Skip to main content

Πρόσω ολοταχώς οι μηχανές της ΟΛΘ για τον 6ο προβλήτα

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, στόχος είναι να επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου έως το τέλος του 2010, με προοπτική να ξεκινήσει τις εργασίες το 2011 και να το παραδώσει προς χρήση το 2015.
Πρόσω ολοταχώς βάζει τις μηχανές του το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και προχωρά εντός των αμέσως επομένων ημερών στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, αναφορικά με την επέκταση της 6ης προβλήτας.

Οι μελέτες είναι ήδη ώριμες, τα απαιτούμενα τεύχη δημοπράτησης έχουν καταρτιστεί ενώ και το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ έδωσε εντολή να δρομολογηθεί η διαδικασία στο τέλος Σεπτέμβρη ή αρχές Οκτώβρη.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, στόχος είναι να επιλεγεί ο ανάδοχος
του έργου έως το τέλος του 2010, με προοπτική να ξεκινήσει τις εργασίες το 2011 και να το παραδώσει προς χρήση το 2015.

Το ύψος της επένδυσης έχει προϋπολογιστεί στα 220 εκ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν χρηματοδοτικά από ίδιους πόρους της ΟΛΘ ΑΕ, καθώς κι από δανειοδότηση συνολικού ύψους 100 εκ. ευρώ με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η οποία, πλέον, αναμένει να προωθηθούν οι διαδικασίες για να εκταμιεύσει τους πόρους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει η επέκταση του 6ου προβλήτα θα συντελεστεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη προβλέπει κυρίως τα κατασκευαστικά έργα υποδομής, με κυρίαρχα την επέκταση στο δυτικό τμήμα, σε μήκος 550 μέτρα, πλάτος 300 μέτρα και βάθος στα 16 μέτρα, ώστε να είναι δυνατή, εφεξής, η εξυπηρέτηση και μεγάλων πλοίων. Στο στάδιο αυτό –που θα αποτελέσει ουσιαστικά αντικείμενο του επικείμενου διεθνούς διαγωνισμού- η επένδυση εκτιμάται στα 130 εκ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα περίπου 90 εκ. ευρώ, θα είναι μέρος της δεύτερης φάσης, που θα περιλαμβάνει και την προμήθεια του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του 6ου προβλήτα, η δυναμικότητα του λιμανιού, σε σχέση με την εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων, θα υπερδιπλασιαστεί, καθώς προβλέπεται να φθάσει συνολικά στα 1,2 εκ. TEU’s, έναντι περίπου 450.000 TEU’s που είναι σήμερα.

Ευρύτερος σχεδιασμός

Η συγκεκριμένη παρέμβαση, ωστόσο, δεν είναι αυτόνομη, αλλά αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού που αποσκοπεί στην αναβάθμιση του ρόλου του λιμανιού της πόλης. Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι αυτού του πλάνου είναι, επίσης, η αποτελεσματική λειτουργία των συνδυασμένων μεταφορών. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει το λιμάνι να αναπτύξει μια στενή και συνεχή συνεργασία με τους ελληνικούς σιδηρόδρομους, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα μεγάλο και σύγχρονο κέντρο Logistics εντός των χώρων του λιμένα και κοντά στην περιοχή φορτοεκφόρτωσης containers. Ιδιαίτερα σημασία αποδίδεται, ταυτόχρονα, στην αξιοποίηση ακινήτων του ΟΛΘ, η πλειονότητα των οποίων είναι κοντά στο κέντρο της πόλης, ενώ τη στρατηγική συμπληρώνει η ανάπτυξη και του 1ου προβλήτα, με τη δημιουργία κέντρου σκαφών αναψυχής, το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί στο θαλάσσιο μέτωπο του Θερμαϊκού κόλπου.

Καθόσον, όμως, όλα αυτά προϋποθέτουν και κεφάλαια, η καινούρια διοίκηση της ΟΛΘ φαίνεται να είναι ανοικτή σε συνεργασίες με ιδιώτες, οι οποίοι θα ήταν πρόθυμοι να προχωρήσουν σε επενδύσεις στο πεδίο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, όσο και σε εκείνο των λιμενικών υπηρεσιών, χωρίς, ωστόσο, να συζητείται το θέμα της ιδιωτικοποίησής τους.