Skip to main content

Σιμόπουλος: Ο κυβερνητικός εμπαιγμός για το Μετρό συνεχίζεται

Ο πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων έργων υποστήριξε ότι η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το 2015 επιλυμένα τα βασικά προβλήματα του Μετρό.

Για δημιουργία επικοινωνιακών εντυπώσεων για έργα που έχουν προχωρήσει προηγούμενες κυβερνήσεις κατηγορεί ο πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων έργων, Στράτος Σιμόπουλος, τον Χρήστο Σπίρτζη αναφορικά με τη σημερινή επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στο αμαξοστάσιο του μετρό στην Πυλαία (δείτε εδώ).

«Για πολλοστή φορά το τελευταίο χρονικό διάστημα ο κ. Σπίρτζης ένιωσε την ανάγκη να ξαναέρθει στη Θεσσαλονίκη για να μας πει ότι ο πρώτος συρμός του Μετρό φτάνει στη Θεσσαλονίκη σε ένα χρόνο από τώρα. Επίσης ανακοίνωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό τηρείται απόλυτα. Για ποιο χρονοδιάγραμμα μιλά ο υπουργός; Πότε το έδωσε στη δημοσιότητα; Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, μόλις τον Νοέμβριο του 2020 μπορεί να δοθεί σε εμπορική λειτουργία «κουτσουρεμένη» η γραμμή από το Συντριβάνι μέχρι τη Νέα Ελβετία (με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης, πέραν του Δήμου Θεσσαλονίκης)» υπογράμμισε ο ίδιος.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι στην Βενιζέλου, για την οποία, όπως είπε, μόλις τώρα ετοιμάζεται η Αττικό Μετρό να υπογράψει συμπληρωματικές συμβάσεις για τις επιπλέον αρχαιολογικές ανασκαφές, τις μελέτες και τα επιπρόσθετα έργα, δεν υπάρχει κανένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. «Δηλαδή μετά το 2022 θα έχουμε εκεί έτοιμο τον σταθμό, εάν όλα εξελιχθούν ευνοϊκά» σημείωσε.

«Η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το 2015 επιλυμένα τα βασικά προβλήματα του Μετρό.
Συγκεκριμένα:
- Θέσπιση διαιτησιών (η κύρια αιτία που προχωρά το έργο).
- Παραλαβή σταθμών Παπάφη και Νέας Ελβετίας.
- Εξασφάλιση χρηματοδότησης, 50 εκ. ευρώ για επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες.
- Ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων.
- Παραλαβή τμήματος αμαξοστασίου από το Δήμο και κατασκευή αντιπλημμυρικού έργου στη Νέα Ελβετία.
- Μεταφορά των μετροποντίκων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, ώστε με αντίθετη πορεία να ολοκληρώσουν τις σήραγγες.
- Κατασκευή του 70% των έργων πολιτικού μηχανικού.
- Εξασφάλιση χρηματοδότησης, δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση με γρήγορους ρυθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά.
- Έναρξη της εκπόνησης των μελετών για τις επεκτάσεις, κυρίως, προς Σταυρούπολη και προς Αμπελοκήπους – Εύοσμο (εδώ και δυόμιση χρόνια ουσιαστικά η διαδικασία έχει σταματήσει)», πρόσθεσε.

Ο κ. Σιμόπουλος τόνισε ότι το μόνο θέμα που έπρεπε να διευθετήσει ήταν η ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου, για το οποίο ανέφερε ότι αφού πέρασαν δυόμιση χρόνια η λύση είναι ακόμη στα χαρτιά, με απροσδιόριστο κόστος και χρόνο υλοποίησης.

«Σήμερα στη ΔΕΘ έδωσαν συνέντευξη τύπου δίπλα σε ένα βαγόνι (πέρσι έφτασαν στο σημείο να εκθέσουν βαγόνι από το Μετρό της Αθήνας), που η Ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία περιφέρει από έκθεση σε έκθεση, χωρίς μάλιστα να έχουν συμφωνήσει ακόμη με τον ανάδοχο τις βασικές προδιαγραφές των συρμών. Ετοιμάζονται να φέρουν συρμό το 2018, που θα τοποθετηθεί πάνω σε μία γραμμή ώστε να μπορούν να πανηγυρίζουν ότι το έργο ολοκληρώνεται. Γνωρίζουν όμως ότι δεν θα είναι κυβέρνηση μετά το 2019 ώστε να τους ζητηθούν ευθύνες για τον εμπαιγμό» κατέληξες ο ίδιος.