Skip to main content

Σε δύο μήνες τα συνεργεία για την αποκατάσταση της οδού Μοναστηρίου

Τραγική η εικόνα του υπερτοπικού άξονα που διατρέχει τη δ. Θεσσαλονίκη. Μέσα στο χειμώνα θα ολοκληρωθούν τα έργα στα όρια του δήμου Αμπελοκήπων

Σε δυο μήνες αναμένεται να αρχίσουν τα έργα συντήρησης και ασφαλτόστρωσης στην οδό Μοναστηρίου, έναν από τους μεγαλύτερους και πιο κρίσιμους οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, ο οποίος όμως είναι κατεστραμμένος σε πολλά σημεία.

Μετά την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του δήμου Αμπελοκήπων – Μενεμένης, αλλά και την έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι διαδικασίες «τρέχουν» προκειμένου το συντομότερο να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να βγει ο ανάδοχος, για να αρχίσουν οι παρεμβάσεις.

Οι παρεμβάσεις που σχεδιάζονται για τη Μοναστηρίου αφορούν σε όλο το μήκος της από το Δενδροπόταμο μέχρι τη συμβολή της με την Κ. Βάρναλη. Σύμφωνα με το δήμαρχο Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρο Κυρίζογλου, οι εργασίες που αφορούν στο τμήμα εντός των διοικητικών ορίων του συγκεκριμένου δήμου θα έχουν ολοκληρωθεί μάλιστα εντός του χειμώνα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η οδός Μοναστηρίου δέχεται τεράστιους κυκλοφοριακούς φόρτους, υπερτοπικούς, καθώς συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Πέλλα, ενώ αυξημένη είναι και η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση επί χρόνια, έχει οδηγήσει σε σημαντικές φθορές δημιουργώντας συνθήκες επικινδυνότητας.

Άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα μέχρι σήμερα για τη συντήρηση και ασφαλτόστρωση της Μοναστηρίου είναι ότι τμήματά της διατρέχουν πέντε διαφορετικούς δήμους: Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Δέλτα και Χαλκηδόνας. Έτσι μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να βγει ενιαία εργολαβία, ενώ και τα οικονομικά των δήμων δεν επέτρεπαν εκτεταμένες παρεμβάσεις.

Με την «ομπρέλα» και τη χρηματοδότηση της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, μετά την εξεύρεση κονδυλίων περίπου μισού εκατομμυρίου ευρώ, η μεγάλη και ενιαία παρέμβαση συντήρησης και ασφαλτόστρωσης είναι γεγονός.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, έχει να λέει για τα γραφειοκρατικά εμπόδια που χρειάστηκε να ξεπεραστούν για να μπορέσει να γίνει πράξη η αναβάθμιση του οδικού άξονα, ενώ όπως τονίζει και ο κ. Κυρίζογλου, «την παρέμβαση αυτή τη ζητά εδώ και πολλά χρόνια όλη η δυτική Θεσσαλονίκη, καθώς πρόκειται για κομβικής σημασίας παρέμβαση. Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, έχει ιδία άποψη για τα προβλήματα του οδικού άξονα, αλλά και για τη σημασία του και γι' αυτό έδωσε προτεραιότητα στο συγκεκριμένο έργο. Η εικόνα της Μοναστηρίου, στα όρια του δήμου μας, είναι τραγική, αλλά μέσα στο χειμώνα πιστεύουμε ότι θα έχει βελτιωθεί σημαντικά».

Χαρακτηριστικά είναι τα «κόκκινα» σημεία της Μοναστηρίου στη συμβολή της με την οδό Γιαννιτσών και στη συμβολή της με το δρόμο της Αγίας Παρασκευής, όπου οι φθορές είναι επικίνδυνες για τους διερχόμενους. Εκεί θα γίνουν και οι πρώτες παρεμβάσεις.

Σε όλο το μήκος του άξονα πάντως, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει εργασίες 30 μηνών, αν και όπως υποστηρίζουν οι αρμόδιοι θα γίνουν προσπάθειες, ώστε να έχει ολοκληρωθεί το έργο πολύ νωρίτερα.