Παρασκευή 17 Αυγούστου 2018
x

ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ LOGISTICS COMPETENCE CENTER ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στη Bόρεια Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 15% των εταιρειών του κλάδου logistics, όπως αναφέρθηκε σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη.

Tης Άννης Καρολίδου

Η Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτύξει το οικοσύστημα των logistics και στο πλαίσιο αυτό, χρειάζεται ένα κέντρο ανάπτυξης των logistics για τις επιχειρήσεις, ένα logistics competence center. Μάλιστα, σύντομα αναμένονται ανακοινώσεις σχετικά με τα σχέδια για την ανάπτυξη αυτού του κέντρου, όπως τόνισε η αναπληρώτρια διευθύντρια του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Γ. Αϋφαντοπούλου και ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics(EEL) Βορείου Ελλάδος, Δ.Βλάχος.

H αναφορά στο logistics competence center, έγινε στο πλαίσιο της ημερίδας «Βέλτιστες και εφαρμοσμένες πρακτικές Logistics για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων», που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη η «Οperations Center», με την υποστήριξη της «Mantis Hellas» και υπό την αιγίδα του ΣΕΒΕ. Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν οι τάσεις στην αγορά των μεταφορών, αποθηκεύσεων και logistics στην εποχή πλέον των ψηφιακών εφοδιαστικών αλυσίδων.

Αν η Θεσσαλονίκη θέλει να ενταχθεί σαν κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και υπηρεσιών logistics στο θαλάσσιο Δρόμου του Μεταξιού, στην πολιτική που υλοποιεί η Kίνα για το «one belt one road», θα πρέπει να αναπτύξει αλυσίδα συνδυασμένων χερσαίων μεταφορών.

Όπως υποστήριξε η κ. Γ. Αϋφαντοπούλου, αναπλ διευθύντρια του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, η ανάληψη του μάνατζμεντ του ΟΛΘ από ιδιώτες είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα αλλά «αν δεν θέλουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να περιοριστεί σε ρόλο buffer σε σχέση με τον Πειραιά, δηλαδή σαν μαξιλαράκι που θα απορροφά τις μεγάλες πιέσεις των εμπορευματικών ροών, θα πρέπει η Θεσσαλονίκη να γίνει διατροπικό smart logistics hub κατά μήκος έξυπνων και αποτελεσματικών διαδρόμων χερσαίων μεταφορών».

Για να αξιοποιήσει η Θεσσαλονίκη την στρατηγική γεωγραφική της θέση, για να γίνει ένας έξυπνος διατροπικός πόλος Logistics, θα πρέπει στη βάση μίας ανοικτής, συνεργατικής στρατηγικής, να αναπτύξει τις υποδομές μεταφορών αλλά και αποθηκεύσεων, αξιοποιώντας παράλληλα τις τεχνολογίες συγκέντρωσης και διαμοιρασμού πληροφοριών.  

Όπως υποστήριξε η ομιλήτρια, έτσι υπεισέρχεται και στα Logistics το sharing, ο διαμοιρασμός, ενώ η επόμενη κρίσιμη στρατηγική επιλογή είναι το building, το κτίσιμο κοινής γνώσης, νέων υποδομών έκθεσης και αξιολόγησης big data. Στα προαπαιτούμενα της ανάπτυξης, εντάσσεται και η συμμετοχή όλων των εταίρων του οικοσυστήματος Logistics, στο governing.

Oι εταίροι αυτοί, για να αναπτύξουν το οικοσύστημα, θα πρέπει να δράσουν και απο κοινού για την άντληση Κοινοτικών πόρων με την Ε.Ε. στο εξής να επενδύει στη βάση των κοινών ευρωπαϊκών υποδομών (common european facilities).

Στο δρόμο της ανάπτυξης τα Logistics

Στις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου των Logistics αναφέρθηκε δρ. Δ.Φωλίνας, καθ του ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας, σημειώνοντας ότι από το 2014 και μετά ο κλάδος πέρασε σε κερδοφορία με αυξητικές τάσεις.

Οι προοπτικές για τον κλάδο προκύπτουν (στοιχεία ΕΤΕ) από το ότι 3 στις 4 εταιρείες διενεργούν ακόμη εσωτερικά τις δραστηριότητες Logistics, ενώ το 10%-15% θέλει να στραφεί στα 3PL και να αναθέσει αυτές τις δραστηριότητες σε εξειδικευμένες επιχειρήσεις.

Από πλευράς των εταιρειών του κλάδου Logistics καταγράφεται η επιλογή, σημαντικού ποσοστού, να επενδύσουν σε πάγιο εξοπλισμό και νέες τεχνολογίες. Από τις μικρές επιχειρήσεις επενδύσεις στην επόμενη διετία σχεδιάζει το 11%, από τις μεσαίες το 35%, ενώ 84% δήλωσε ότι σχεδιάζει συνδυαστικές  επενδύσεις, σε εξοπλισμούς και τεχνολογίες.

Ο κ. Φωλίνας, προσέγγισε το τοπικό και εθνικό με οπτική global, καθώς υπογράμμισε ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο εκτιμώμενος υπερδιπλασιασμός της αξίας των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην επόμενη τριετία, από τα 112 δισ. στα 234 δισ, ενώ η  ανάγκη για αποθήκευση προϊόντων και επιστροφών θα αυξηθεί κατά 40%.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην εσωτερική αγορά των Logistics, στη Bόρειο Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 15% των εταιρειών του κλάδου, με την αγορά να κυριαρχεία από 5-6 μεγάλες εταιρείες, που γίνονται μεγαλύτερες, ενώ οι μικρές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. κερδών.

Η ημερίδα άνοιξε με χαιρετισμό του καθ. Δ. Βλάχου, προέδρου της ΕΕL Βορείου Ελλάδος ο οποίος μίλησε για το Competence Center των Logistics, αλλά και για την ψηφιακή εποχή στα logistics.

To λόγο πήρε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΒΕ κ. Σπ. Ιγνατιάδης, ο οποίος είπε ότι ο Σύνδεσμος ελπίζει ότι γύρω από τον ιδιωτικοποιημένο ΟΛΘ θα δημιουργηθεί ένα ισχυρό οικοσύστημα logistics, ενώ τόνισε την μεγάλη ανάγκη των επιχειρήσεων για εξειδικευμένο προσωπικό στο supply chain.

Aπό πλευράς διοργανωτών χαιρέτισαν στην εκδήλωση η κ. Μ. Αργυρού, managing director της Operation Center, η κ. Π. Γεωργοπούλου, marketing manager της Mantis Hellas, ενώ για τη συνεισφορά των logistics στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων μίλησε ο κ. Δ. Χαραλαμπόπουλος, senior SC optimisation consultant της Mantis.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ