Skip to main content

Πόλος έλξης επισκεπτών το τρίπτυχο Philoxenia, Hotelia, Polis

Με μεγαλύτερες συμμετοχές οι τρεις τουριστικές εκθέσεις της ΔΕΘ - Helexpo, παρουσιάζονται ανανεωμένες και με ισχυρό business προφίλ.

H Philoxenia, η διεθνής έκθεση τουρισμού της ΔΕΘ- Helexpo, ανασυντάχθηκε και επανέρχεται φέτος, για το ετήσιο ραντεβού της με τον τουριστικό κλάδο, σημαντικά ενισχυμένη και "παρέα" με τη Hotelia αλλά και με την έκθεση "Polis", με στόχο μετά την ανάκαμψη από την περίοδο της κρίσης, του χρόνου, να κάνει την μεγαλύτερη διοργάνωση στα χρονικά της.

Ωστόσο, βρισκόμαστε ακόμη στο 2015, χρονιά στην οποία οι παραπάνω κλαδικές "τρεις στη συσκευασία μίας", δείχνουν χώρια αλλά και μαζί αύξηση στα μεγέθη τους. Με πρωτοβουλίες των διοργανωτών κτίζουν μια πιο δυναμική παρουσία στα επόμενα έτη, στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΔΕΘ - Helexpo, η οποία έχει στόχο, οι κλαδικές της εκθέσεις να αναδειχθούν στις μεγαλύτερες περιφερειακές, η κάθε μία στον κλάδο της.

Η 31η "Philoxenia", μαζί με τις "Ηοtelia" και "Polis", θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 12 και 15 Νοεμβρίου, στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ενώ την έκθεση θα εγκαινιάσει η αναπλ. υπουργός Τουρισμού, κ. Έλενα Κουντουρά.

"Επισημαίνουμε την επανεκκίνηση της Philoxenia, καθώς φέτος καταγράφεται μία αύξηση 50% στις συμμετοχές των εκθετών αλλά και αύξηση της τάξης του 25% στους εκθεσιακούς χώρους που καταλαμβάνει. Η έκθεση πραγματοποιείται σε μία εποχή που η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, κάτι που ενισχύει την ελκυστικότητά της ως προορισμού", τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ- Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας.

Η Philoxenia αποτελεί μία ακόμη ευκαιρία για να προωθηθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν για τη νέα χρονιά, σε μία περίοδο που ανταγωνίστριες χώρες της ευρύτερης περιοχής δοκιμάζονται από προϊόντα αποσταθεροποιητικά, είπε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Ιωάννης Γιώργος.

Ο κ. Γιώργος μετέφερε και τα πρώτα μηνύματα για τη νέα σεζόν τα οποία είναι ενθαρρυντικά και προέβλεψε ότι όλα μπορούν να εξελιχθούν θετικά για τον ελληνικό τουρισμό, "αρκεί να μη γίνει το μεγάλο λάθος το 2016", κάτι το οποίο κανείς ίσως δεν μπορεί να φανταστεί, όπως πέρυσι δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τα capital controls και τις αυξήσεις στο ΦΠΑ.

Τις τρεις εκθέσεις παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ - Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, ο οποίος υπογράμμισε ότι εκτός από αριθμούς η Philoxenia ανακτά σταδιακά και την παλιά της λάμψη καθώς επιστρέφουν αρκετοί από τους μεγάλους εκθέτες. Έτσι, παρόντα θα είναι όλα τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, όπως και κάποιοι μεγάλοι του κλάδου και τουριστικές αλυσίδες, αλλά και η Qatar Airways.

Η τριάδα των Εκθέσεων

Το 2015 η 31η Philoxenia ρίχνει για μια ακόμη χρονιά το βάρος στο business κομμάτι με την πρόσκληση επιλεγμένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) από 32 χώρες. Φέτος 107 hosted buyers που εκπροσωπούν μεγάλους tour operators και τουριστικούς φορείς, θα συμμετέχουν σε 3.000 προγραμματισμένα επιχειρηματικά ραντεβού με εκθέτες.

Στη Philoxenia μετέχουν συνολικά 351 εκθέτες, έναντι 232 της προηγούμενης διοργάνωσης, ενώ η έκθεση θα λειτουργήσει σε έξι περίπτερα, αντί των τριών της περυσινής διοργάνωσης.

Σημειώνεται ότι στην 31η Philoxenia συμμετέχουν οι 12 από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, οι οποίες φέρνουν μαζί τους επιχειρηματικές αποστολές, ενώ πολύ μεγάλη είναι η συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής(εκτός είναι μόνο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας).

Στις ξένες συμμετοχές περιλαμβάνονται: Τουρκία, Σερβία, Βουλγαρία, Τυνησία, Αίγυπτος, Αλβανία για πρώτη φορά, Φιλιππίνες, Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία, ΠΓΔΜ, Ινδονησία , Κύπρος, Τσεχία και Σλοβακία.

Δυναμικότερη εμφανίζεται και η Hotelia, με 157 εκθέτες από τους 141 της περυσινής διοργάνωσης, η οποία μάλιστα επεκτείνει τις κατηγορίες των εκθεμάτων της στο τμήμα της εστίασης (HORECA) που σχετίζεται με τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Αλλά και η μικρή έκθεση της τοπικής αυτοδιοίκησης , η Polis, συγκεντρώνει σχεδόν διπλάσιους εκθέτες φέτος, αφού ανέρχονται σε 64 από τους 36 της τελευταίας διοργάνωσής της , που είχε γίνει το 2013. Φέτος, όπως τονίστηκε, η Polis στηρίχθηκε πολύ ενεργά από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και τον πρόεδρό της κ. Πατούλη.

Το φετινό "τρίο" των τουριστικών διοργανώσεων της ΔΕΘ - Helexpo, έχει να επιδείξει πολλές σημαντικές παράλληλες διοργανώσεις, με συνέδρια, παρουσίασεις, γευσιγνωσίες.

Έτσι, ο αναπλ. γενικός Διευθυντής κ. Αλέξης Τσαξιρλής, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη καινοτομία δημιουργία της Hotelia, το DPOINT Hotel Village, όπου στο περίπτερο 9 θα παρουσιάζονται σχεδιαστικές προτάσεις Ελλήνων αρχιτεκτόνων για τα ξενοδοχεία.

Στο πλαίσιο της Hotelia, διοργανώνεται το άλλο μεγάλο γεγονός, με 3-4 σεμινάρια την ημέρα, το The Art of Drinking Coffee & Spirit, με συμμετοχές από διάσημους bartenders από όλο τον κόσμο. Σα δείγμα αναφέρθηκε η συμμετοχή της επίσημης ομάδας του Μartini, αλλά και της Nespresso στο καφέ.

Τη διοργάνωση χαιρέτισε και ο διευθυντής του Γραφείου της υφυπουργού Μακεδονίας - Θράκης Μαρίας Κόλλια- Τσαρουχά, ο κ. Νίκος Κουφοτόλης, ο οποίος αναφέρθηκε στη συνεργασία Υπουργείου και ΔΕΘ- Helexpo, για ζητήματα της Έκθεσης.