Skip to main content

ΟΛΘ: Σε 3,5 χρόνια θα τρέξουν επενδύσεις 180 εκατ από DIEP-CMA-Σαββίδη

Στο μισό χρονικό διάστημα από αυτό που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, θέλουν να υλοποιήσουν επενδύσεις 180 εκατ. οι DIEP- CMA CGM- Belterra.

Η «κοινοπραξία των τριών» που «παίρνει» το διαγωνισμό για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την απόκτηση του 67% που πωλεί το ελληνικό δημόσιο, έχει σκοπό να «τρέξει» το επενδυτικό πρόγραμμα των 180 εκατ.ευρώ που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης και να υλοποιήσει στο μισό από τον προβλεπόμενο χρόνο τις απαιτούμενες επενδύσεις.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Voria.gr, η κοινοπραξία Γερμανών- Γάλλων και Ιβάν Σαββίδη, θα επιδιώξει, με την ανάληψη της διοίκησης του λιμανιού, να εκτελέσει σε διάστημα μόλις 3,5 ετών τις επενδύσεις. Η κοινοπραξία θέλει για τον ΟΛΘ, να απελευθερώσει το ταχύτερο δυνατόν τις αναπτυξιακές δυνατότητές του, γι’ αυτό και  δεν σκοπεύει να εκμεταλλευτεί το διάστημα των 7 χρόνων που της δίνει η σύμβαση, ούτε βεβαίως και την αρχική «κενή επενδύσεων» διετία που προβλέπεται, αφού σαφώς ορίζεται ότι η επενδυτική περίοδος θα αρχίζει από την τρίτη επέτειο ισχύος της σύμβασης παραχώρησης.

Ωστόσο πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα ασκηθεί πίεση προς την πλευρά του Δημοσίου, για να εκτελεστούν τα έργα των συνδέσεων, οδικής και σιδηροδρομικής, που έχουν μείνει είτε ημιτελή, είτε απαιτούν βελτιώσεις – επεκτάσεις. Τα έργα αυτά προϋπολογίζονται περίπου στα 50 εκατ.ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι ο ιδιώτης επενδυτής θα είναι υποχρεωμένος να επεκτείνει την 6η προβλήτα (κρηπιδώματα Κ24 και Κ26) κατά 440 μέτρα μήκος και 300 μέτρα πλάτος, με ελάχιστη βυθοκόρηση 16,5 μέτρα. Επίσης, θα πρέπει κάνει όλα τα πρόσθετα έργα για την πλήρη λειτουργικότητα της νέας θέσης ελλιμενισμού που θα δημιουργηθεί και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης (130 εκατ). Πέραν των παραπάνω έργων θα πρέπει να προμηθευτεί μηχανικό εξοπλισμό για το ΣΕΜΠΟ και το τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου (30 εκατ.) αλλά και να αποκαταστήσει το κτίριο του παλιού τελωνείου, όπως και να κάνει έργα ανάπτυξης του γενικού λιμένα (20 εκατ.)

Πάντα σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία DIEP- CMA CGM- Βelterra, είναι έτοιμη και επιθυμεί να προχωρήσει αμέσως στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος που αναλαμβάνει, αλλά και να κάνει επιπρόσθετες επενδύσεις στο χερσαίο τμήμα του ΟΛΘ για να υποστηριχθούν οι καθαρώς λιμενικές δραστηριότητες.

Από τη στιγμή που αυτή είναι η πρόθεση των επενδυτών, επόμενο είναι να απαιτήσουν την ολοκλήρωση της ημιτελούς οδογέφυρας- αυτών των 700 μέτρων- που θα συνδέσει την βάση της 6ης προβλήτας με τον ΠΑΘΕ, σε σημείο μετά τον Κόμβο της Λαχαναγοράς.

Η οριστική μελέτη για το έργο θα είναι έτοιμη περί τον Ιούνιο, από την Εγνατία Οδό Α.Ε. και η κατασκευή, προϋπολογισμού περίπου 35 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ,

Σε ό,τι αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ, αυτή υπάρχει αλλά με ελλείψεις και σημαντικές ανάγκες αναβάθμισης. Η μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ προβλέπει σύνδεση της 6ης προβλήτας με το δίκτυο, μέσω σιδηροδρομικής γέφυρας. Το έργο έχει προϋπολογιστεί στα 15 εκατ.ευρώ.  Επίσης, θα πρέπει στο τμήμα των γραμμών του τρένου εντός του ΟΛΘ, να εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση.

Σημειώνεται ότι αυτή η συνδετήρια γέφυρα είναι τμήμα του έργου "6ος προβλήτας ΟΛΘ- Θεσσαλονίκη- Στρυμώνας - Προμαχώνας" που κυρίως αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.

Οι επενδύσεις εντός του ΟΛΘ απαιτούν λοιπόν και την εκτέλεση στα συνδετήρια δίκτυα, για να αποδώσουν.