Skip to main content

Σε πλήρη ανάταξη το μετρό

Εθνικά έργα, τύπου μετρό, πρέπει να μένουν έξω από μικροπολιτικές σκοπιμότητες, δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος επισκέφθηκε το εργοτάξιο στην περιοχή του Ευκλείδη.
Σε πλήρη ανάταξη βρίσκεται το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος επισκέφθηκε το εργοτάξιο στην περιοχή του Ευκλείδη, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων, Ιωάννη Οικονομίδη.

Ο κ. Τσίτουρας ζήτησε από τους φορείς της πόλης να στηρίξουν το έργο και να μην θέτουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

«Εθνικά έργα, τύπου μετρό, πρέπει να μένουν έξω από μικροπολιτικές σκοπιμότητες, γιατί ο μόνος χαμένος θα είναι ο πολίτης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τόνισε δε ότι προσπαθούν να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο εξαιτίας των καθυστερήσεων, επιταχύνοντας τις εργασίες. Ήδη άρχισε το έργο του ο «Κωστίκας», ο ένας από τους μετροπόντικες, ο οποίος διάνοιξε σήραγγα 380  μέτρων εντός του έτους.

Σχετικά με την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο κ. Τσίτουρας γνωστοποίησε ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011, ενώ εκτίμησε ότι η κατασκευή του έργου θα ξεκινήσει το επόμενο έτος.

Από την πλευρά του ο κ. Οικονομίδης, είπε ότι ο βασικός κλάδος του έργου είναι προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, καθώς και ότι οι πόροι για την κατασκευή του είναι εξασφαλισμένοι. Παράλληλα, η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά έχει κόστος 430 εκατ. ευρώ.

Πιθανολόγησε δε ότι οι εργασίες στον βασικό κλάδο του έργου μπορούν να γίνουν παράλληλα με την επέκταση προς την Καλαμαριά.

Επίσης, ο κ. Οικονομίδης, ανέφερε ότι οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης θα έχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα 6-8 μηνών, ενώ λύνονται και τα προβλήματα με την αρχαιολογία. Ωστόσο, σχολίασε ότι οι αρχαιολόγοι πρέπει να επιταχύνουν τις ανασκαφές «για να μην εκτροχιαστεί το μετρό».

Εξάλλου, εργασίες γίνονται σε 6 εργοτάξια του μετρό, ενώ αναμένονται και οι εργασίες στο σταθμό Πατρικίου, Βούλγαρης και Νέας Ελβετίας. Ήδη στο σταθμό Πατρικίου γίνονται εργασίες για τους παραδρόμους.

Όσον αφορά στην πρόοδο των εργασιών, ο κ. Οικονομίδης σημείωσε ότι σε καλύτερο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή του σταθμού στον Ευκλείδη και στο εργοτάξιο στον ΟΣΕ. Στο Συντριβάνι έχουν γίνει μόνο οι εργασίες διάνοιξης της διασταύρωσης των σηράγγων.

Σχετικά με το σταθμό Παπαφείου, ανέφερε ότι υπάρχει στασιμότητα στις εργασίες κατασκευής του έργου, αλλά υπογράμμισε ότι το το όλο θέμα θα αντιμετωπιστεί με θεσμικό τρόπο και ότι ο σταθμός παραμένει. Πρόσθεσε δε ότι δεν «θα κάνουν συνομιλίες με τον οποιονδήποτε».