Skip to main content

Τελεσίγραφο από μνηστήρες του ΟΛΘ: «Διαγωνισμός τώρα, αλλιώς αντίο...»

Πέρασε από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης - Κουράστηκαν οι υποψήφιοι επενδυτές από τις παρατάσεις και τις καθυστερήσεις.

Πέρασαν από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ τα τελικά κείμενα της σύμβασης παραχώρησης για την ΟΛΘ Α.Ε. και μετά από "ζυμώσεις" μηνών, αφού πήραν την οριστική τους μορφή, βρίσκονται στο αρμόδιο υπουργείο για να πάρουν έγκριση και να περάσει ο διαγωνισμός πώλησης του 67% του δημοσίου στην Εταιρεία, στη φάση κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών.

Η υπόθεση του διαγωνισμού έχει κουράσει τους υποψήφιους επενδυτές και όλους όσοι υποστηρίζουν την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ενώ σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr ένας τουλάχιστον από τους πιο "ζεστούς" υποψηφίους έχει "κρυώσει" με την υπόθεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κι αν δεν κλείσει και τώρα η διαδικασία, θα στραφεί επενδυτικά σε λιμάνια της νότιας Αμερικής και της Αφρικής.

Οι απόψεις ως προς το που "κολλούσε" ο διαγωνισμός και ειδικότερα η δεύτερη και τελική του φάση, διΐστανται. Υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα εμπόδια βρίσκονταν στο ΤΑΙΠΕΔ αλλά και εκείνοι που μιλούν για πολιτική σκοπιμότητα και εμπόδια που κάθε φορά έβαζαν τα αρμόδια υπουργεία, το Ναυτιλίας και το Οικονομικών.

Το θέμα των παρατάσεων και καθυστερήσεων στην οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης, συνδεόταν με τις υποχρεωτικές επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, με τον χρόνο υλοποίησής τους, με την απαίτηση για διακίνηση ορισμένων ελάχιστων φορτίων. Η υπόθεση όμως παρατράβηξε και οι υποψήφιοι επενδυτές δεν πείθονται ότι η τελευταία αναβολή (σ.σ. η προηγούμενη προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών ήταν η 14η Φεβρουαρίου, πριν αποφασιστεί ότι μετατίθεται για μέσα στον Μάρτιο) οφείλεται σε αίτημα που υπέβαλε ένας από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να εξασφαλίσει την αναγκαία εγγυητική επιστολή.

Τι θα γίνει εν τέλει με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη στιγμή που ο ανταγωνιστής στη διακίνηση containers Πειραιάς, με την Cosco στο τιμόνι της ΟΛΠ Α.Ε., αναπτύσσεται;

Εάν και μέσα στις επόμενες ημέρες, η οριστική σύμβαση δεν πάρει το "πράσινο φως" και δεν αναρτηθεί στο virtual data room, μαζί με την γνωστοποίηση της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών, τότε το πιθανότερο είναι ότι κάποιοι από τους τέσσερις ενδιαφερόμενους που δείχνουν ως τώρα να επιμένουν, επενδύοντας σε συμβουλευτικές υπηρεσίες και προετοιμασία φακέλων και προσφοράς, θα αποσύρουν το ενδιαφέρον τους.

Σημειώνεται ότι από τα οκτώ σχήματα που είχαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε., τέσσερις είναι οι υποψήφιοι που συνεχίζουν ως και σήμερα να δείχνουν έτοιμοι να διεκδικήσουν το μετοχικό πακέτο του δημοσίου: Η ιαπωνική Mitsui, η ICTS των Φιλιππίνων, η κοινοπραξία DIEP- Σαββίδη και operator λιμενικών terminal και, η R&O της Dubai World.