Skip to main content

Πολιτικό πινγκ πονγκ Γυφτόπουλου – Νοτοπούλου στη Θεσσαλονίκη

Σειρά του προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης σήμερα να αποδομήσει το γραφείο πρωθυπουργού και τις 23 κυβερνητικές παρεμβάσεις

Νέα κριτική στο γραφείο πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη άσκησε σήμερα σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης, Αντώνης Γυφτόπουλος. Λίγες μέρες μετά το media coffee της διευθύντριας του γραφείου πρωθυπουργού, Κατερίνας Νοτοπούλου, ο κ. Γυφτόπουλος σήκωσε εκ νέου το γάντι και φαίνεται πλέον να δημιουργείται ένα πολιτικό δίπολο που θα μας απασχολεί για καιρό ακόμη...

Ο κ. Γυφτόπουλος αποφάσισε να αποδομήσει τις 23 κυβερνητικές παρεμβάσεις, που παρουσίασε το γραφείο πρωθυπουργού μία προς μία. Το γενικό του συμπέρασμα: «Το Γραφείο Πρωθυπουργού παρουσίασε εννέα έργα για να τα κάνουμε, οκτώ έργα που θα τα κάνουμε και τέσσερα έργα που τα έχουμε κάνει θάλασσα. Υπάρχουν και δύο, ένα ειδικό σχολείο στον Άγιο Αθανάσιο και ένα Λιμενικό Ταμείο στο Σταυρό. Αυτά λοιπόν δεν είναι έργο πρωθυπουργού αλλά δημάρχου τοπικού και πάντως υποχρέωση και ευθύνη υπουργείου και υπουργών που απλώς κάνουν ή δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους».

Ο κ. Γυφτόπουλος είπε μάλιστα ότι αντί του γραφείου πρωθυπουργού και προφανώς του υφυπουργείου Μακεδονίας – Θράκης, όπως είναι σήμερα, η ΝΔ στοχεύει στη δημιουργία «μιας σύγχρονης δομής ψηφιακά εξελιγμένης, που θα διατρέχει οριζόντια τα υπουργεία και θα τελειώνει με την τελική υπογραφή στη Θεσσαλονίκη τις δουλειές. Και αυτή η δομή, είτε είναι υπουργείο, είτε γραφείο, είτε οτιδήποτε άλλο να φέρει υπερήφανα τα ονόματα της Μακεδονίας και της Θράκης».

«Το γραφείο πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη δυστυχώς έχει αντίληψη του παλαιού νομάρχη. Όμως η διοίκηση έχει εξελιχθεί μαζί με την κοινωνία και οι Θεσσαλονικείς και οι Μακεδόνες αξίζουμε κάτι καλύτερο. Εδώ βρίσκεται και η ουσία της διαφοράς μας με την κυβέρνηση. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει πει ότι όλη η υποβάθμιση και η εγκατάλειψη  (της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας) καθρεπτίζονται στο άχρηστο για τον πολίτη, αλλά χρήσιμο για το κομματικό ρουσφέτι, γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Η Βόρεια Ελλάδα έχει ανάγκη μια σύγχρονη, ψηφιακά εξελιγμένη δομή που θα τέμνει οριζόντια όλα τα υπουργεία και θα εξυπηρετεί τον εργαζόμενο, τον επιχειρηματία, τον επαγγελματία της ευρύτερης περιοχής κατά τρόπο άμεσο και αποτελεσματικό. Εμείς θέλουμε στη Θεσσαλονίκη να μπαίνει η τελική υπογραφή και να λύνονται όλα τα προβλήματα διοικητικά ή γραφειοκρατικά του πολίτη», σημείωσε.

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης είπε ότι στο επόμενο διάστημα η τοπική ΝΔ θα αναδείξει τον δεκάλογο των μεγάλων προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, για τα οποία η κυβέρνηση τα τελευταία τρία χρόνια δεν έκανε τίποτα, αλλά και 23 σύγχρονες προτάσεις της ΝΔ, που θα μπουν στο κυβερνητικό πρόγραμμα του κόμματος και θα γίνουν έργο.

Στην κριτική του απέναντι στο γραφείο πρωθυπουργού για τις 23 κυβερνητικές παρεμβάσεις που παρουσίασε ως έργο που υλοποιήθηκε ή υλοποιείται, ο κ. Γυφτόπουλος υπερασπίστηκε το χαρακτηρισμό του περί «ασκήσεων επί χάρτου» και τόνισε: «η λειτουργία του Γραφείου Πρωθυπουργού δεν αναβαθμίζει τη σχέση της Θεσσαλονίκης με την κεντρική διοίκηση διότι το γραφείο αυτό λειτουργεί προς δημιουργία εντυπώσεων και όχι προς μία θεσμική και μόνιμη και αποτελεσματική διευθέτηση των σχέσεων της πόλης με τις κυβερνητικές υπηρεσίες και τα υπουργεία. Επιβεβαίωση της θέσεως μας για τη 'θεωρητική' δουλειά που γίνεται από το γραφείο πρωθυπουργού είναι και η διακήρυξη των 23 παρεμβάσεων της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη. Επί των 23 αυτών παρεμβάσεων επανερχόμαστε όχι για να μηδενίσουμε το έργο κανενός αλλά για να διευρύνουμε το δημοκρατικό διάλογο στην πόλη μας και να συμβάλουμε στην κατανόηση από όλους, ότι πολιτική παρέμβαση δεν είναι υποσχέσεις και λόγια αλλά χειροπιαστό έργο άμεσο, αποτιμητό και χρήσιμο στην καθημερινότητα του πολίτη. Δυστυχώς οι καλές προθέσεις μόνες τους δεν παράγουν αποτέλεσμα. Και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ πάσχει στο αποτέλεσμα».

Ερωτηθείς για τα καλά λόγια που έχουν πει στελέχη της ΝΔ για το γραφείο πρωθυπουργού και την κ. Νοτοπούλου, όπως ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο κ. Γυφτόπουλος απάντησε: «σέβομαι την προσωπικότητα και το ρόλο του περιφερειάρχη, όπως και τις απόψεις του, όμως έχω κι εγώ τις δικές μου».

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε όμως και στους πρόσφυγες στο άγαλμα Βενιζέλου επισημαίνοντας: «Στην Ελλάδα, στη χώρα της φιλοξενίας πού είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πού είναι οι μη κρατικές και λεγόμενες μη κερδοσκοπικές ελληνικές και λοιπές ευρωπαϊκές ανθρωπιστικές οργανώσεις και τελικά που είναι η κυβέρνηση; Δεν βλέπουν τι γίνεται με τους πρόσφυγες και τους λοιπούς οικονομικούς μετανάστες που έχουν εκεί ακουμπήσει τα ελάχιστα υπάρχοντά τους και όλες τις ελπίδες τους για ζωή. Τελικά ο μόνος φιλόξενος που απέμεινε σε αυτή τη χώρα είναι ο ήλιος που φωτίζει και ζεσταίνει αυτούς τους απελπισμένους ανθρώπους».

Κριτική για τις 23 παρεμβάσεις

Ο κ. Γυφτόπουλος ανά παρέμβαση από τις 23 που παρουσίασε η κ. Νοτοπούλου έκανε τον εξής σχολιασμό:

1.Απόδοση πρώην στρατοπέδου "Παύλου Μελά". Παραχωρήθηκε με αντάλλαγμα 83 κατοικίες ιδιοκτησίας του Δήμου που δόθηκαν στο Υπουργείο Άμυνας. Τα προεδρικά διατάγματα για την αξιοποίηση θα εκδοθούν. Τα μόνα χρήματα, που εξαγγέλθηκε ότι θα διατεθούν είναι 10 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Μπορούν να αξιοποιηθούν σήμερα; Και από ποιον; Επιπλέον οι περίοικοι καταγγέλλουν ότι ο χώρος σήμερα είναι σκουπιδότοπος. Τι έχει προβλεφθεί για την καθαριότητα ενός χώρου εκατοντάδων στρεμμάτων; Ποιος έχει την ευθύνη; Μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να ανταποκριθεί στο κόστος συντήρησης;  Σε κάθε περίπτωση είναι και επιτυχία ενός νεοδημοκράτη δημάρχου που έτρεξε για το δήμο του και πέτυχε μέχρι στιγμής να «ξεκολλήσει» το θέμα. Η κυβέρνηση λοιπόν μέχρι στιγμής λέει «είναι δίκαιο , να το κάνουμε!».

2.Απόδοση πρώην στρατοπέδου Κόδρα. Παραχωρήθηκε, αλλά ..."η παραχώρηση της χρήσης των ακινήτων αυτών μπορεί να αρθεί με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για λόγους καθυστέρησης, ματαίωσης, ή πλημμελούς εκπλήρωσης του σκοπού της παραχώρησης". «Θα ζητήσουμε παράλληλα και την υποστήριξη και αρωγή της Πολιτείας και του κράτους για την αξιοποίησή του», είχε πει ο Δήμαρχος Καλαμαριάς. Δηλαδή αν ο Δήμος δεν βρει χρήματα από αλλού, το Υπουργείο θα το πάρει πίσω; Ισχύει ότι χρειάζεται σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Άμυνας για την έγκριση οποιασδήποτε μελέτης;  «Είναι δίκαιο, να το κάνουμε!»

3.Απόδοση 1ης προβλήτας στην τοπική κοινωνία-Αποθήκη Γ΄ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ, ο προβλήτας αποδίδεται μεν στους πολίτες με «διασφάλιση της συνεχούς, ανεμπόδιστης και πλήρους πρόσβασης των πεζών στους περισσότερους χώρους της» αλλά ως ιδιοκτησία σε ποιόν ανήκει; Επίσης, η Αποθήκη Γ' παραχωρείται στο Φεστιβάλ κινηματογράφου για αποσπασματικές εκδηλώσεις και parties, ενώ η Σχολή Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου, ασφυκτιά και από καιρό ζητά με κάθε τρόπο την παραχώρηση χώρου για εκπαίδευση και πρακτική άσκηση. Θα βρεθεί χώρος για τη Σχολή Κινηματογράφου;

4.Δημιουργία χώρου πράσινου για παιδιά και Πάρκο ΑμΕΑ στον πρώην ορφανοτροφείο "Μέγας Αλέξανδρος".

Στις 28 Μαρτίου 2018 ο πρωθυπουργός μετά την παρουσίαση του έργου από την αναπληρώτρια υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, είπε πως «δεν πρέπει να μείνουμε στη μακέτα». Για να μη μείνουμε στη μακέτα... θα  πρέπει από τον Δήμο Θεσσαλονίκης να αγοραστεί ένα τμήμα του παλιού Λοιμωδών, όπου θα γίνει το έργο της Ι. Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, που δεν θα γίνει στον χώρο του ορφανοτροφείου, ο οποίος ανήκει  μέχρι και σήμερα στην Ι. Μητρόπολη. Είναι δίκαιο, θα το κάνουμε!

5.Ίδρυση Μουσείου Ολοκαυτώματος Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης - Πάρκο Μνήμης. Εκδόθηκε το προεδρικό διάταγμα για τη δόμηση του χώρου σε έκταση του ΟΣΕ. Μόνο που η υλοποίηση θα πραγματοποιηθεί με χρηματοδότηση από το Γερμανικό Κράτος και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και όχι από την κυβέρνηση. Είναι δίκαιο, θα το κάνουμε!

6.Ανώτατα Συμβούλια Συνεργασίας. Φιλοξενήθηκαν διακυβερνητικά συμβούλια συνεργασίας στο Μέγαρο Μουσικής. Μόνο που ήταν τόσο πλημμελής η προετοιμασία τους, που η πόλη πάθαινε κυκλοφοριακό έμφραγμα, κάθε φορά που φιλοξενούσε ένα. Πέραν αυτού, ουδέν. Όσο για την επίπτωση των συμβουλίων αυτών είναι σαφές ότι συνέβαλαν και αυτά στη νευρική κρίση που περνά σήμερα το υπουργείο των εξωτερικών έχοντας ανοικτά όλα τα θέματα εξωτερικής πολιτικής και ακόμη περισσότερα.

7.Ανέγερση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Βόρειας Ελλάδας στο Φίλυρο- Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος". Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος -και όχι η κυβέρνηση- πήρε την εξαιρετικά σημαντική απόφαση να κατασκευάσει το Παιδιατρικό Νοσοκομείο. Η Κυβέρνηση, ως όφειλε,  μετά από χρόνια εντόπισε ένα ελεύθερο ακίνητο και το παραχώρησε χωρίς να ιεραρχεί πρακτικά ζητήματα όπως είναι η εγγύτητα στον αστικό ιστό. Μέχρι στιγμής έχει γίνει απλώς μια αυτοψία του οικοπέδου. Τέλος πάντων, ας προχωρήσει το έργο και ας ολοκληρωθεί. Το χρειάζεται η Θεσσαλονίκη και όλη η Βόρεια Ελλάδα. Κάποτε κατά την κυβέρνηση, και αυτό θα γίνει.

8.Νοσοκομείο "Άγιος Παύλος" - επίλυση ιδιοκτησιακού ζητήματος. Όπως είπε στις 21 Μαρτίου η διοικήτρια του νοσοκομείου "Άγιος Παύλος", με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή της σχετικής τροπολογίας, είπε ότι απλώς δεν υπάρχουν πόροι. "Τα επόμενα βήματα της διοίκησης του νοσοκομείου θα είναι η αναζήτηση πόρων ώστε να μπορούν να γίνουν αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στο κτήριο αλλά και να υλοποιηθούν οι μελέτες για την επέκταση του νοσοκομείου". Θα γίνει και αυτό.

9.Ίδρυση τριών Τοπικών Μονάδων Υγείας(ΤΟΜΥ) Μενεμένης, Ευόσμου, Παύλου Μελά. Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης είχε επισημάνει ότι «η βιωσιμότητα του συστήματος μετά τη λήξη του ΕΣΠΑ, -από το οποίο δεσμεύθηκαν 150 εκ.-, είναι αμφίβολη». Καλούμε το Γραφείο Πρωθυπουργού να θυμηθεί πόσες ΤΟΜΥ είχανε αρχικώς σχεδιάσει και πόσες έχουν παραδοθεί. Επίσης, δεδομένου ότι οι ΤΟΜΥ έπρεπε να δημιουργηθούν εντός του αστικού ιστού, δηλαδή στις γειτονιές, πόσες από αυτές, που λειτουργούν σήμερα, έγιναν μέσα σε υπάρχουσες δομές; Δηλαδή, αυτές  δεν εξυπηρετούν το σκοπό τους. Επιπλέον, η πρόχειρη διαχείριση του θέματος οδηγεί ή δεν οδηγεί σε απώλεια ευρωπαϊκών πόρων;

10.Αναβάθμιση Κέντρου Υγείας Ευόσμου. Το Κέντρο Υγείας Ευόσμου εγκαινιάστηκε για τρίτη φορά από τον πρωθυπουργό. Είχε πολύ παλαιότερα επιλεγεί ως έργο και είχε επίσης παλαιότερα εγκαινιασθεί. Τώρα ξαναεγκαινιάστηκε. Καλορίζικο, το χρειαζόταν ο Εύοσμος.

11.Σχολικά γεύματα. Τα σχολεία της Θεσσαλονίκης... δεν εξαιρέθηκαν από το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων που εφαρμόζεται για όλη την Ελλάδα. Το έργο αυτό δεν αφορά μόνο στη Θεσσαλονίκη και ουσιαστικά αποτελεί επιλογή για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων. Η αρχική ιδέα συμπεριλάμβανε και μια επιπλέον διάσταση, την κοινωνικοποίηση των μαθητών που θα έτρωγαν όλοι μαζί στο σχολείο ως ομάδα, ως μια παρέα. Ήταν καλή ιδέα αυτή, όμως, αμέσως μετά διαπιστώσαμε ότι δεν έχουμε τραπεζαρίες στα σχολεία. Και σε κάθε περίπτωση τα σχολικά γεύματα αποκαλύπτουν τη φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας για την οποία σημαντικά συνέβαλε εδώ και τρία χρόνια η Κυβέρνηση. Δυστυχώς, με την σημερινή κυβέρνηση, με τις ιδεοληψίες της και τις επιλογές της, πολύ δύσκολα ως κοινωνία θα την αντιμετωπίσουμε.

12.Ανέγερση ειδικού δημοτικού σχολείου- Αγιος Αθανάσιος-Δήμος Χαλκηδόνος. Η κατασκευή του άρχισε το 2013, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2015 και το σχολείο λειτούργησε τον Σεπτέμβριο του 2017. Οκ Δύο χρόνια καθυστέρηση για τη λειτουργία του σχολείου είναι ανεκτός χρόνος για την λογική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ. Μπράβο και στο Νεοδημοκράτη Δήμαρχο!

13.Ανέγερση 25ου δημοτικού σχολείου Ευόσμου. Τον Μάιο του 2017, ο υπουργός Υποδομών δεσμεύθηκε ότι «η κατασκευή του νέου σχολείου στον Εύοσμο είναι προτεραιότητα και θα προχωρήσει, είτε μέσω διαγωνισμού που θα βγει μέχρι το τέλος του έτους για δώδεκα σχολεία στην πόλη, είτε μόνη της, εάν καθυστερήσει ο διαγωνισμός». Σήμερα το πρόβλημα που απασχολεί τους ενδιαφερόμενους είναι ποιος άραγε θα δημοπρατήσει το έργο το Υπουργείο ή ο τοπικός Δήμος.

14.Μετεγκατάσταση ΕΕΕΕΚ Πεύκων- ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά. Ναι, όντως στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ, είναι έργο πρωθυπουργού, η υλοποίηση της απόφασης που πήρε το 2016 το Δημοτικό Συμβούλιο Παύλου Μελά να φιλοξενήσει στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Παύλου Μελά, τους σπουδαστές του ΕΕΕΕΚ Πεύκων, το οποίο είχε κακές συνθήκες στέγασης.

15.Δημιουργία FILM OFFICE. Στις 28 Μαρτίου 2018 ο πρωθυπουργός είπε ότι "η ιδέα να δημιουργηθεί ένα film office εδώ στη Θεσσαλονίκη, είναι μια εξαιρετική ιδέα", ανακεφαλαιώνοντας ...τα αποτελέσματα μιας διευρυμένης σύσκεψης υπό τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης και μία συνάντησης υπό την διευθύντρια του γραφείου πρωθυπουργού. Μία ωραία ιδέα δυστυχώς είναι ακόμη στο σενάριο. Ο παραγωγός – αυτός που θα βάλει τα λεφτά έχει βρεθεί, είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αναζητούνται τώρα οι συντελεστές -οι ηθοποιοί για να αρχίσουν τα γυρίσματα . Πριν καν βγει η ταινία στις αίθουσες, βέβαια, και κατά παγκόσμια πρωτοτυπία, γνωρίζουμε ποια ηθοποιός θα πάρει το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου. Και κάτι πολύ πρόσφατο. Χτες ο πρωθυπουργός στο twitter, αναφέρθηκε στο όραμα του για την ανάπτυξη της οπτικοακουστικής παραγωγής στην Ελλάδα. Κουβέντα για το film office της Θεσσαλονίκης. Μήπως από τώρα το εποφθαλμιούν κάποιοι στην Αθήνα;

16.Στήριξη ΚΘΒΕ. Θεωρητικά δόθηκαν στο ΚΘΒΕ 1,2 εκ. ευρώ, προκειμένου να προχωρήσει αυτό στις απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης των δύο ανοιχτών θεάτρων Δάσους & Γης. Υπάρχει επίσημη ενημέρωση για την εξέλιξη της υπόθεσης από τη Διοίκηση του ΚΘΒΕ; Επίσης, υπάρχει ένα πιο σύνθετο ζήτημα με ιδεολογικό πολιτικές παραμέτρους. Αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ότι επιχορηγώντας διαρκώς την κρατική θεατρική παραγωγή, έχει διαλύσει την ελεύθερη θεατρική καλλιτεχνική παραγωγή και την αντίστοιχη καλλιτεχνική δημιουργία; Δεν πληρώνουν, λοιπόν μόνον οι υπόλοιποι το φθηνό εισιτήριο που απολαμβάνουν κάποιοι αλλά ταυτόχρονα επιφέρεται ανεπανόρθωτη βλάβη στην πόλη και στο καλλιτεχνικό της ανθρώπινο δυναμικό.

17.Ανακατασκευή Καυταντζογλείου Σταδίου. Ο γενικός γραμματέας Αθλητισμού προανήγγειλε ότι οι εργασίες θα  ξεκινήσουν το β' εξάμηνο του 2018 και θα έχουν ολοκληρωθεί το 2019. Προς το παρόν ανακατασκευάστηκε το βοηθητικό. Θα πάμε και στο κυρίως στάδιο; Θα έπρεπε λοιπόν να αναφέρεται η ανακατασκευή του βοηθητικού σταδίου γιατί το Στάδιο, θα γίνει.

18.Παραχώρηση καταστημάτων στον Δήμο Παύλου Μελά (Ευκαρπία). Ο ΟΑΕΔ παραχώρησε στον Δήμο Παύλου Μελά καταστήματα στην Ευκαρπία, τα οποία ήταν άδεια από το 1999 και έτσι τώρα, όπως είπε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ, «δίνεται πλέον η δυνατότητα στον Δήμο να παρέμβει άμεσα, να διαθέσει χρήματα για την αναβάθμιση» τους. Μπράβο στο Νεοδημοκράτη Δήμαρχο που ξεσκάλωσε ένα παλιό θέμα. Έπρεπε άραγε  το θέμα αυτό να απασχολήσει το ...Μαξίμου;

19.Εμπορευματικό Κέντρο (πρώην στρατόπεδο Γκόνου). Στις 20 Απριλίου η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., θα δημοσιεύσει την διακήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Ας γίνει η διακήρυξη και θα σχολιάσουμε επί της ουσίας.

20.Μετρό Θεσσαλονίκης. Έχουμε επανειλημμένως αναφερθεί στο θέμα. Παραπέμπουμε στις ανακοινώσεις και επισημαίνουμε για μία φορά ακόμη ότι το έργο φαινομενικά προχωρεί καθώς γίνονται απαράδεκτες τακτικές επιλογές  προς δημιουργία εντυπώσεων. Σήμερα πλέον μιλάμε για γραμμή Σιντριβάνι – Καλαμαριά. Επιφανειακά κλείνουν τα εργοτάξια σε κάποια σημεία του κέντρου όχι όμως για προσαρμοστούν στη ενιαία κυρίως γραμμή από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Καλαμαριά, γιατί πλέον δεν συζητούμε για αυτή τη γραμμή. Οι αναπλάσεις είναι πρόχειρες και καθόλου ολοκληρωμένες. Οι χαρακιές που αφήνουν οι λαμαρίνες στην κοινωνία και στην οικονομία της πόλης είναι βλάβες ανήκεστες. Η δήθεν διαβούλευση για την επέκταση δυτικά έγινε για τα μάτια του κόσμου και οι πλέον σοβαροί και οξυδερκείς αντιλαμβάνονται ότι έργο δεν πρόκειται να γίνει χωρίς εξασφαλισμένους πόρους.

21.Αποϊδιωτικοποίηση ΟΑΣΘ. Ας διαλέξουμε καταρχήν ιδεολογική και πολιτική οπτική για να προσεγγίσουμε το θέμα. Αποϊδιωτικοποίηση ή κρατικοποίηση. Στην αρχή μας είπαν κρατικοποίηση αναζητώντας τα παλιά αριστερά αντανακλαστικά του ακροατηρίου τους. Μετά κατάλαβαν ότι κανείς πλέον δεν ενθουσιάζεται στο άκουσμα της εμπλοκής του κράτους στην επιχειρηματικότητα και εμπνεύστηκαν τον νεολογισμό από – ιδιωτικοποίηση. Είτε έτσι, είτε αλλιώς η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών είναι άθλια. Απαρχαιωμένος και ελλιπής στόλος οχημάτων, επικίνδυνος για το επιβατικό κοινό, τους εργαζόμενους και απόλυτα ρυπογόνος για το περιβάλλον. Απαράδεκτες συνθήκες επιβίβασης, καθυστερήσεις και εγκληματικότητα πρωτοφανής μέσα στα λεωφορεία είναι φαινόμενα καθημερινά στους δρόμους της πόλης μας και επιπλέον ένα κύμα τζαμπαζήδων που ανεβοκατεβαίνουν χωρίς εισιτήριο γιατί δεν υπάρχει κανένας έλεγχος. Έχουμε επανειλημμένως επισημάνει τις άμεσες κοινωνικές επιπτώσεις αυτής της επιλογής των διοικούντων σήμερα τον ΟΑΣΘ, γιατί πρόκειται για αριστερή επιλογή να μην ελέγχει κανείς τα εισιτήρια καθώς αυτό νομίζουν ότι είναι φιλολαϊκή επιλογή. Όμως αυτές οι επιλογές απαξιώνουν τις αστικές μεταφορές της πόλης και γεννούν μελλοντικά ελλείμματα. Οι διοικούντες σήμερα μάλλον δεν έχουν επίγνωση των ευθυνών τους από τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας. Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι ο πρωθυπουργός της χώρας γνωρίζει από την Αθήνα την άθλια κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και την αποδέχεται ως παρέμβαση του γραφείου του στη Θεσσαλονίκη.

22.Σύσταση Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού. Με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε ο Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα μετονομάστηκε σε Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου και του ανατέθηκε η ευθύνη διαχείρισης δώδεκα νέων προστατευόμενων περιοχών, καθώς και του Θερμαϊκού Κόλπου. Για τη χρηματοδότηση του θα  προβλεφθούν από το 2019 πόροι από τον τακτικό προϋπολογισμό. Ήταν δίκαιο, θα γίνει πράξη...

23.Σύσταση Λιμενικού Ταμείου-Λιμάνι Σταυρού. Με τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή, οι Δήμοι όλης της χώρας, μπορούν να συστήσουν λιμενικό ταμείο για τα λιμάνια που δεν έχουν φορέα διαχείρισης. Μετά από χρόνια ξεσκάλωσε ένα παλαιό θέμα. Μπράβο και στον τοπικό νεοδημοκράτη δήμαρχο.