Skip to main content

ΟΤΕ: Αύξηση στα έσοδα από VDSL και συνδρομητική τηλεόραση

Ο όμιλος ΟΤΕ πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις οι οποίες εκτιμάται ότι το 2016 θα ξεπεράσουν συνολικά τα 600 εκατ. ευρώ.

Οι καλές επιδόσεις της σταθερής Ελλάδας, λόγω της ενίσχυσης των εσόδων από τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και τις ευρυζωνικές VDSL συνδέσεις, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που ο όμιλος ΟΤΕ πέτυχε την καλύτερη τριμηνιαία επίδοση της δεκαετίας όσον αφορά τα έσοδα κατά το γ' τρίμηνο του 2016.

«Τα αποτελέσματα όλων των τομέων δραστηριοτήτων, με εξαίρεση την κινητή τηλεφωνία στην Αλβανία, ήταν καλύτερα σε σχέση με πέρσι», επισήμανε κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιεί ο όμιλος και οι οποίες εκτιμάται ότι το 2016 θα ξεπεράσουν συνολικά τα 600 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος ΟΤΕ, τα ενοποιημένα έσοδα κατά το γ' τρίμηνο της φετινής χρονιάς παρουσίασαν αύξηση 2,7% στα 997,9 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων να διαμορφώνονται στα 320,3 εκατ. ευρώ (-4,5%). Όμως, σε προσαρμοσμένο επίπεδο, εξαιρουμένης δηλαδή της επίδρασης των προγραμμάτων εθελούσιας αποχώρησης και αναδιοργάνωσης, τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 2% στα 357 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 55,9 εκατ. ευρώ (-28,6%) αλλά σε προσαρμοσμένο επίπεδο διαμορφώθηκαν στα 74,6 εκατ. ευρώ (+11,2%).

 
Σε επίπεδο εννεαμήνου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 2,881 δισ. ευρώ (+0,5%) με τα EBITDA στα 930,8 εκατ. ευρώ (+4,5%) και τα καθαρά κέρδη στα 123,4 εκατ. ευρώ (+7,2%). Τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος Σεπτεμβρίου ανήλθαν στα 1,372 δισ. ευρώ (+29,6% σε ετήσια βάση) με τον προσαρμοσμένο καθαρό δανεισμό στα 793,5 εκατ. ευρώ (-27,2%).


Ο τομέας που ξεχώρισε ήταν η σταθερή Ελλάδας, ο κύκλος εργασιών της οποίας αυξήθηκε κατά 5,4% στα 397,7 εκατ. ευρώ στο γ' τρίμηνο και κατά 3,8% στα 1,166 δισ. ευρώ στο 9μηνο.

Το γ’ τρίμηνο του 2016, ο ΟΤΕ προσέλκυσε 30.000 νέους συνδρομητές ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, ή το 62% περίπου των συνολικών καθαρών νέων συνδέσεων της αγοράς, φθάνοντας συνολικά τους 1.605.000 πελάτες. Οι ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων VDSL της εταιρείας συνέχισαν να αναπτύσσονται, προσελκύοντας 14.000 συνδρομητές στο τρίμηνο. Στο τέλος του τριμήνου, περίπου 201.000 συνδρομητές ή το 12,5% της συνδρομητικής βάσης ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, είχαν επιλέξει τις υπηρεσίες VDSL της εταιρείας.

Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στις 30 Σεπτεμβρίου 2016, ο συνολικός αριθμός συνδρομητών ΟΤΕ TV ανήλθε σε 478.000, καταγράφοντας αύξηση 16% σε ετήσια βάση. Όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, ο ρυθμός ανάπτυξης στη συνδρομητική τηλεόραση παρουσιάζει μία κόπωση, αλλά το πρόσημο αναμένεται να είναι θετικό και στο δ' τρίμηνο του 2016.

Για διακρίσεις εις βάρος του ΟΤΕ από την πλευρά της ρυθμιστικής αρχής όσον αφορά το θέμα της ανάπτυξης ενσύρματων τηλεπικοινωνιακών δικτύων επόμενης γενιάς μέσω της εισαγωγής της τεχνολογίας VDSL vectoring στο δίκτυο πρόσβασης έκανε λόγο χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Τσαμάζ κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές.

Ο κ. Τσαμάζ υποστήριξε πάντως ότι το σχέδιο μέτρων που συνέταξε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και έχει ήδη αποσταλεί στην Ε.Ε. είναι μία πολύ καλή κίνηση προκειμένου οι Έλληνες καταναλωτές να μπορούν να αποκτήσουν συνδέσεις με ταχύτητες έως 100 Mbps. Μάλιστα, σημείωσε ότι ο ΟΤΕ θα προσπαθήσει να επιταχύνει τις επενδύσεις που κάνει. Όμως, σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, η ρύθμιση είναι ασύμμετρη όσον αφορά τον ΟΤΕ, ο οποίος θα έχει περιθώριο οκτώ μηνών για να υλοποιήσει επενδύσεις σε καμπίνες των κέντρων που θα αναλάβει, όταν οι ανταγωνιστές του θα έχουν 28 μήνες. Επίσης, ο επικεφαλής του ΟΤΕ επισήμανε ότι η αναβάθμιση που θα γίνει θα φέρει την οπτική ίνα μέχρι την καμπίνα (fiber to the curve) κάτι που σημαίνει ότι θα είναι αρκετά εύκολο το επόμενο βήμα να είναι η ανάπτυξη συνδέσεων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι, εφόσον υπάρχει η ανάγκη και οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.