Skip to main content

Σιμόπουλος: Τώρα συζητούν να μην κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου

Αποσπάστηκαν περίπου 20 μέτρα από την αρχαία οδό και μεταφέρθηκαν στο Καλοχώρι, είπε ο πρώην γγ Υποδομών.Δεν πρόκειται να δεχθούμε ακύρωση του σταθμού

«Κυβέρνηση, Αττικό Μετρό Α.Ε. και Δήμος Θεσσαλονίκης να αφήσουν τις φιέστες για το Μετρό, γιατί σήμερα, τρία χρόνια μετά την γνωμοδότηση του ΚΑΣ για κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» με τις αρχαιότητες κατά χώρα και ενάμισι χρόνο μετά την έγκριση του σχεδίου για την δημιουργία αρχαιολογικής πλάζας, τεχνική λύση δεν υπάρχει παρά μόνο εκθέσεις ιδεών», τόνισε σε συνέντευξη Τύπου ο πρώην Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Στράτος Σιμόπουλος.

Ο κ. Σιμόπουλος, μίλησε για μία αδιέξοδη επιλογή της οποίας τα προβλήματα τώρα φαίνονται, για μία δήθεν λύση που δεν είναι λύση, γιατί «ακόμη δεν έχουμε μελέτη, προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου», ενώ αποκάλυψε πληροφορίες ότι σε πολύ πρόσφατη σύσκεψη μεταξύ της Αττικό Μετρό και του εργολάβου, «τέθηκε πολύ δειλά το θέμα μη κατασκευής του σταθμού, έπεσε στο τραπέζι ιδέα για παράκαμψη του σταθμού με σήραγγα by pass», ενώ όπως είπε εκφράζονται πλέον και φόβοι ότι επέκταση του σκάμματος νότια αλλά και βόρεια, προς την πλευρά του Καραβάν Σαράι, μπορεί ως και να προξενήσει προβλήματα στατικότητας στο κτήριο του παλιού δημαρχείου.

«Δεν πρόκειται να δεχθούμε ακύρωση του σταθμού Βενιζέλου, θα ήταν απαράδεκτο, είναι κεντρικός σταθμός, κάτι αντίστοιχο με το σταθμό του Συντάγματος στο μετρό της Αθήνας», σημείωσε.

Αυτή τη στιγμή οι εργασίες που γίνονται αφορούν τη μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ ενώ ήδη η εταιρεία Κορρέ έχει αποσπάσει περί τα 20 μέτρα από τα κοντά 70 στο σύνολο της αρχαίας οδού και, τα έχει μεταφέρει για φύλαξη στο Καλοχώρι.

«Με ένα επιπλέον κόστος 4-5 εκατομμυρίων, θα είχαμε τη μόνη βιώσιμη λύση που θα εξασφάλιζε και αρχαία και μετρό στη Βενιζέλου, δηλαδή την απόσπαση των αρχαιοτήτων, την κατασκευή του σταθμού και την επανατοποθέτησή τους σε αυτόν. Τώρα οι εκτιμήσεις φτάνουν τα επιπλέον 40-50 εκατομμύρια από το αρχικό κόστος, άγνωστο το ύψος της δαπάνης, ως και 100 εκατομμύρια, για να μην έχουμε σταθμό, γιατί ο φόβος μου είναι ότι για πάρα πολλά χρόνια σταθμό δεν θα έχουμε στη Βενιζέλου», πρόσθεσε ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών.

Ο κ. Σιμόπουλος είπε ότι η Βενιζέλου κοντεύει να γίνει το Ελληνικό της Θεσσαλονίκης και πως δυστυχώς δικαιώνεται ότι στο κέντρο της πόλης θα υπάρχει «η τρύπα Μπουτάρη».

«Ο δήμος οργανώνει την ερχόμενη εβδομάδα συνέδριο με θέμα την ανάπλαση της οδού Εγνατίας. Ρωτάω, θα περιλάβουν και το σταθμό Βενιζέλου στην ανάπλαση; Το ερχόμενο Σάββατο, Αττικό Μετρό και κυβέρνηση ετοιμάζουν φιέστα γιατί ολοκληρώνεται η διάνοιξη των σηράγγων της επέκτασης Καλαμαριάς. Ρωτάω τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, αν σπεύδει επειδή ετοιμάζεται να «δραπετεύσει» στην Αθήνα και στη γενική γραμματεία Υποδομών;»

Ο κ. Σιμόπουλος υποστήριξε ότι ούτε η επέκταση της Καλαμαριάς θα είναι έτοιμη το 2021. «Ως έχει η κατάσταση, το 2021 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό από τη Νέα Ελβετία ως το Συντριβάνι. Ξεκινούν να τοποθετούν ράγες όταν δεν έχουν καν δημοπρατηθεί οι μελέτες ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης για την Καλαμαριά. Πώς θα προμηθευτούν υλικά χωρίς να υπάρχουν μελέτες; Πώς θα μπούνε ράγες όταν οι καλωδιώσεις πρέπει να γίνουν υπόγεια;» διερωτήθηκε και συμπλήρωσε ότι και σήμερα να γινόταν οι δημοπρατήσεις των μελετών, πάλι η επέκταση προς Καλαμαριά δεν θα ήταν έτοιμη να λειτουργήσει τέλος του 2021.

Το κατηγορώ του κ. Σιμόπουλου ήταν δριμύ. «Μπουτάρης, Αττικό Μετρό και αρχαιολόγοι δεσμεύτηκαν σε έναν αδιέξοδο δρόμο και δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι εγκλημάτησαν πολιτικά». Ο κ. Σιμόπουλος απέδωσε τη στάση των «ταλιμπάν Συριζαίων» αρχαιολόγων σε καριερίστικες βλέψεις, μίλησε για «ανευθυνότητα» του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, ενώ για τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό κ. Μυλόπουλο, είπε ότι η αλλαγή στάσης του έγινε όταν ανέλαβε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς προηγούμενα, σαν πανεπιστημιακός και πρύτανης του ΑΠΘ στήριζε τη μελέτη που προέβλεπε κατασκευή του σταθμού με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Καταλήγοντας, ζήτησε από τους φορείς της πόλης, που πριν ένα χρόνο είχαν αποσύρει την προσφυγή τους στο ΣτΕ, να πιέσουν για να δεσμευτεί η Αττικό Μετρό για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, με μελέτη, κόστος και χρονοδιάγραμμα κατασκευής . Διαφορετικά, αν μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες δεν το κάνει, να κινηθούν οι φορείς δικαστικά και να ζητήσουν να εφαρμοστεί η προηγούμενη εφικτή λύση.

Στην κατεύθυνση αυτή, ζήτησε ο κ. Σιμόπουλος και την υποστήριξη από την Διοικούσα και τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Τέλος, είπε, ότι στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης θα πρέπει να προβλεφθεί η περιβαλλοντική προστασία γιατί έτσι μόνο θα προστατεύεται η ανάπτυξη, που δεν πρέπει «να αφήνεται στους ταλιμπάν της Αρχαιολογίας». Να υπάρξει πρόνοια ώστε με την πρώτη προσφυγή να μη μπλοκάρονται τα έργα λόγω υπερεξουσιών του 5ου Τμήματος του ΣτΕ, ενώ επιπλέον πρότεινε να δημιουργηθεί στο υπ. Πολιτισμού τομέας μεγάλων έργων.