Skip to main content

PROVIL: Η εταιρεία που δίνει γεύση στα τραπέζια 2 εκατ. καταναλωτών

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα για την τριετία 2019-2021, η σειρά λιανικής Cook at Home και η προετοιμασία για θυγατρική στη Ρωσία.

PROVIL, η εταιρεία που δεν τη γνωρίζουμε αλλά που δίνει γεύση και άρωμα στο φαγητό μας, νοστιμίζει τα πιο γνωστά επώνυμα τρόφιμα στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ- από αλλαντικά ως και μπύρες- ενώ τα προϊόντα της γεύονται πάνω από 2 εκατομμύρια καταναλωτές κάθε ημέρα, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Φέτος η PROVIL- όπου PROVIL… πρώτες βοηθητικές ύλες για τη βιομηχανία τροφίμων- κλείνει τα 25 χρόνια από την ίδρυσή της και τα γιορτάζει με τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο, υλοποιώντας επάλληλους κύκλους παραγωγικών επενδύσεων.

Η PROVIL, για τη βιομηχανία τροφίμων, τον κλάδο της επαγγελματικής κουζίνας (food service) και τα κρεοπωλεία, όπως και την λιανική αγορά, παράγει: μαρινάτες, καρυκεύματα, ζωμούς-σούπες – σάλτσες, dressings- dips- chutneys, μίγματα γευστικών υλών, γεμίσεις, βότανα κ.α.

Έχοντας στη φάση ολοκλήρωσης μία επένδυση 4,7 εκατ. ευρώ στο βιομηχανικό συγκρότημα στη ΒΙΠΕ Σίνδου, ήδη προγραμματίζει την έναρξη ενός νέου επενδυτικού προγράμματος  4,5 εκατ. ευρώ για την τριετία 2019-2021, με το οποίο, μεταξύ άλλων, «μαγειρεύει», μαζί με Τμήματα του ΑΠΘ και του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, μία νέα σειρά προϊόντων που κρατάει επτασφράγιστο μυστικό.

Παράλληλα, η εταιρεία της τριανδρίας των Βογιάννου, δηλαδή των Σερραίων αδελφών Χρήστου και Κώστα και, του εξαδέλφου τους Γιώργου Βογιάννου, έχει ανοιχτεί στο εξωτερικό και αναζητεί κατάλληλους χώρους στη Μόσχα επειδή μελετά τη σύσταση θυγατρικής, εμπορικής- τουλάχιστον αρχικά- εταιρείας. Η PROVIL, «φρέσκια» στη διεθνή αγορά, εξάγει σε 15 χώρες, με πιο δυνατή αγορά τη ρωσική ενώ ακολουθούν Κύπρος, Ρουμανία και Ολλανδία.

Αλλά η PROVIL, που έχει την παγκόσμια πρώτη στον γύρο, καρυκεύοντας με ξεχωριστές συνταγές το πιο αγαπημένο  street food των Ελλήνων, έρχεται πλέον και στον τελικό καταναλωτή με τη σειρά «Cook at Home», μεταφέροντας ορισμένα από τα πιο επιτυχημένα της προϊόντα στη μαζική εστίαση. Τα προϊόντα «Cook at Home» είναι σήμερα σε 10 αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Την εξέλιξη της εταιρείας αλλά και τους στόχους της, παρουσίασαν σε δημοσιογράφος ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος κ. Χρήστος Βογιάννου, μαζί με τον αντιπρόεδρο και υπεύθυνο που παραρτήματος Αθήνας κ. Γιώργο Βογιάννου και τον κ. Κώστα Βογιάννου που είναι και ο επικεφαλής της παραγωγικής διαδικασίας. Μάλιστα η παρουσίαση έγινε στο αμφιθέατρο που χρησιμοποιεί η εταιρεία για τις ενημερώσεις που συστηματικά διοργανώνει για τους πελάτες της, καθώς τεράστια έμφαση δίνεται στην καινοτομία και την παραγωγή νέων προϊόντων, τη στήριξη των πελατών και συνεργατών και, σε ό,τι προωθεί την ελληνική γαστρονομία.

Η εταιρεία, που όταν ιδρύθηκε το 1993 λειτουργούσε αρχικά σαν εμπορική- εισαγωγική, με αποθήκες στην περιοχή της Χαριλάου, γρήγορα πέρασε στην παραγωγή καθώς και οι τρεις εταίροι έχουν σπουδές πάνω στην τεχνολογία τροφίμων, γνώσεις πάνω στην επεξεργασία κρέατος και εμπειρία στον κλάδο εστίασης.

Το 1999 η PROVIL μετεγκαθίσταται στην ΒΙΠΕ Σίνδου και το 2000-2001 μπαίνει στην παραγωγή. Σήμερα, η εταιρεία, έχει έδρα και κύριες εγκαταστάσεις σε 17.000 τ.μ. με κτίρια 7.500 τ.μ. Παραγωγική δυναμικότητα 45 τον/ημέρα, παράγει πάνω από 650 προϊόντα- κωδικούς και απασχολεί 85 άτομα προσωπικό.

Το νέο επενδυτικό των 4,5 εκατ. ευρώ

Η ανάπτυξη οδηγεί στην υλοποίηση του επόμενου επενδυτικού της προγράμματος. Η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει όμορο βιομηχανικό οικόπεδο με κτίρια 1.800 τ.μ., στα οποία θα εγκατασταθεί μία νέα γραμμή παραγωγής. Η αύξηση της παραγωγής θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, ενώ στο πλαίσιο του επόμενου προγράμματος θα συνεχίσει να επενδύει σε R&D όπως και σε ενέργειες marketing και εμπορικής ανάπτυξης.

Η εταιρεία, το 2017 είχε πωλήσεις 8,076 εκατ ευρώ, έναντι 7,134 εκατ της προηγούμενης χρήσης, ενώ για το 2018 έχει θέσει το στόχο ψηλά, στα 9,5 εκατομμύρια. Ανοδικά, κινούνται και τα λειτουργικά αποτελέσματα της PROVIL που το 2017 είχε EBIDA 1,662 εκατ. ευρώ, έναντι 1,123 του 2016. Σημειώνεται ότι ο δανεισμός της επιχείρησης, είναι κοντά στα 1,2 εκατ. ευρώ.

Το πιο δυνατό κομμάτι των πωλήσεων, για την PROVIL, αντιπροσωπεύει η μαζική εστίαση που έχει το 54% του τζίρου, ακολουθεί με 36% η βιομηχανία τροφίμων, οι εξαγωγές έχουν μερίδιο 6% και η λιανική 4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 1 εκατ. ευρώ στο συνολικό τζίρο εισφέρουν οι πωλήσεις που νοστιμίζουν το γύρο, με πελάτες μικρούς, μεσαίους και μεγάλους όπως π.χ. ο Mέγας Γύρος.

Η PROVIL που έχει κάνει «πλάκα» τις πιστοποιήσεις για την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων της, διαθέτοντας επίσης πιστοποιήσεις Ηalal και Kosher, αντιλήφθηκε έγκαιρα τη σημασία παραγωγής βοτάνων της ελληνικής γης που χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή μαγειρική μας.

Σαν αποτέλεσμα ίδρυσε την Kampos – Greek Herbs, τη θυγατρική που σε συνεργασία με παραγωγούς της βόρειας Ελλάδας, παράγει και εμπορεύεται ρίγανη, θυμάρι, δενδρολίβανο και μέντα, έχοντας μάλιστα αναπτύξει την παραγωγή ρίγανης σε 500 στρέμματα. Η Kampos πιθανώς θα προσθέσει στα προϊόντα της και άλλα βότανα από αυτά που χρησιμοποιούνται περισσότερο στην ελληνική και μεσογειακή κουζίνα, όπως δυόσμο, βασιλικό και φασκόμηλο.

Σε αυτή την πορεία, την αναπτυξιακή, η PROVΙL πρόσθεσε και μία ακόμη θυγατρική, την DIRECT SALES, εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες προβολής και διαφήμισης κι έχει έδρα Αθήνα.

Στις σκέψεις άλλωστε για ενίσχυση της παρουσίας στην αγορά της νότιας Ελλάδας, είναι και η δημιουργία αποθηκών με οργάνωση logistics, στην Αττική.