Skip to main content

Σιμόπουλος: Κατασκευή σταθμού- μουσείου στη Βενιζέλου

Ο Στράτος Σιμόπουλος , πρώην γ.γ Δημοσίων Έργων, τίθεται κατά της πρότασης Μπουτάρη για παράκαμψη, έστω προσωρινή, του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό.

Το μετρό Θεσσαλονίκης χρειάζεται το σταθμό «Βενιζέλου», σταθμό σημαντικό και για τη λειτουργία της αγοράς οπότε θα πρέπει να απορριφθεί η πρόταση του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, για συνέχιση του έργου με παράκαμψη του συγκεκριμένου σταθμού.

Τα παραπάνω τονίζει ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, δηλώνοντας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει δεκτό το ψευτοδίλλημα «Μετρό ή Αρχαία», επιλέγοντας τα αρχαία, επιλογή που αποδίδει ο κ. Σιμόπουλος στο δήμο Θεσσαλονίκης τον οποίο κατηγορεί για «απόλυτη εμμονή στη μη κατασκευή του σταθμού».

Ο κ. Σιμόπουλος, που κατά τη θητεία της προηγούμενης κυβέρνησης διαχειρίστηκε τα θέματα του μετρό Θεσσαλονίκης, εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, υπογραμμίζοντας ότι στη Βενιζέλου μπορούμε να έχουμε σταθμό μουσείο:

«Η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τη χθεσινή συνάντηση στο υπουργείο Πολιτισμού με την παρουσία μάλιστα του δημάρχου Θεσσαλονίκης, θέτει για το σταθμό «Βενιζέλου» του Μετρό, το ψευτοδίλλημα Μετρό ή Αρχαία, επιλέγοντας τα αρχαία.

Με τον τρόπο αυτόν καταργεί τον σημαντικότερο για τη λειτουργία της αγοράς σταθμό, ενώ ο συνωστισμός που θα προκαλείται στους γειτονικούς σταθμούς  (Βαρδάρη και Αγία Σοφία ) δεν θα μπορεί να απορροφηθεί.

Η λύση στο πρόβλημα είναι μία, έχει ήδη προταθεί από το Α.Π.Θ. και το ΤΕΕ και περιλαμβάνει την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτηση τους, ώστε να έχουμε ένα σταθμό κυριολεκτικά μουσείο.

Παράλληλα, ο δήμος Θεσσαλονίκης ο οποίος φέρει την απόλυτη ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση, πρέπει να σταματήσει τη δικαστική του παρέμβαση  και να πάψει να κρύβεται πίσω από απόψεις του τύπου «να παρακαμφθεί προς το παρόν ο σταθμός Βενιζέλου, οι εργασίες να συνεχισθούν κανονικά και μετά βλέπουμε», που κρύβουν την απόλυτη εμμονή του στη μη κατασκευή του  σταθμού.

Ήρθε επίσης η ώρα, οι παραγωγικές τάξεις της πόλης να κινητοποιηθούν ώστε να σταματήσει η διαδικασία ακύρωσης του σταθμού, που από κοινού κυβέρνηση και δήμος Θεσσαλονίκης μεθοδεύουν.

Η κυβέρνηση ακόμη, πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε όλες εκείνες τις ενέργειες που αναλυτικά της έχουμε προτείνει και μετά από έξι μήνες πλήρους απραξίας, να επανεκκινήσει το έργο.

Τέλος, την καλούμε να μην προχωρήσει στην επαναδημοπράτηση του, που αποτελεί φαινομενικά εύκολη λύση, αλλά θα σημάνει ακόμη μια πολύχρονη καθυστέρηση».