Skip to main content

«Πολυτέλεια» το σέρβις αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη

Μόνο στις αναγκαίες επιδιορθώσεις των αυτοκινήτων τους προχωρούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ – Ο τζίρος στα συνεργεία έχει συρρικνωθεί κατά 50%

Ακόμη και στην αγορά μεταχειρισμένων λάστιχων, επταετίας, καταφεύγουν Θεσσαλονικείς, προκειμένου να περιορίσουν το κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων τους. Όσο για την οποιαδήποτε άλλη εργασία απαιτεί το όχημα τους επιλέγουν να κάνουν τα απολύτως απαραίτητα και αυτά με δυσκολία.

Το αποτέλεσμα είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αλλά και ευρύτερα της χώρας κακοσυντηρημένα, γερασμένα αυτοκίνητα, πολλά εκ των οποίων εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια αλλά και το περιβάλλον.

Είναι χαρακτηριστικό πως στην δυτική πλευρά της πόλης υπάρχουν συνεργεία που πωλούν μεταχειρισμένα λάστιχα σε τιμές άκρως δελεαστικές για τους εν δυνάμει πελάτες, οι οποίοι καταφεύγουν σε αυτά, αδιαφορώντας συχνά για το ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες τόσο για τους ίδιους,  όσο και για τους οδηγούς άλλων οχημάτων. Τα μεταχειρισμένα λάστιχα, που πωλούνται από 20 έως 25 ευρώ το ένα, προέρχονται από χώρες που διαθέτουν αυτοκινητοβιομηχανίες και μεγάλες αποθήκες μεταχειρισμένων ανταλλακτικών, με συνηθέστερες χώρες προέλευσης την Ολλανδία και το Βέλγιο.  

Στα τάρταρα ο τζίρος

Για μείωση του τζίρου των συνεργείων της Θεσσαλονίκης, που αγγίζει το 50% κάνει λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος (ΟΒΕΑΜΜΕ) και οικονομικός επόπτης του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), Αναστάσιος Λυκάρτσης. «Οι πελάτες που έρχονται στο συνεργείο μου ζητούν να πραγματοποιήσουμε εργασίες για τα μισά από όσα χρειάζεται το όχημα τους. Ιδιαίτερα το χειμώνα, που προστίθενται επί πλέον έξοδα, πχ. τα σχολεία, η θέρμανση, η κίνηση στα συνεργεία περιορίζεται σημαντικά» σημειώνει ο κ. Λυκάρτσης επισημαίνοντας ότι το τεφτέρι είναι σύνηθες πλέον φαινόμενο. «Για ποσά που είναι μεγάλα, η αποπληρωμή γίνεται, συχνά, σε δύο - τρεις μήνες. Ακόμη και μικρά ποσά υπάρχουν πελάτες που τα πληρώνουν τμηματικά. Έχουμε πελάτες ετών, είναι δύσκολο να τους το αρνηθείς» σημειώνει ο κ. Λυκάρτσης, ο οποίος κάνει ιδιαίτερη μνεία για τα παράνομα συνεργεία που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη και αποτελούν γάγγραινα για τα νόμιμα.

Εκτιμάται πως τα παράνομα συνεργεία μηχανικών, που λειτουργούν σε αποθήκες κυρίως τις απογευματινές ώρες, κατά κύριο λόγο στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αγγίζουν τα 200, ενώ τα νόμιμα είναι 705.

Όπως εξομολογούνται άνθρωποι που γνωρίζουν τη συγκεκριμένη αγορά, τα παράνομα συνεργεία αποτελούν μία δεύτερη εργασία για άτομα που το πρωί απασχολούνται σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, ή σε στρατιωτικά συνεργεία. Πάντως παρά τις κατ΄ επανάληψη καταγγελίες που έχουν γίνει για τα παράνομα συνεργεία αυτά, συνεχίζουν να ζουν και να… βασιλεύουν.  

Γερασμένος στόλος

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, αναφορικά με την παλαιότητα των ελληνικών ΙΧ.  Η Ελλάδα φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης σχετικά με την ηλικία του στόλου καθώς ο μέσος όρος στη χώρα μας είναι τα 15,4 χρόνια, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ρουμανία (15,3 χρόνια) ή Ουγγαρία (14,5 χρόνια). Στις πρώτες θέσεις φιγουράρουν: το Λουξεμβούργο με μέσο χρόνο ζωής των αυτοκινήτων στα 6,2 έτη, το Βέλγιο με 7,7 και ακολουθούν η Αγγλία και η Δανία με 8,5 έτη. Τελευταία θέση στην κατάταξη κατέχει η Πολωνία με αυτοκίνητα που ο μέσος όρος ζωής τους αγγίζει τα 17,2 χρόνια.