Skip to main content

ΟΛΘ: Στα 180 εκατ. οι επενδύσεις, μειώνεται ο στόχος στα containers

Ποια είναι τα πρώτα στοιχεία της τελικής σύμβασης παραχώρησης για την ΟΛΘ Α.Ε. Σε βάθος επταετίας οι δεσμευτικές επενδύσεις των 180 εκατ ευρώ.

Επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ στην επταετία από την ανάληψη της ΟΛΘ Α.Ε., προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση παραχώρησης που αναρτήθηκε εχθές στο vdr.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις στην τελική σύμβαση παραχώρησης για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε σχέση με το προηγούμενο κείμενο και μετά τα σχόλια των υποψηφίων αγοραστών, δεν φαίνεται να υπάρχουν τουλάχιστον βάσει των πρώτων διαρροών και πληροφοριών.

Υπάρχει όμως μία αλλαγή, ουσιώδης, που δείχνει ότι θέλει να διευκολύνει τους υποψηφίους στη συμμετοχή, καθώς κατέβηκε το δεσμευτικό όριο στη διακίνηση containers, από τις περίπου 580.000 TEU's ( σ.σ τα λεγόμενα "κουτιά"), στις 510.000 TEU's. Ο όρος αυτός είναι σημαντικά υποβοηθητικός αν ληφθεί υπόψη ότι το 2016 διακινήθηκαν 344.000 TEU's περίπου, με τις υπάρχουσες υποδομές, ενώ το 2007- έτος που είχε φτάσει στο ζενίθ η διακίνηση- είχαν διακινηθεί άνω των 400.000 ΤΕU's.

Eπίσης, προβλέπεται, πως σε περίπτωση bad performance (π.χ. στην υλοποίηση των δεσμευτικών επενδύσεων), στην επταετία, μπορεί να ανακληθεί η παραχώρηση.

Σε ό,τι αφορά στους εργαζομένους και τους όρους που θα διέπουν την σχέση τους με τον νέο ιδιοκτήτη της ΟΛΘ Α.Ε., λεπτομερείς πληροφορίες ακόμη δεν έχουν αντληθεί παρά μόνο ότι θα ισχύσει "ό,τι και στην περίπτωση του ΟΛΠ".

Τέλος, σχετικά με την 1η προβλήτα για την οποία έχει γίνει τόσος λόγος, θα παραμείνει στην ευθύνη του ΟΛΘ αλλά θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό σε αυτή καθώς οι δραστηριότητες που θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται σε αυτή θα είναι πολιτιστικού, ψυχαγωγικού και ευρύτερα κοινωνικού χαρακτήρα και όχι λιμενικές.