκης από τα δρομολόγια τους, καθώς ο μέσος όρος παραμονής ενός πλοίου έχει ήδη ανέλθει στις 3 έως 4 ημέρες, που φυσικά αναμένεται να επιδεινωθεί, λόγω των αθροιστικών επιπτώσεων της μερικής πλέον εξυπηρέτησης του φορτίου.
Η δυσφήμηση για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης τεράστια.

Οφείλουμε ταυτόχρονα να επισημάνουμε, ότι η αποχή αυτή αλλάζει την ροή διακίνησης των φορτίων, με αποτέλεσμα ο ΟΛΘ να αποδεικνύεται πλήρως ανέτοιμος, λόγω ελλείψεως προσωπικού, μηχανημάτων και συστήματος εναπόθεσης, έστω και για μερική επίλυση του προβλήματος. Οι προθέσεις των τελωνειακών ήταν ήδη γνωστές εδώ και ένα μήνα περίπου.

Και όλα αυτά συμβαίνουν στην διάρκεια μεταβίβασης του ΟΛΘ στον νέο πάροχο, που σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις του είχε θέσει ως άμεση προτεραιότητα του, την επίλυση του προβλήματος της εναπόθεσης εντός ΟΛΘ του φορτίου εξαγωγής.

Η ναυτιλία και το εμπόριο για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλήττονται για μια ακόμη φορά, από τις όποιες σκοπιμότητες των τελωνειακών και από την έλλειψη ετοιμότητας από πλευράς ΟΛΘ.

Καλούμε τους υπαίτιους της κατάστασης, ΟΤΥΕ και ΟΛΘ, να επανεξετάσουν τις θέσεις τους και τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, να συνεισφέρουν στην άμεση εξεύρεση λύσης.

Θεωρούμε, ότι η χρησιμοποίηση εδώ και χρόνια του λιμένα Θεσσαλονίκης ως μοχλού πίεσης για την επίλυση των όποιων αιτημάτων, το έχει πλήρως απαξιώσει κατατάσσοντας το στα μικρά, περιφερειακά και κυρίως προβληματικά λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου.

Για τον λόγο αυτό πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

(Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: thessaloniki.photos.vagk.gr)