Skip to main content

Πιτσιόρλας: Άμεσα οι δράσεις για κατοχύρωση μακεδονικών brands

Άμεση κινητοποίηση για την κατοχύρωση των σημάτων των μακεδονικών εταιριών, υποσχέθηκε ο υφυπ. Στ. Πιτσιόρλας στην ομιλία του στο Export Summit.

Την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος και τη ρύθμιση του χρέους, περιμένει για σήμερα και μάλιστα με θετικά αποτελέσματα για τη χώρας μας ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, όπως δήλωσε από το βήμα του Εxport Summit VI που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος με θέμα φέτος την ψηφιακή εποχή στις επιχειρήσεις ή αλλιώς «The digital e-ra. Business on the move. Exports in the fast lane» και χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.

Ο υφυπουργός αμέσως πέρασε στο θέμα του συνεδρίου αναλαμβάνοντας τη δέσμευση για δύο καίρια θέματα για τον εξαγωγικό κόσμο και συγκεκριμένα για τον συντονισμό των ενεργειών στήριξης των εξαγωγών, αλλά και για το φλέγον θέμα των ημερών που αφορά στην κατοχύρωση των σημάτων και trade marks των μακεδονικών επιχειρήσεων και μακεδονικών προϊόντων.

Μάλιστα ο κ. Πιτσιόρλας, που υποστήριξε ότι «δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα, να μπούμε στις διαδικασίες πιστοποίησης και κατοχύρωσης των σημάτων επιχειρήσεων και προϊόντων», δήλωσε  ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες το ΥΠΟΙΑΝ θα ενημερώσει τον επιχειρηματικό κόσμο για τις διαδικασίες αυτές.

Ωστόσο, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία, οι μακεδονικές επιχειρήσεις τα προηγούμενα χρόνια δεν έκαναν όσα έπρεπε να κάνουν, αφού στην Ελλάδα, για εσωτερική χρήση, έχουμε 64 κατοχυρώσεις, για ευρωπαϊκή 10 και καμία για διεθνή. Στη γειτονική ΠΓΔΜ, οι κατοχυρώσεις για εσωτερική χρήση είναι υπερδιπλάσιες, 137, καμία για την Ευρώπη αλλά 2 για διεθνή.

Ο υπουργός, μίλησε για πολιτική ανοιχτών οριζόντων από την πλευρά της Ελλάδας που λόγω γεωγραφικής θέσης μπορεί να μετεξελιχθεί σε περιφερειακή δύναμη. «Δεν ήταν τυχαία η επίσκεψη του Ινδού προέδρου στην Αθήνα, ούτε η παρουσία των κινεζικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Οι μεγάλες αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ασίας, βλέπουν την Ελλάδα σαν το σημείο επαφής τους με την Ευρώπη».

Αλλά στο σημείο αυτό, ο κ. Πιτσιόρλας αναφέρθηκε στη δεύτερη από τις δεσμεύσεις που προτίθεται να αναλάβει καθώς , όπως είπε, η λειτουργία του δημοσίου αποδεικνύεται αναποτελεσματική με σημαντικούς πόρους να ξοδεύονται αποσπασματικά χωρίς να αποδίδουν τα αναμενόμενα και φυσικά χωρίς να υποστηρίζεται έτσι η εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. «Έχουμε κορυφαίο θέμα συντονισμού, ο κάθε ένας λειτουργεί μόνος του, δεν υπάρχει σχεδιασμός για το πώς και προς τα πού πρέπει να κινηθούμε».

Ο υπουργός πήρε το λόγο από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα ο οποίος μόλις πριν, στο χαιρετισμό του είχε τονίσει ότι η υπόθεση των εμπορικών σημάτων των μακεδονικών εταιρειών, με τη χρήση του «μακεδονικός», μπορεί να εξελιχθεί σε εθνικό επιχειρηματικό εφιάλτη.

«Θα συνεχίσουμε να προβάλλουμε την Μακεδονία μας, τον τουρισμό μας, τις μακεδονικές επιχειρήσεις, τα μακεδονικά προϊόντα που είναι αποκλειστικά και μόνο ελληνικά προϊόντα», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, προσθέτοντας ότι η Κεντρική Μακεδονία είναι η πρώτη περιφέρεια της χώρας σε εξαγωγές αγροτοδιατροφικών προϊόντων ενώ από αυτή εκτελείται το 70% της οδικής μεταφορικής δραστηριότητας της χώρας.

Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας είναι πολύ κοντά στο θέμα του συνεδρίου καθώς έχει προχωρήσει πολύ στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, ενώ έχει πολύ υψηλά στις πολιτικές της την υποστήριξη του ιδιωτικού τομέα και της επιχειρηματικότητας. Μάλιστα, στο επόμενο διάστημα, θα βγούνε προσκλήσεις από την ΠΚΜ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, για προγράμματα ύψους 130 εκατ ευρώ που αφορούν τις επιχειρήσεις, την εξωστρέφεια και την καινοτομία.

Ψηφιακά όπλα για τον Έλληνα εξαγωγέα

Ο ΣΕΒΕ με το φετινό Export Summit θέλει να αναδείξει τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις  αλλά και να δώσει τα όπλα στους εξαγωγείς – μέλη του και κυρίως στις μικρότερες σε μέγεθος επιχειρήσεις, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των διεθνών αγορών, τόνισε ο νέος πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις και φυσικά και οι εξαγωγικές, βρίσκονται στη φάση μετασχηματισμού της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα μας, εξαιτίας της μακροχρόνιας κρίσης αλλά λόγω και των προηγμένων τεχνολογιών και της ψηφιοποίησης που διατρέχει όλες τις δραστηριότητες, εταιρειών και ατόμων.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις υστερούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό,  ενώ η χώρα μας «διακρίνεται» για τις πολύ χαμηλές της επιδόσεις, στην 27η θέση μεταξύ των 28 χωρών της Ε.Ε.
Αλλά με τέτοια υστέρηση, χωρίς βασικά σύγχρονα εργαλεία στα χέρια τους, οι ελληνικές εταιρείες δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες νέων αγορών, να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν σε αναδυόμενες αγορές, σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Σε αυτή λοιπόν την ανάγκη, όπως είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος, προσπαθεί να απαντήσει με το φετινό Εxport Summit ο ΣΕΒΕ.

Επιχειρηματικότητα και ψηφιακός μετασχηματισμός είναι στοιχεία της στρατηγικής πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, επισήμανε ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Δημαρέλος, λέγοντας ότι ο Δήμος έχει ήδη διαμορφώσει ψηφιακή στρατηγική για την επόμενη δεκαετία.

Στο χαιρετισμό του ο κ. Δημαρέλος αναφέρθηκε στη σημασία αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων που έχει η Θεσσαλονίκη, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι τυχαία η είσοδος της γαλλο- κινεζικής Terminal Link (σ.σ. partner με τις DIEP και Belterra), μία πόλη με δυναμική ανάπτυξης σε μεγάλο κόμβο συνδυασμένων μεταφορών.