Skip to main content

Δεκτά δύο αιτήματα των Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Μακεδονίας - Θεσσαλίας- Θράκης σημείωσε πως τα αιτήματά τους έγιναν δεκτά από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Δεκτές έγιναν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δύο προτάσεις που κατέθεσε η Ομοσπονδία Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης για δύο ζητήματα τα οποία όπως αναφέρει η Ομοσπονδία αναίτια ταλαιπωρούν τον κλάδο και αποτελούσαν «αγκάθι» στην καθημερινή λειτουργία του κλάδου.

«Σε συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον υφυπουργό Νίκο Μαυραγάνη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης Άγγελος Δερετζής εξήγησε το πρόβλημα και κατέθεσε σχετικά υπομνήματα. Δέσμευση του κ. Μαυραγάνη ήταν πως η λύση θα είναι άμεση. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αρνείται να εκδώσει άδειες κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 3.5 τόνων αδιακρίτως στις περιπτώσεις των επαγγελματιών και πωλητών λαϊκών αγορών εντός και εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης» τονίζει η Ομοσπονδία. 

Εξηγώντας το πρόβλημα αναφέρει πως «οι λαϊκές αγορές εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης λειτουργούν σε μέρη όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν είναι η ίδια με αυτή των εκτός πόλεως λαϊκών αγορών. Στις περιοχές δε αυτές, τα προσφερόμενα αγαθά είναι λιγότερα από αυτά που έχουν στη διάθεσή τους οι πολίτες που διαβιούν εντός τους πολεοδομικού συγκροτήματος, γεγονός που συνεπάγεται ότι οι διαβιούντες εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος δεν απολαμβάνουν στον ίδιο βαθμό τα οφέλη του ανταγωνισμού και τις θετικές συνέπειές του στις τιμές των προϊόντων»

Η Ομοσπονδία υποστηρίζει πως από αυτά συνάγεται ότι η θέσπιση ενός μέτρου, το οποίο θα επέτρεπε ειδικά για τους πωλητές που δραστηριοποιούνται εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος, να λαμβάνουν άδεια κυκλοφορίας για οχήματα άνω των 3.5 τόνων θα ήταν εύλογο και καταφανώς αναγκαίο.

«Ένα τέτοιο μέτρο θα είχε ως συνέπεια οι λαϊκές αγορές που λειτουργούν σε αυτές να έχουν περισσότερα είδη, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των καταναλωτών, κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση στην πληθώρα των αγαθών που προσφέρονται εντός πόλης. Πρέπει δε να υπογραμμισθεί ότι το μέτρο, εκτός του γεγονότος ότι είναι αναγκαίο για τους ανωτέρω λόγους, σε καμία περίπτωση δε θα παρακώλυε την κυκλοφορία στις επαρχιακές περιοχές – αφού σε αυτές δεν αντιμετωπίζονται κυκλοφοριακά προβλήματα, ούτε φυσικά θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια και υγεία των πεζών και εν γένει πολιτών», εκτιμά.

Μιλώντας για το δεύτερο ζήτημα, η Ομοσπονδία Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας υποστηρίζει πως αφορά τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων των πωλητών λαϊκών αγορών νωπών αλιευμάτων.

Αναλυτικά δηλώνει: «Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο «παρατηρήσεις» των αδειών κυκλοφορίας των εν λόγω πωλητών που εκδίδει ή ανανεώνει η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης αναγράφεται το εξής: «[Μ]εταφερόμενο είδος: εμπόριο νωπών αλιευμάτων σε λαϊκές αγορές με ισχύουσα άδεια λαϊκών. Υποχρέωση για πρώτο έλεγχο ΚΤΕΟ [...]. Περιοχή κυκλοφορίας μόνο στις αγορές που αναγράφονται στην άδεια λαϊκών". Η ως άνω διατύπωση αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα, αφενός στα αρμόδια τμήματα της τροχαίας που θα κληθούν να την ερμηνεύσουν σε περίπτωση ελέγχου και, αφετέρου, στους πωλητές στων οποίων την άδεια κυκλοφορίας περιλαμβάνεται. Διότι, στα πλαίσια εξυπηρέτησης των καθημερινών επαγγελματικών αναγκών των πωλητών αλιευμάτων, δεν είναι δυνατόν τα οχήματά τους να κινούνται αποκλειστικά «στις λαϊκές που αναγράφονται στην άδεια λαϊκών».

Προσθέτει μάλιστα πως ειδικότερα, εκτός από τις λαϊκές αγορές, που αποτελούν τα σημεία πώλησης των αλιευμάτων, οι εν λόγω πωλητές πρέπει να κινούνται από και προς την έδρα τους, καθώς και από και προς τα σημεία χονδρικής πώλησης από τα οποία προμηθεύονται τα αλιεύματα. Επισημαίνει επιπρόσθετα οτι περαιτέρω, συχνά υπάρχει ανάγκη τα οχήματα να κινηθούν και σε άλλα σημεία, για λόγους επισκευής τους ή προκειμένου να διορθωθούν σημεία της εγκατάστασης που χρησιμοποιούνται για την πώληση («πάγκοι»).

«Ενόψει των ανωτέρω, κρίνεται ότι η εν λόγω παρατήρηση έχει εκ παραδρομής τεθεί κατά τον τρόπο αυτό στις άδειες κυκλοφορίας των πωλητών αλιευμάτων και, για το λόγο αυτό, είναι αναγκαία η άμεση τροποποίησή της. Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας και το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας θα ήθελαν να ευχαριστήσουν και δημόσια την νομικό και πολιτευτή της Β’ περιφέρειας Θεσσαλονίκης με το κόμμα των «Ανεξάρτητων Ελλήνων», Στέλλα Βαλάνη για την πολύτιμη βοήθεια της. Επίσης την γενική γραμματέα της ομοσπονδίας Ελένη Μαραγκάκη για την συγγραφή των υπομνημάτων» καταλήγει η ανακοίνωση.