Skip to main content

Πώς το Thesi βελτίωσε την κυκλοφορία των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη

Στην επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από τον Σεπτέμβριο σε άξονες της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας θα προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Θετικά αποτιμά ο δήμος Θεσσαλονίκης την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενη στάθμευσης Thesi, το οποίο από τον Σεπτέμβριο πρόκειται να επεκταθεί και στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα.

Η δημοτική αρχή εκτιμά ότι από την έναρξη εφαρμογής του συστήματος, τον Νοέμβριο του 2017, η εικόνα κυκλοφοριακά στο κέντρο της πόλης έχει βελτιωθεί αισθητά.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Οικονομικών Άννα Αγγελίδου, η διέλευση των οχημάτων από κεντρικούς άξονες της πόλης, όπως Αγγελάκη και η Παύλου Μελά, γίνεται πιο γρήγορα.

Όπως εξήγησε μιλώντας στη Voria.gr, δύο είναι οι λόγοι βελτίωσης του χρόνου διέλευσης, «πρώτον μειώθηκε πολύ η συνεχής κυκλοφορία των οχημάτων για εντοπισμό θέσης στάθμευσης, καθώς υπάρχουν ελεύθερες και μπορούν να σταθμεύουν γρήγορα, και δεύτερον δεν κλείνουν ορισμένοι δρόμοι από τα διπλοπαρκαρισμένα».

Από Σεπτέμβριο το Thesi σε δρόμους της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας

Στην επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από τον Σεπτέμβριο σε άξονες της Ε΄  Δημοτικής Κοινότητας θα προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί στις οδούς Βασιλίσσης Όλγας και Βασιλέως Γεωργίου και πρόθεση του δήμου είναι να επεκταθεί σταδιακά σε άλλους άξονες.

Αρχικά, σύμφωνα με την κ. Αγγελίδου, θα δοθούν οι κάρτες στους μόνιμους κατοίκους και στη συνέχεια οι διαγραμμίσεις μπλε για τους κατοίκους και άσπρες για τους επισκέπτες.  

Οι αλλαγές στις θέσεις κατοίκων και επισκεπτών

Σε εξέλιξη βρίσκεται και ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα η διαδικασία αλλαγής ορισμένων θέσεων επισκεπτών σε μόνιμων κατοίκων και αντίστροφα, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες.

Οι εργασίες οριζόντιας και κάθετης σήμανσης εκτελούνται στις οδούς Ιασωνίδου, Εθνικής Αμύνης, Νικ. Γερμανού, Δ. Γούναρη, Στρ. Καλλάρη, Μητροπόλεως, Καστριτσίου, Αγίας Σοφίας και σε τμήμα της οδού Ερμού.

Παράλληλα, είναι σε διαδικασία αποχαρακτηρισμού περίπου 150 ανενεργές θέσεις φορτοεκφόρτωσης, προκειμένου να αποδοθούν στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου.

Σύμφωνα με τον δήμο, οι θέσεις των μόνιμων κατοίκων στην Α΄Κοινότητα θα αυξηθούν από 3.054 σε 3.500 και της Γ΄ Κοινότητας από 400 σε περίπου 800 θέσεις.

Από τον Νοέμβριο του 2017, όπου ξεκίνησε να εφαρμόζεται το Thesi, οι εγγεγραμμένοι χρήστες της εφαρμογής αγοράς χρόνου ανέρχονται στους 17.000. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έχει στη διάθεσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης, τις 420.000 αγγίζουν οι σταθμεύσεις με το Thesi από την έναρξη εφαρμογής, οι οποίες επέφεραν εισπράξεις ύψους 1.230.000 ευρώ.

Την ίδια ώρα στις 70.000 ανέρχονται τα «σκαναρίσματα» μηνιαίως κατά μέσω όρο από τους άντρες της δημοτικής αστυνομίας, οι οποίοι έχουν επιφορτιστεί με τον έλεγχο του συστήματος.

Υπάρχει σταθερή αστυνόμευση στη διάρκεια της μέρας (μέχρι και περισσότεροι από 5.000 έλεγχοι ημερησίως), ενώ συνολικά από την έναρξη της εφαρμογής του συστήματος έχουν γίνει περισσότεροι από 300.000 έλεγχοι από τη Δημοτική Αστυνομία.

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, υπάρχει σταθερή αύξηση των σημείων πώλησης χρόνου στάθμευσης, ενώ στο επόμενο διάστημα θα τοποθετηθούν μηχανήματα αυτόματης πώλησης χρόνου σε κεντρικά σημεία της πόλης.

Από τις 13 Νοεμβρίου 2017, το σύστημα εφαρμόζεται στην Α’ και Γ’ ζώνη, που περιλαμβάνουν το κέντρο της πόλης, από το Μακεδονία Παλλάς έως το Λιμάνι και βόρεια έως τον Άγιο Παύλο. Σταδιακά, προβλέπεται η επέκταση και στις υπόλοιπες περιοχές του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Α΄ Ζώνη: Αγίου Δημητρίου (ζυγοί αριθμοί) – Καραολή & Δημητρίου (ζυγοί αριθμοί) – Προμηθέως (ζυγοί αριθμοί μέχρι το ύψος της Μοναστηρίου ) – Λεωφόρος Νίκης – Κουντουριώτου – Καυταντζόγλου (μονοί αριθμοί – 424 Νοσοκομείο) – Ρέμα – Πανεπιστήμια – Αγίου Δημητρίου – όλη η περιοχή  των 40 Εκκλησιών.

Γ΄ Ζώνη: Από ανατολικά: Ελένης Ζωγράφου (παράλληλη των κοιμητηρίων Ευαγγελιστρίας) – Λεωφόρος Όχι – Ακροπόλεως – Επταπυργίου – Ελευθερίου Βενιζέλου – Αγράφων – Τείχη Ευκλείδου – Σαχτούρη – Πλατεία Μουσχουντή – Οδός Φιλώτα – Βόρεια πλευρά οδού Αγίου Δημητρίου (η νότια πλευρά της οδού Αγίου Δημητρίου είναι το όριο της Α’ Ζώνης) – Ελένης Ζωγράφου.

Δείτε πληροφορίες αναλυτικά για το σύστημα εδώ