Skip to main content

SOS εκπέμπει το λιμάνι για τις απεργίες- Το Δυρράχιο «ψαρεύει» πελάτες

Οι παραγωγικοί φορείς καλούν τη διοίκηση του ΟΛΘ να κάνει χρήση ένδικων μέσων κατά της απεργίας. Σε απόγνωση ο επιχειρηματικός κόσμος της Β. Ελλάδας.

Οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και οι χρήστες του λιμανιού πρόκειται με έγγραφό τους να ζητήσουν από τη διοίκηση του ΟΛΘ να κάνει χρήση ένδικων μέσων προκειμένου να σταματήσει η απεργία των εργαζομένων που δημιουργεί νέα μεγάλα προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευμάτων.

Τα παραπάνω πληροφορήθηκε η Voria.gr στην οποία μάλιστα εκπρόσωποι του Επιμελητηριακού και επιχειρηματικού κόσμου μίλησαν αγανακτισμένοι, λέγοντας ότι «δεν είναι δυνατό συνεχώς να μας αποκλείουν από τις αγορές. Είχαμε τις κινητοποιήσεις των αγροτών, μετά ήταν το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, τώρα η απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τι πρέπει να κάνουν, σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις;».

Πιέσεις ασκούνται και προς τη κυβέρνηση και προς τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. για να επανέλθει το λιμάνι σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας, αλλά ακόμη, όπως είναι γνωστό, παρεμβάσεις που να έχουν φέρει αποτέλεσμα προς αυτή την κατεύθυνση, δεν έχουν γίνει.

Έχει υπολογιστεί από το Σύλλογο Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης ότι περί τα 4.500 containers δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, είτε πρόκειται για εισαγωγές, είτε για εξαγωγή προϊόντων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω των κινητοποιήσεων που έχουν ενταθεί με τις 48ωρες κυλιόμενες απεργίες, έχει αρχίσει να νιώθει ξανά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τα λιμάνια του Δυρραχίου και του Μπουργκάς.

Όπως είπε ο κ. Κώστας Καρούλης στη Voria.gr, εκτελωνιστής, μέλος του δ.σ. του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης αλλά και μέλος δ.σ. στο ΕΒΕΘ, το λιμάνι του Δυρραχίου, έχει εκτυπώσει έντυπα και τα διανέμει σε ναυτιλιακούς πράκτορες, καλώντας τους να κατευθύνουν φορτία μέσω του αλβανικού λιμένα, χωρίς χρεώσεις διέλευσης.

Όσον αφορά το λιμάνι του Μπουργκάς, προσφέρεται για τη διακίνηση φορτίων από τις ούτως ή άλλως πολλές ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία.

Τα μοναδικά εμπορεύματα που εξυπηρετούνται κανονικά είναι αυτά που μεταφέρουν τα έμφορτα πλοία που πιάνουν λιμάνι και τα οποία διαχειρίζονται οι τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες logistics που έχουν δικό τους προσωπικό και μηχανήματα. Πρόκειται κυρίως για φορτία από την Τουρκία, τη Μολδαβία και τη Ρωσία αλλά αποτελούν μόνο μικρό ποσοστό των όλων εισαγωγών.

Οι φορείς υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να γίνει ένας ανοικτός και ειλικρινής διάλογος μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων, ενώ και η διοίκηση του ΟΛΘ είναι εκ της θέσεώς της υποχρεωμένη να πάρει μέτρα για να λήξει η απεργία.

Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι, από την άλλη πλευρά, δήλωσαν ότι δεν θα δεχθούν να εμπαίζονται απο την κυβέρνηση και θα συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις για να εξασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας τους ενόψη πώλησης της ΟΛΘ Α.Ε.