Skip to main content

Στην κυκλοφορία ολόκληρος ο κάθετος άξονας «Κομοτηνή - Νυμφαία»

Ο Κάθετος Άξονας 75 της Εγνατία Οδού «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» είναι μήκους 17 χλμ. περίπου και συνδέεται με Κομοτηνή και Εγνατία Οδό

Το τελευταίο τμήμα, συνολικού μήκους 6,5 χλμ του κάθετου οδικού άξονα της Εγνατία Οδού «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» εγκαινίασε σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης στην Κομοτηνή.

Από την Κομοτηνή, σήμερα ο κ. Σπίρτζης, συνοδευόμενος από το γενικό διευθυντή του γραφείου του κ. Σταύρο Καραγκούνη και τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού κ. Απόστολο Αντωνούδη,  υπογράμμισε, ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «συνεχίζει την προσπάθεια ούτως ώστε η Θράκη να έχει τις απαραίτητες υποδομές, να έχει το πλεονέκτημα που ιστορικά είχε: Το πλεονέκτημα της θέσης της, για τις συνδυασμένες μεταφορές και για την παραγωγική της ανασυγκρότηση».

 «Τα έργα δεν ανήκουν σε κανένα. Δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Είναι μια εθνική προσπάθεια για να ολοκληρωθούν οι υποδομές της χώρας. Γι’  αυτό μας βλέπετε κι όλους μαζί εδώ. Όπως μαζί πρέπει να μας δείτε και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο που πρέπει να έχουμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση που αφορά την απαγόρευση της διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων εξήγησε, ότι ο περιορισμός αυτός δεν προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά από σχετική συμφωνία που είναι σε ισχύ με τη Βουλγαρία.  Τόνισε δε, ότι κατόπιν επικοινωνίας που θα έχει άμεσα τον ομόλογό του υπουργό στη Βουλγαρία, θεωρεί, ότι «αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν, γιατί το έργο και ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει βαριά οχήματα. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιες μετακινήσεις».

Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε επίσης τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσουν ταχύτατα τα έργα και στους άλλους δύο κάθετους άξονες στην περιοχή. Όπως ανακοίνωσε, θα πραγματοποιηθεί άμεσα η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή του κάθετου άξονα Ξάνθη – Εχινος – Ελληνοβουργαρικά  Σύνορα».

Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο του 2017 ολοκληρώνεται το βόρειο τμήμα του κάθετου Άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και το 2018 παραδίδεται ο άξονας στο σύνολο του.

Ακολούθως, ο  Πρόεδρος της Εγνατία Οδό κ Απ. Αντωνούδης τόνισε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε τμήμα του Κάθετου άξονα 75 / Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα ο οποίος αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία οδό με τον συνοριακό σταθμό Μακάζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.

Ο άξονας «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα»

Σήμερα υπάρχουν συνολικά έξι οργανωμένα μεθοριακά περάσματα από την Ελλάδα στη νότια Βουλγαρία: στον Προμαχώνα Σερρών, στην Εξοχή Δράμας, στον Άγιο Κωνσταντίνο Ξάνθης, στη Νυμφαία Ροδόπης, στον Κυπρίνο Διδυμοτείχου και στο Ορμένιο Έβρου. Τα μεθοριακά περάσματα εξυπηρετούν τη μετακίνηση ανθρώπων και τη διακίνηση αγαθών ανάμεσα στις δύο χώρες και ενώνουν τη βόρεια Ελλάδα με τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

Ο Κάθετος Άξονας 75 της Εγνατία Οδού «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» είναι μήκους 17 χλμ. περίπου και δια μέσου του βελτιωμένου υφιστάμενου οδικού δικτύου της περιοχής, συνδέεται με την Κομοτηνή και την Εγνατία Οδό. Αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με τον συνοριακό σταθμό Μάκαζα (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.

Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτέλεσε έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο, καθώς συνδέει τη Βόρεια Ελλάδα με τις Βαλκανικές χώρες και στοχεύει στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει.

Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας - Βουλγαρίας το οποίο καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε ελληνικό, όσο και βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή και ταχύτητα μελέτης 80 km/h.

Ο οδικός άξονας περιλαμβάνει έξι ισόπεδους κόμβους, τεχνικά κάτω διαβάσεων και πέντε σήραγγες, συνολικού μήκους 1,75 χλμ. Το μεγαλύτερο μέρους του δρόμου διασχίζει ορεινό ανάγλυφο, με αποτέλεσμα την κατασκευή δεκάδων υψηλών ορυγμάτων και επιχωμάτων.

Το κόστος κατασκευής του τμήματος αυτού ανέρχεται σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του ΕΠ/ΟΑΛΑΑ του Γ΄ ΚΠΣ και στο πλαίσιο του ΕΠ/Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ.

Αναλογικά διόδια στην Εγνατία Οδό εισηγείται ο κ. Σπίρτζης

Στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων που αφορούν την εγκατάσταση και άλλων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, ο κ. Σπίρτζης ήταν κατηγορηματικός: «Να ρωτήσετε αυτούς που έβγαλαν τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων χωρίς κοινωνικά κριτήρια. Κι αυτούς που έκαναν την Εγνατία και δεν έβαλαν 15 χρόνια τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις σε καμία τουριστική περιοχή, σε καμία βιομηχανική περιοχή σε καμία πόλη από αυτές που όφειλαν να κάνουν τις συνδέσεις. Με αποτέλεσμα, ένα τεράστιο κόστος να το πληρώνει όλος ο ελληνικός ο λαός και όχι αυτοί που έπρεπε να το πληρώνουν».

Υπογράμμισε, επίσης, ότι η δική του εισήγηση είναι, «σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους να μπουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες και για τους πολίτες που ανήκουν σε ιδιαίτερες κατηγορίες και χρειάζεται να τους στηρίξουμε».

(Πηγή φωτογραφίας: paratiritis-news.gr)