Skip to main content

Όταν η ζυθοποιία ανακάλυψε την κάνναβη

Η νομιμοποίηση της κάνναβης σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ δημιούργησε μια νέα τεράστια αγορά από την οποία οι μεγάλες ζυθοποιίες διεκδικούν μερίδιο

Οι παραγωγοί μπύρας και αλκοολούχων ποτών φαίνεται πως ανακάλυψαν ένα νέο «ναρκωτικό». Εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην κάνναβη για να πάρει ο κλάδος πάλι τα πάνω του. Την ώρα που η ζήτηση για μπύρα μειώνεται, η αγορά της νόμιμης κάνναβης αυξάνεται αλματωδώς. Σε πολλές πολιτείες της Αμερικής επιτρέπεται η χρήση του μαλακού ναρκωτικού. Τον Οκτώβρη θα ακολουθήσει και ο Καναδάς τον δρόμο της νομιμοποίησης της κάνναβης.

Μπύρα και κάνναβη μαζί

Ο αμερικανικός κολοσσός Constellation Brands, που παράγει αλκοολούχα ποτά, επένδυσε ήδη τον περασμένο Οκτώβρη στην καναδική εταιρεία παραγωγής κάνναβης Canopy Growth. Ήταν η πρώτη εταιρεία αλκοολούχων ποτών που στράφηκε στην αγορά του χασίς και κατέχει σήμερα το 38% της καναδικής εταιρείας. «Μέσω αυτής της επένδυσης επιλέγουμε την Canopy Worth ως τον αποκλειστικό μας παγκόσμιο εταίρο στην αγορά της κάνναβης» δήλωσε ο διευθυντής της Constellation, Σαντς.

Δεν πρόκειται όμως για τη μόνη αμερικανική εταιρεία ποτών που επενδύει σε αυτή την αγορά. Η ζυθοποιία Molson Coors που είναι η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία του κλάδου παγκοσμίως, ανακοίνωσε συνεργασία με την καναδική Hydrothecary που παράγει επίσης κάνναβη. «Παραμένουμε κατά βάση μια επιχείρηση μπύρας, αλλά χαιρόμαστε που δημιουργούμε ένα ξεχωριστό πρότζεκτ με έναν αξιόπιστο εταίρο», δήλωσε ο Φρέντερικ Λαντμίτερς, επικεφαλής της θυγατρικής της Molson Coors στον Καναδά.

Ποιος είναι όμως ο στόχος αυτών των εταιρειών; Μήπως η ανάμειξη κάνναβης με οινοπνευματώδη ποτά;

Κάνναβη στο ποτήρι

Στην πραγματικότητα πολλές εταιρείες σχεδιάζουν την παραγωγή μη αλκοολούχων ποτών κάνναβης. Οι Coors και Hydropothecary σχεδιάζουν την πώληση τέτοιων ποτών στην καναδική αγορά. Η Heineken εμπορεύεται ήδη ένα ανθρακούχο νερό με κάνναβη στην Καλιφόρνια ενώ στην πολιτεία της Νεβάδα σύντομα θα πωλείται και μπύρα κάνναβης χωρίς αλκοόλ.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο κλάδος αναζητά εναλλακτικές. Η κατανάλωση μπύρας στη βόρεια Αμερική έχει μειωθεί αισθητά. Ειδικά οι πιο νέοι φαίνεται να μην την προτιμούν. «Η επανάσταση της κάνναβης βρίσκεται στην ακμή της την ώρα που η βιομηχανία του αλκοόλ βρίσκεται στο περιθώριο», παρατηρεί ο Σπύρος Μαλανδράκης από την εταιρεία Euromonitor που πραγματοποιεί έρευνες αγοράς. Τώρα σειρά έχουν οι ζυθοποιίεςνα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία: «Η βιομηχανία της κάνναβης μπορεί να δώσει ώθηση στον επόμενο αναπτυξιακό κύκλο ή να εξαφανίσει έναν κλάδο που βρίσκεται ήδη σε μειονεκτική θέση».

dpa / Αλεξάνδρα Κοσμά

Πηγή: Deutsche Welle