Skip to main content

27η Agrotica: Συνένωση δυνάμεων και καμπάνια για το ελληνικό κρέας

Η ελληνική βιομηχανία ζωοτροφών κάνει ετήσιο τζίρο άνω των 2 δισ. ευρώ. Χέρι- χέρι με την ελληνική κτηνοτροφία και τυροκομία.

Οι ελληνικές βιομηχανίες ζωοτροφών, με ετήσια παραγωγή άνω των 400.000 τόνων και συνολικό ετήσιο τζίρο που τα τελευταία χρόνια ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, ετοιμάζονται να προωθήσουν μία συνεργατική καμπάνια, μαζί με κτηνοτρόφους και τυροκόμους, για την προβολή και προώθηση των ελληνικών κρεάτων και των ΠΟΠ τυροκομικών προϊόντων.

Η ελληνική βιομηχανία ζωοτροφών, που με τις μεγαλύτερες 30 εταιρείες της εκφράζεται μέσω του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Ζωοτροφών, προετοιμάζεται, χέρι - χέρι με τον κτηνοτροφικό κλάδο, για να προσαρμοστεί στις νέες διατροφικές επιλογές των καταναλωτών.

«Οι εταιρείες του κλάδους μας πέρασαν μία πολύ δύσκολη διετία εξ΄αιτίας των ανατροπών στο συντελεστή ΦΠΑ, των ανωμαλιών που δημιουργήθηκαν στην αγορά σε επιχειρήσεις που απευθύνονται αποκλειστικά σε κτηνοτρόφους - παραγωγούς. Υπήρξαν και πολλά κρούσματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Τελικά τον Αύγουστο του 2017, με τροπολογία, ενταχθήκαμε στο συντελεστή 13% αλλά ακόμη δεν έχει εκδοθεί η ερμηνευτική εγκύκλιος», δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΖ κ. Ηλίας Μελισσουργός με την ευκαιρία της πραγματοποίησης της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου, στο πλαίσιο της φετινής Agrotica.

«Η ελληνική βιομηχανία ζωοτροφών και η ελληνική κτηνοτροφία επενδύουν στην ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων τους, δεν είχαν ποτέ εμπλοκή σε διατροφικά σκάνδαλα. Δεν πήραμε λάδια αυτοκινήτων -η περίπτωση των διοξινών- να τα βάλουμε σε ζωοτροφές, όπως έγινε σε κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στηρίζουμε την ελληνική κτηνοτροφία και όλες οι βιομηχανίες ζωοτροφών, μικρές και μεγάλες, υποβάλλονται σε τόσο αυστηρά προγράμματα ελέγχων και αυτοελέγχων, αυστηρότερα ακόμη και από τη βιομηχανία τροφίμων», τόνισε ο κ. Μελισσουργός υπογραμμίζοντας ότι αυτή η ποιότητα των κτηνοτροφικών προϊόντων πρέπει να προβληθεί.

Η ελληνική κτηνοτροφία, κατά τον κ. Μελισσουργό, πρέπει να στραφεί στην αιγοπροβατοτροφία, όπου έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης ακριβώς επειδή δεν έχει απέναντί της ισχυρό ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, όπως συμβαίνει με την αγελαδοτροφία. Πρέπει επίσης, να αντιδράσει στις ελληνοποιήσεις, που πλήττουν τον Έλληνα παραγωγό.

«Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει με τις ελληνοποιήσεις. Αν ο καταναλωτής ζητήσει εισαγόμενο κρέας στα κρεοπωλεία δεν θα βρει, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι η χώρα μας έχει επάρκεια μόνο στα πουλερικά, ενώ ελληνικό είναι μόνο το 20% του χοιρινού που καταναλώνουμε», είπε.

Άλλος στόχος της διοίκησης του ΣΕΒΙΖ είναι να προσελκύσει στο Σύνδεσμο τις δεκάδες των μικρών επιχειρήσεων παραγωγής ζωοτροφών. Να σημειωθεί ότι οι τριάντα «μεγάλοι» του ΣΕΒΙΖ έχουν περίπου το 60% της αγοράς των ζωοτροφών παραγωγικών ζώων και απασχολούν περί τα 1.500 άτομα προσωπικό. Από τη βιομηχανία ζωοτροφών, υποστηρίζονται πολλές θέσεις εργασίας σε εργαστήρια ερευνών, σε μεταφορικές εταιρείες κ.ά..

Οι κτηνοτροφικές μονάδες της χώρας προμηθεύονται ζωοτροφές από τις ελληνικές βιομηχανίες, κάποιες από τις οποίες, κάνουν και εξαγωγές, κυρίως πτηνοτροφών.

Οι βιομηχανίες ζωοτροφών, για τα φυράματα, χρησιμοποιούν δημητριακά, τα περισσότερα από τα οποία εισάγονται αλλά είναι ελεγμένης ποιότητας.

Σε ό,τι αφορά τα συμπλήρωμα των ζωοτροφών, κάποια εισάγονται και κάποια παράγονται στη χώρα μας.