Skip to main content

Σιμόπουλος: Ένα πρωθυπουργικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη δεν φτάνει

Ό,τι και να πει ο Αλέξης Τσίπρας στους φορείς της Θεσσαλονίκης η πραγματικότητα δεν μπορεί να αλλάξει, λέει ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Τις θέσεις του για όλα τα βασικά ζητήματα που απασχολούν την Θεσσαλονίκη ενόψει της αυριανής συνάντησης του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα με εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της πόλης, παρουσιάζει με ανάρτησή του στο Facebook ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος.

Αναλυτικά οι θέσεις του κ. Σιμόπουλου:

Για τον ΟΑΣΘ:

Αντί να προχωρήσουν σε άνοιγμα στον ανταγωνισμό, δημιουργούν έναν νέο ελλειμματικό ΟΑΣΑ και εγκαθιστούν κομματικά διοικητικά συμβούλια.

Για το μετρό:

Βρήκαν τα πάντα έτοιμα (υποκατάσταση εργολάβου, θέσπιση διαιτησιών, παραλαβή σταθμών Παπάφη και Νέας Ελβετίας, εξασφάλιση χρηματοδότησης επιπλέον αρχαιολογικών εργασιών, απαλλοτριώσεις, παραλαβή τμήματος αμαξοστασίου από το Δήμο και αντιπλημμυρικό έργο στη Νέα Ελβετία). Το μόνο θέμα που έπρεπε να διευθετηθεί ήταν η ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου ,για το οποίο αφού πέρασαν δυόμιση χρόνια η λύση είναι ακόμη στα χαρτιά ,με απροσδιόριστο κόστος και χρόνο υλοποίησης. Φυσικά ,παρέλαβαν την επέκταση προς Καλαμαριά να υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς.

Για τον ΟΛΘ:

Ευτυχώς ,ενώ παλαιότερα ήταν στα κάγκελα του λιμανιού κατά της ιδιωτικοποίησής ,τώρα περιμένουν με σαμπάνιες τον Μακρόν γιατί κατάφεραν να το παραχωρήσουν. Στερνή τους γνώση…

Για τα στρατόπεδα:

Αξιοποίησαν την έτοιμη, από το 2014 ,σύμβαση παραχώρησης για το Παύλου Μελά και το παρουσιάζουν ως μέγα δικό τους επίτευγμα. Τώρα προχωρούν αποσπασματικά στην παραχώρηση του Κόδρα στο δήμο Καλαμαριάς. Χωρίς συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων και με έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ,δεν μπορούν τα στρατόπεδα να γίνουν πόλοι ανάπτυξης και να συμβάλλουν παράλληλα στην αύξηση των δημοτικών εσόδων.

Για τη μόλυνση του Θερμαϊκού:

Η ΕΥΑΘ συνεχίζει να ρίχνει ανεπεξέργαστο μέρος από τα λύματα του νότιου κλάδου στον Θερμαϊκό. Πως σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα;

Για τη σχολική στέγη:

Πολλά τα προβλήματα κυρίως στους δήμους Θεσσαλονίκης ,Ευόσμου και στο Ρετζίκι. Δεν ανανέωσαν το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να συνεχιστεί η κατασκευή σχολικών κτιρίων από την κρατική εταιρία «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ». Κυβερνούν εδώ και 2,5 χρόνια και τώρα ανακάλυψαν τα προβλήματα της σχολικής στέγης στη δυτική Θεσσαλονίκη και κάνουν μάλιστα εξαγγελίες.

Για τις υποδομές:

Γιατί είναι βαλτωμένη η εκπόνηση των μελετών για την επέκταση του Μετρό δυτικά, όταν την ίδια ώρα δημοπρατούν μία μεγάλη επέκταση στην Αθήνα; Τι γίνεται με την ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών κόμβων στην δυτική Θεσσαλονίκη και γιατί δεν προχωρά γρήγορα η ανισοπεδοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη; Ποιά είναι η τύχη της χρηματοδότησης της μετατροπής του στρατοπέδου Γκόνου σε εμπορευματικό κέντρο ,από το πακέτο Γιούνκερ; Γιατί "έκοψαν" τη χρηματοδότηση ώριμων αντιπλημμυρικών και αποχετευτικών έργων στο Δήμο Παύλου Μελά;

Για το θαλάσσιο μέτωπο:

Πώς σκοπεύουν να προχωρήσουν σε μελέτες και έργα για την ανάπλαση του δυτικού μετώπου και πως θα αξιοποιήσουν τις πολλές ,με διαφορετικούς ιδιοκτήτες ,έτοιμες εγκαταστάσεις στη Καλαμαριά; Θα προσελκύσουν και ιδιωτικά κεφάλαια; Θα τις αφήσουν όπως είναι η θα τις μετατρέψουν σε κέντρα πολιτισμού ,αγνοώντας τη μεγάλη ανεργία που μαστίζει τη περιοχή και τα προβλήματα των επιχειρήσεων στη Πλαστήρα;

«Ελπίζω να μην αναφέρει ο Πρωθυπουργός, ως αποτέλεσμα δικών τους ενεργειών, τα έργα στα Τέμπη, στους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή και Φλώρινα-Νίκη όπως και στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας που ήταν σχεδόν έτοιμα στις αρχές του 2015», επισημαίνει ο κ. Σιμόπουλος και προσθέτει πως «ένα γραφείο πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη δεν αρκεί, αφού ό,τι και να πει στους φορείς, η πραγματικότητα δεν μπορεί να αλλάξει».