Skip to main content

Προσωρινή λύση για τις παράνομες προσβάσεις στη Θεσσαλονίκης-Μουδανίων

Επί 15 χρόνια δεν ολοκληρώθηκε η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν 30 προσβάσεις στην ΕΟ από τις οποίες 24 παράνομες!

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά 30 προσβάσεις, από τις οποίες οι 24 είναι παράνομες, υπάρχουν στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, από τη συμβολή της με την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (κόμβος Κ12) μέχρι το Σχολάρι! Αιτία είναι η μη ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου, που δεν έδωσε την ευκαιρία για κατάλληλες προσβάσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια κατάσταση εξαιρετικά επικίνδυνη, αφού από το... πουθενά βγαίνουν τα αυτοκίνητα στην εθνική οδό, όπου τα οχήματα κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες.

Η ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου εκκρεμεί 15 χρόνια. Από το 2002, όταν η εθνική οδός προς το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής θεωρήθηκε κλειστός αυτοκινητόδρομος, η εκκρεμότητα αυτή δεν καλύφθηκε και πλέον οι αρμόδιοι για να μην περιμένουν άλλο να ολοκληρωθούν οι χρονίζουσες διαδικασίες και να βρεθούν τα απαιτούμενα ποσά, αποφάσισαν να δώσουν μια προσωρινή λύση.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε στο τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, μέχρι να ολοκληρωθεί το παράπλευρο δίκτυο κρίθηκε αναγκαίο να γίνει ένα προσωρινό έργο, με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, που θα διαχειριστεί τις προσβάσεις του ημιτελούς δικτύου παράδρομων της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών. Συνολικά η Περιφέρεια θα δαπανήσει 120.000 ευρώ και θα ληφθούν μέτρα ειδικά στις επικίνδυνες προσβάσεις.

Το θέμα έφερε με επερώτησή της η παράταξη της «Ελληνικής Αυγής», που επισήμανε τον προβληματισμό κατοίκων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στις δυο πλευρές του δρόμου για την ασφάλεια στην πρόσβαση και αποχώρηση από τις παρόδιες εγκαταστάσεις, αλλά και στη μετακίνηση των πολιτών επί της εθνικής οδού, όπου μάλιστα καταγράφονται πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί. Αφορμή για την επερώτηση αποτέλεσε, όπως είπε ο επικεφαλής της παράταξης, Νίκος Χρυσομάλλης, η ανησυχία των πολιτών για την είσοδο και έξοδο, ειδικά στο σημείο των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής.

Η κ. Πατουλίδου είπε ότι το παράπλευρο δίκτυο έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια. «Ο παράπλευρος δρόμος είναι ημιτελής και σε ορισμένα σημεία και αδιέξοδος και υπάρχει υποχρέωση να λυθεί το θέμα από το 1986 όταν κατασκευάστηκε ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών. Σε όλο το τμήμα από τον Κ12 έως και το ύψος του Σχολαρίου, υπάρχουν εκατέρωθεν 30 προσβάσεις. Από αυτές μόνο οι έξι είναι νόμιμες. Για το τμήμα από τον Κ12 μέχρι τον κόμβο της Θέρμης έχει γίνει μελέτη από την 'Εγνατία Οδός ΑΕ' και για το τμήμα από τον κόμβο Αεροδρομίου μέχρι τον κόμβο Ρυσίου γίνεται μελέτη από την Περιφέρεια. Με την ολοκλήρωση των μελετών θα προκύψει και ο αναγκαίος προϋπολογισμός για να κατασκευαστεί όλο το παράπλευρο δίκτυο. Όμως μέχρι να γίνουν όλα αυτά πρέπει να προχωρήσουμε σε μια προσωρινή λύση για να περιοριστεί το πρόβλημα, που είναι υπαρκτό. Για να προχωρήσει το κανονικό έργο της κατασκευής του παράπλευρου δικτύου θα απαιτηθούν σημαντικά κονδύλια, τα οποία θα αναζητήσουμε από τα συναρμόδια υπουργεία».

Η αντιπεριφερειάρχης σημείωσε ότι έχει ενημερωθεί και η τροχαία, ώστε να γνωμοδοτήσει ποιες προσβάσεις πρέπει να κλείσουν και ποιες να παραμείνουν.