Skip to main content

Πώς η ελληνική οικονομία χάνει 1 δισ. δολάρια λόγω... νομοθεσίας

Τα ελληνικά λιμάνια, τελικώς, "βλέπουν τα πλοία να περνούν", μαζί με τα έσοδα που θα μπορούσαν να τους φέρουν και να χάνονται στο... βάθος.

Τα ελληνικά λιμάνια, τελικώς, "βλέπουν τα πλοία να περνούν", μαζί με τα έσοδα που θα μπορούσαν να τους φέρουν και να χάνονται στο... βάθος.

Το συμπέρασμα προκύπτει σχεδόν αβίαστα με βάση μια σειρά από παραμέτρους που λαμβάνει υπόψη της η αγορά. Για παράδειγμα, έχει υπολογιστεί ότι ένα απλός εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας του Πειραιά, θα μπορούσε να "αποφέρει" στην χώρα μας περίπου το 30% του φορτίου, που εκτελωνίζεται σήμερα στην Ολλανδία!

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά, για την χειμαζόμενη ελληνική οικονομία; Μόνο το όφελος από δασμούς θα έφτανε στο 1 δισ. δολάρια, χωρίς να υπολογίζεται το δημοσιονομικό όφελος, το οποίο εκτιμάται σε αρκετές ποσοστιαίες μονάδες επί του ΑΕΠ.

Αντ' αυτού, όμως, στην ελληνική περίπτωση, αυτό που γίνεται είναι μια προσπάθεια να μετατεθεί ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ τον Μάρτιο, εξοργίζοντας τους υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι, όπως πληροφορείται η Voria.gr, έχουν αρχίσει να κοιτούν και σε γειτονικές χώρες, προκειμένου να βρουν αυτό που ψάχνουν. Μάλιστα, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μεγάλος ανταγωνιστής των ελληνικών λιμανιών δεν είναι ούτε η Τουρκία, ούτε η Κύπρος, όπως πιστεύαμε μέχρι τώρα, αλλά η Ιταλία, που έχει αρχίσει να ρίχνει δίχτυα προς την Κίνα.

Ας ελπίσουμε, λοιπόν, να επικρατήσουν οι λογικές φωνές εντός της κυβέρνησης και να επιβεβαιωθούν οι χθεσινές πληροφορίες ότι η διαδικασία επιτέλους επιταχύνεται και οι οικονομικές προσφορές των διεκδικητών του λιμανιού του Πειραιά θα αποσφραγιστούν στις 12 Ιανουαρίου.