Skip to main content

Πρόεδρος Εγνατίας Οδού: Τελειώνει ο ΟΑΣΘ, νέος φορέας μέσα στο 2017

Στις αρχές του έτους θα κατατεθεί νομοσχέδιο που θα προβλέπει τη δημιουργία ενός δημοσιου φορέα μεταφορών, τονίζει ο Απόστολος Αντωνούδης.

Ιδιαίτερα σημαντικές εξελίξεις στο μέτωπο του ΟΑΣΘ από τις αρχές του 2017 προανήγγειλε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης, μιλώντας στον 93.4 Στο Κόκκινο.

Πιο συγκεκριμένα, μίλησε για την κατάθεση προς διαβούλευση σχετικού νομοσχεδίου από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, εντός του επόμενου διμήνου, το οποίο θα προβλέπει την δημιουργία ενός  φορέα δημόσιου χαρακτήρα που θα διαχειρίζεται τα λεωφορεία. Ο φορέας, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, δεν αποκλείει τη συμμετοχή ιδιώτη ούτε τη συμμετοχή των Δήμων, γιατί, όπως είπε, «είναι ένα ζήτημα ανοιχτό εδώ και χρόνια ότι θα ενδιέφερε κάποιους Δήμους να συμμετέχουν σε αυτό τον νέο φορέα».

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, στις αρχές του 2017 ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης θα επισκεφθεί την πόλη και θα παρουσιάσει αναλυτικά στους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, στην ΠΕΔΚΜ συγκεκριμένα, τον σχεδιασμό του.

Ο συγκεκριμένος φορέας, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, ουσιαστικά βάζει τέλος στο παρόν καθεστώς του ΟΑΣΘ, αφού θα διαχειρίζεται όλα τα μέσα της πόλης, εξασφαλίζοντας την βιωσιμότητά τους. «Αρχές του 2019 αναμένεται η θαλάσσια συγκοινωνία και το 2020 το Μετρό, ενώ υπάρχει και μία ισχυρή πιθανότητα για ένα τέταρτο μέσο, το τραμ», δήλωσε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού.

Παράλληλα, τόνισε ότι η παρούσα σύμβαση με τον ΟΑΣΘ δεν θα εξαντλήσει το χρονικό της πλαίσιο. «Η κυβέρνηση δεν θα περιμένει τη λήξη αυτής της σύμβασης, θα πάμε σε μία λύση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017», σημείωσε ο κ. Αντωνούδης, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι το νομοσχέδιο θα δίνει τη δυνατότητα στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ να ενταχθούν στον νέο φορέα. «Θα υπάρξει δέσμευση από την κυβέρνηση πως κανείς δεν θα απολυθεί», τόνισε.

Σχετικά με το ενδεχόμενο νομικής εμπλοκής εξαιτίας της σύμβασης που έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ με το δημόσιο, ο κ. Αντωνούδης υποστήριξε πως «αυτό που αναφέρεται ότι η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ λήγει δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του μετρό και των επεκτάσεων είναι ασαφές. Για ποιες ακριβώς επεκτάσεις μιλάει; Όσα αναφέρονται εκεί, είναι απολύτως ασαφή και υπάρχει για αυτό νομική τεκμηρίωση. Εμείς φεύγουμε από αυτή τη λογική της σύμβασης και δεν θα περιμένουμε σε καμιά περίπτωση το τέλος της

Όσον αφορά την χρηματοδότηση του νέου φορέα, ο κ. Αντωνούδης δήλωσε ότι μπορεί αυτή να υπάρξει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για νέα λεωφορεία που θα αξιοποιηθούν με την μέθοδο leasing. Όπως είπε ο κ. Αντωνούδης σύμφωνα με μελέτες, τα χρήματα για τη συντήρηση ενός λεωφορείου για τρία χρόνια ισούνται με την αγορά ενός νέου. Επιπλέον ξεκαθάρισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο αντιδράσεων από τους δανειστές υπογράμμισε πως δεν θα έχουν αντιρρήσεις, καθώς «και εκεί έχουν γίνει βήματα, διότι απλά αυτό που θα προταθεί θα κοστίζει λιγότερα στο κράτος».

Την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης τους πρώτους μήνες του νέου έτους για το νέο νομικό καθεστώς που θα διέπει τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, είχε προαναγγείλει ο κ. Αντωνούδης μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της Δημοτικής Τηλεόρασης TV100. Όπως τόνισε, οι συνθήκες για την αλλαγή στο μοντέλο αστικών συγκοινωνικών της Θεσσαλονίκης είναι ώριμες, έχει καταρτιστεί το σχετικό πλαίσιο και ο νέος φορέας θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, αν και θα μπορούν, όπως είπε, να συμμετέχουν και δήμοι, αλλά και ιδιώτες.